تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

حرکاتی که شما را غیرقابل اعتماد نشان می دهد

image حرکاتی که شما را غیرقابل اعتماد نشان می دهد

زیاده روی

ممکن است تکان دادن زیاد سر یا انجام بیش از حد هر حرکتی، ظاهری ساختگی و غیرصادقانه به شما بدهد.

اعتماد بر اساس اصالت بنا شده، بنابراین تلاش بیش از حد برای انجام کاری خاص می تواند باعث شود که کمتر قابل اعتماد به نظر برسید.

دست به سینه بودن

تکفارس آی آر

شاید هوا کمی سرد باشد و سعی کنید که گرم بمانید. با این حال، این حرکت به ظاهر بی مشکل را می توان به عنوان داشتن حالت دفاعی یا بسته تعبیر کرد.

وقتی دست هایمان روی هم قرار می گیرند، به نظر می رسد که در حال ایجاد یک مانع فیزیکی و محافظت از خود هستیم.

اجتناب از برقراری ارتباط چشمی

داشتن ارتباط چشمی در ایجاد اعتماد بسیار مهم است. وقتی همه جا، به جز شخصی که با او صحبت می کنید را نگاه می کنید، این تصور ایجاد می شود که یا علاقه ای به صحبت ندارید یا بدتر از آن، چیزی را پنهان می کنید.

تماس چشمی نشان می دهد که شما درگیر مکالمه بوده و برای آنچه طرف مقابل می گوید ارزش قائل هستید.

www.takfars.ir

بی قراری و انجام حرکات مکرر

بسیاری از افراد با این مشکل رو به رو هستند. بی قراری به انجام حرکات مکرر مانند تکان دادن پا یا تنظیم مداوم عینک گفته می شود.

این حرکات می توانند باعث شوند که فرد نگران یا بی حوصله دیده شود. در واقع، اعتماد به کسی که نمی تواند یک جا بنشیند دشوار است. با گذشت زمان و تمرین، می توانید این عادت را ترک کنید.

دست زدن به صورت

این حرکت ممکن است برای برخی یک عادت به نظر برسد. اما آیا می دانستید که دست زدن به صورت می تواند شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد؟

بر اساس تحقیقات، افراد هنگام داشتن احساس ناراحتی یا اضطراب صورت خود را لمس می کنند. اغلب زمانی که تحت استرس هستیم، به انجام این کار متوسل می شویم.

با این حال، در مکالمه می توان لمس صورت را به عنوان نشانه ای از عصبی بودن یا پنهان کردن چیزی تعبیر کرد.

تکان دادن سر به معنای مخالفت

وقتی کسی حرف می زند و شما سرتان را به معنای مخالفت تکان می دهید، انگار که به آن شخص نه می گویید. این حرکت کوچک، می تواند تأثیر زیادی بگذارد.

همه ما می خواهیم احساس کنیم که شنیده و درک می شویم. با تکان دادن سر خود به معنای نه، ممکن است این پیام ارسال کنیم که موافق نیستیم یا درک نمی کنیم. این مورد می تواند اعتماد را از بین ببرد.

تک فارس

به جای آن، سعی کنید سر خود را به نشانه موافقت تکان دهید یا سرتان را ثابت نگه دارید. این تغییر کوچک، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

نگاه کردن مداوم به ساعت یا تلفن

این اقدام به ظاهر بی اهمیت باعث می شود که علاقه و صداقت در گفتگویمان زیر سؤال برود. چک کردن ساعت یا تلفن خود در حین مکالمه می تواند این سیگنال را ارسال کند که شما به طور کامل درگیر صحبت های طرف مقابل یا علاقه مند نیستید که شما را غیرقابل اعتماد جلوه خواهد داد.

قطع کردن صحبت طرف مقابل

همه ما در مقاطعی این کار را انجام داده ایم و ترک این عادت دشوار است. وقتی صحبت یک نفر را قطع می کنید، عملاً این سیگنال را می فرستید: چیزی که من می خواهم بگویم خیلی مهم تر از چیزی است که تو می گویی.

قطع صحبت کسی باعث می شود که او احساس نادیده گرفته شدن و کم ارزشی کند و جریان گفتگو را از بین خواهد برد.

بیش از حد نزدیک ایستادن

نزدیکی بیش از حد به کسی در طول مکالمه می تواند شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد. اما آیا می دانستید که دلیل علمی پشت آن چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده، اکثر افراد با فاصله ۴۰ سانتی متری تا ۱.۲ متری در حین مکالمات معمولی احساس راحتی می کنند. این فاصله، به عنوان فضای شخصی شناخته می شود. وقتی که کسی بیش از این نزدیک می شود، می تواند احساس ناراحتی ایجاد کند.

شانه های افتاده و کمر خمیده

T A K F A R S

این حالت بدن، فرد را بی علاقه و غیر قابل اعتماد نشان می دهد. از طرف دیگر، کمر و شانه های صاف نشان دهنده اعتماد به نفس و تعامل بوده که عناصر کلیدی در ایجاد اعتماد هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر