تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند شفاف و جوان شدن پوست با آب سیب زمینی

image ترفند شفاف و جوان شدن پوست با آب سیب زمینی

سیب زمینی، از آن دسته موادی است که تقریبا در همه نوع ماسکی، می توانید آن را جای دهید و از تاثیر شگفت انگیز آن بهرمند شوید. در این قسمت، به معرفی انواع ماسک صورت با سیب زمینی، می پردازیم. توجه کنید که همیشه، قبل از استفاده از ماسک های خانگی، ابتدا آن ها را روی پوست دست خود امتحان کنید. اگر پس از مدتی، آن ها را شست و شو دادید و هیچ گونه علائمی مانند سوزش، قرمزی، درد، التهاب و… مبنی بر پاسخ آلرژیک نداشتید؛ می توانید از آن ها روی پوست خود استفاده کنید. برای اثر بخشی بیش تر، همیشه از مواد تازه استفاده کنید. می توانید با خلاقیت خود، موادی مانند عسل، گلاب، آب مرکبات و… را به فرمول ماسک های خود، اضافه کنید.

ماسک صورت سیب زمینی

خود سیب زمینی را می توانید به شکل های مختلف به عنوان ماسک استفاده کنید و ببینید که همگی آن ها مشترکا پوست شما را درخشنده و شفاف می کنند.

برای تهیه نوع اول این ماسک ساده، می توانید ۲ تا ۳ سیب زمینی متوسط را آب بگیرید و سپس روی صورت خود استفاده کنید. به دلیل وجود ویتامین C باید از آب تازه آن استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید. برای این کار می توانید پنبه آغشته به آب سیب زمینی را به آرامی، روی پوست خود حرکت دهید و یا پارچه ای را درون ظرف حاوی آب سیب زمینی فرو ببرید و سپس برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید. از این ماسک می توانید برای روشن کردن پوست، از بین بردن جوش ها و چاقی صورت، استفاده کنید.

تکفارس آی آر

برای تهیه نوع دوم این ماسک، می توانید ۱ تا ۲ سیب زمینی متوسط را رنده کنید و از آن، روی صورت خود استفاده کنید. سپس به آرامی تکه های رنده شده سیب زمینی را روی پوست خود، برای ۱۵ دقیقه حرکت دهید. این ماسک، به شما کمک می کند تا هم زمان با رطوبت رسانی، پوست خود را نیز با ملایمت اسکراب کنید و از شر سلول های مرده خلاص شوید.

نوع سوم این ماسک از همه انواع آن راحت تر است. می توانید سیب زمینی را با پوست کن، به ورقه های نازک تبدیل کنید و ورقه ها را همه جای صورت خود برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید. بهترین مکان برای بودن این ورقه ها، زیر یا روی چشم ها است. تکه های سیب زمینی، می توانند پف و سیاهی زیر چشمان را از بین ببرند و پوست آن نواحی را از چین و چروک و خشکی نجات دهند. شما حتی می توانید این تکه های سیب زمینی را روی پلک های خود بگذارید و پس از یک خواب شبانه، آن ها را بردارید.

دو نوع ماسک صورت سیب زمینی با آبلیمو

آبلیمو، یک روشن کننده طبیعی قوی است و در از بین بردن و خشک کردن جوش های پوستی بسیار موثر عمل می کند. عسل نیز با خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی خود، از بروز جوش ها جلوگیری می کند و ترمیم زخم های پوستی را سرعت می بخشد. گلاب، همیشه یک ماده آرامش بخش شناخته شده است. استفاده از گلاب، برای پوست می تواند به التیام، آرامش و خنکی پوست شما کمک کند. برای تهیه هر کدام از این ماسک ها، می توانید سیب زمینی را به صورت آب گرفته شده یا ورقه ای استفاده کنید.

برای تهیه ماسک اول، به آب یا ورقه های ۱ سیب زمینی متوسط، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۱ قاشق چایخوری عسل نیاز دارید. می توانید همه این مواد را با یک دیگر مخلوط کنید و یا ورقه های سیب زمینی را به مخلوط دو ماده دیگر (آبلیمو و عسل) آغشته کنید. اجازه دهید که ماسک شما ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

www.takfars.ir

برای تهیه ماسک دوم، به آب یا ورقه های ۱ سیب زمینی متوسط و ۱ قاشق غذاخوری گلاب نیاز دارید. مواد مایع را با هم مخلوط کنید یا ورقه های سیب زمینی را به گلاب آغشته کنید و سپس آن ها را روی پوست خود، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه دارید.

می توانید دو ماسک را با یک دیگر ادغام کنید و ماسکی غنی تر را به پوست خود هدیه دهید. برای این کار، دقیقا مانند تهیه ماسک های قبلی، عمل کنید. با این تفاوت که به جای ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، از ۱ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده کنید.

ماسک صورت سیب زمینی با آب یا آرد برنج

در طی تحقیقات چند سال اخیر متخصصین پوست، مشخص شد که یکی از رازهای همیشه جوان و شاداب ماندن پوست زنان کشورهایی مانند چین و ژاپن، استفاده مرتب از آب برنج است. آب برنج، حاوی ویتامین های زیادی است و پوست را از زیان های ناشی رادیکال های آزاد و اشعه های مضر خورشیدی، در امان نگه می دارد. آب برنج برای درمان انواع مشکلات پوستی، مانند لکه، جوش، التهاب، حساسیت و اگزما و خشکی نیز بسیار مناسب است.

برای تهیه این ماسک، به ۱/۴ لیوان آب سیب زمینی و ۱/۴ لیوان آب برنج نیاز دارید. مواد را با یک دیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا زمانی که کاملا جذب پوست نشده اند، روی صورتتان باقی بمانند.

شما هم چنین می توانید برای از بین بردن لکه های پوستی خود، با آرد برنج یک ماسک عالی درست کنید. برای تهیه این ماسک، به ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج، ۱ قاشق چای خوری عسل و در صورت تمایل، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست به دست بیاید. سپس آن ها را به صورت و گردن خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شوند. پس از چند دقیقه پوست خود را با آب و حرکات دورانی دست، پاک کنید.

ماسک صورت سیب زمینی با شیر و روغن زیتون

شیر، یکی از مغذی ترین منابع برای تقویت پوست به شمار می رود. شیر حاوی، مقدار زیادی پروتئین، ویتامین، لیپید و املاح معدنی است که همگی این مواد، با کمک یک دیگر، پوست شما را بسیار نرم و تقویت می کنند. روغن زیتون نیز یکی دیگر از مشهورترین نرم کننده های طبیعی پوست و مو است و با خاصیت ضد میکروبی خود، از بروز انواع جوش ها و آکنه ها جلوگیری می کند. هر دوی این مواد، خشکی پوست را برطرف می کنند و در درمان قرمزی و التهاب و دردهای پوستی، بسیار موثر هستند.

برای تهیه این ماسک، به ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۳ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص نیاز دارید. همه مواد را با یک دیگر مخلوط کنید و اجازه دهید که حداقل برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بمانند.

اگر از استفاده از ورقه های نازک سیب زمینی، راحت تر هستید؛ می توانید آن ها را در مخلوط شیر و روغن زیتون غوطه ور کنید و سپس روی پوست خود قرار دهید.

تک فارس

برای چند برابر کردن خواص این ماسک، می توانید ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو یا مخلوطی از این دو ماده را نیز به ترکیب قبلی ماسک خود اضافه کنید.

شما می توانید به جای روغن زیتون یا در کنار آن، از روغن های مفید دیگر مانند روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

شما هم چنین می توانید به جای استفاده از ۳ قاشق غذا خوری شیر، از ۲ قاشق غذاخوری ماست نیز در این ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک صورت سیب زمینی با خیار و گوجه

خیار و گوجه، هر دو سرشار از ویتامین و از مهم ترین مواد برای خنک کردن پوست هستند. از خیار و گوجه می توانید برای کاهش انواع دردها و التهابات پوستی، مانند آفتاب سوختگی، حساسیت و اگزمای پوستی استفاده کنید. این مواد را با نام اکسیر جوانی نیز می شناسند؛ زیرا در رفع خشکی و هم چنین چین و چروک های پوستی، بسیار موثرند.

برای تهیه این ماسک، به ۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری آب خیار و ۱ قاشق غذا خوری آب گوجه نیاز دارید. مواد را با یک دیگر مخلوط کنید و پس از استفاده، صبر کنید تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بمانند. این ماسک، پوست شما را به خوبی هیدراته (مرطوب) و شاداب می سازد.

می توانید به جای استفاده هم زمان از خیار و گوجه، ۲ قاشق غذاخوری از یکی از آن ها را استفاده کنید.

در این ماسک می توانید ۱ قاشق چای خوری عسل یا ۱ قاشق چای خوری گلاب یا هر دو را با هم استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی و جو دوسر

جو دوسر، قطعا یکی از مغذی ترین مواد برای بدن و خصوصا پوست است. جو دوسر، به خوبی چربی اضافی پوست را جذب و ترشح آن را نیز تنظیم می کند و از این طریق یک مانع سرسخت برای جوش ها، محسوب می شود. این ماده، هم چنین پوست شما را مرطوب نگه می دارد و با تمیز کردن و انجام لایه برداری ملایم، پوست شما را نرم و لطیف می کند.

T A K F A R S

برای تهیه این ماسک، به ۲ عدد سیب زمینی پخته، پوست کنده و له شده، ۲ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری جو دو سر پرک و ۱ قاشق چای خوری آبلیمو تازه، نیاز دارید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیبی کاملا یک دست به دست بیاید. پس از زدن این ماسک به صورت خود، اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از پاک کردن آن، صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت سیب زمینی و زردچوبه

زردچوبه، یکی از روشن کننده های طبیعی بسیار مشهور است. این ماده، در کاهش آکنه، چین و چروک، تیرگی های پوست، خشکی آن نقشی موثر دارد. به علاوه پوست را در برابر اشه های مضر محافظت و آن را بسیار صاف و شفاف می کند.

برای تهیه این ماسک، به ۲/۱ سیب زمینی رنده شده و ۲/۱ قاشق چای خوری زردچوبه نیاز دارید. مواد را به خوبی با یک دیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بمانند.

ماسک صورت سیب زمینی و توت فرنگی

توت فرنگی نیز مانند سیب زمینی، یک منبع مهم ویتامین C برای پوست محسوب می شود. این میوه خوش آب و رنگ و خوش بو، اکسیژن رسانی به سلول ها را افزایش می دهد و یک درمان بسیار موثر برای رفع انواع چین و چروک پوست و جوان ماندن آن است.

برای تهیه این ماسک، به ۱ عدد سیب زمینی رنده شده، ۲ تا ۳ عدد توت فرنگی و ۱/۲ قاشق چای خوری عسل نیاز دارید. مواد را با یک دیگر خوب مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست به دست بیاید. سپس اجازه دهید تا ماسک شما، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

ماسک صورت سیب زمینی با سفیده تخم مرغ

متخصصین پوست، سفیده تخم را یکی از بهترین تامین کننده های پروتئین برای بدن و پوست می دانند. سفیده تخم مرغ، تقریبا تمام اسید آمینه های مورد نیاز بدن را در خود جای داده است و با کمک همین مواد، پوست را به صورت شگفت انگیزی نرم و جوان می کند. این ماده مغذی، هم چنین ترشح چربی را نیز کنترل می کند و هم زمان با عمل پاک سازی، پوست را از بروز آکنه ها در امان نگه می دارد.

برای تهیه این ماسک، به ۱/۲ آب سیب زمینی و ۱ عدد سفیده تخم مرغ، نیاز دارید. مخلوط را خوب هم بزنید و اجازه دهید تا آن قدر روی پوست بماند تا خشک شود.

تک فارس www.takfars.ir

برای اثربخشی بیش تر و سریع تر، می توانید ۱ قاشق چای خوری عسل یا ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه یا ۱ قاشق چای خوری گلاب یا همه آن ها را در فرمول به کار ببرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر