تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور عصبانیت خود را کنترل کنید

image چطور عصبانیت خود را کنترل کنید

خشم زیاد در طول روز ممکن است برای همه ما پیش آید، ولی این موضوع برای ما و اطرافیان اصلا خوشایند نیست. کنترل کردن خشم با روش های ساده قابل اجرا است.

کشیدن نفس عمیق

وقتی که بسیار عصبانی می شود، نفس تند و کوتاه می شود و آرامش به وسیله نفس عمیق و آرام به دست می آید. در موقع عصبانیت شدید باید نفس عمیق بکشید تا به آرامش برسید. اگر می خواهید نتیجه رضایت بخش داشته باشید پس تنفس عمیق را فراموش نکنید.

نوشیدن آب

تکفارس آی آر

نوشیدن آب فواید زیادی برای بدن دارد. نوشیدن آب در موقع عصبانیت، می تواند خشم را کم کند و کاهش دهد. پس یک لیوان آب سرد در مواقع عصبانیت کارساز است.

کینه ای نباشید

یکی از روش های مناسب برای مهار عصبانیت، بخشش است. اگر حس خشم و عصبانیت در وجود شما راه پیدا کرده است و رشد کرده است، باعث می شود که به انسانی کینه ای تبدیل شوید. وقتی فردی را که باعث عصبانیت شما شده است ببخشید هم باعث آرامش خود می شوید و هم طرف مقابل از این موضوع درس خواهد گرفت.

ورزش کردن

فعالیت فیزیکی و ورزش راهی برای خروج احساسات بد از بدن است. ورزش کردن باعث می شود که مواد شیمای در مغز به تعادل برسند و حس شادی و آرامش برای شما ایجاد می شود. مهار کردن اعصاب با پیاده روی و دو می تواند ایجاد شود. در کنار ورزش، استراحت هم داشته باشید.

www.takfars.ir

شوخ طبعی

شوخ طبع بودن می تواند به این مورد کمک کند. هر چه بیشتر شوخ طبع باشید کنترل خشم برای شما راحت تر می شود. در موقع عصبانیت سعی کنید که لبخند بزنید تا فشار وارد شده به ذهن شما کمتر شود.

ترک محیط

خشم همان حمله ناگهانی آدرنالین به رگ های بدن است. وقتی مکانی را که در آن دچار خشم شده اید را ترک کنید می توانید اعصاب خود را کنترل کنید. زیرا ذهن شما موقعیت را تشخیص می دهد و جریان آدرنالین بدن را محدود می کند.

نوشیدن چای داغ

به جای نوشیدن قهوه می توانید چای سبز بنوشید زیرا قهوه باعث افزایش استرس می شود و در مقابل چای سبز به شما آرامش می دهد. چای سبز باعث سلامت و زیبایی می شود و یکی از راه های مهار اعصاب است و استرس را کاهش می دهد.

ماساژ دادن بدن

ماساژ درمانی هم یکی از روش های خوب برای مدیریت اعصاب است. اگر نمی توانید به متخصص مراجعه کنید دو دست خود را روی شانه و گردن قرار بدهید و خیلی آرام فشار دهید. یکی از دستان خود را با کمک دست دیگر از آرنج تا انگشت ها به آرامی ماساژ دهید. این عمل را برای هر دو دست خود انجام دهید.

فکر کردن قبل از حرف زدن

در موقع عصبانیت حرف هایی را شاید به زبان بیاورید که ناخوشایند است و باعث پشیمانی شما شود. پس باید سعی کنید قبل از هر نوع حرفی به فکر کردن اختصاص دهید.

تک فارس

کمک گرفتن از دیگران

استفاده از تمام روش های ذکر شده شاید آسان نباشد. وقتی که عصبانیت شما از اراده شما خارج می شود می توانید از دیگران کمک بگیرید. این کمک می تواند یک مشاوره از روانشناس باشد و یا مراجعه کردن به کلاس های کنترل خشم و یوگا باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر