تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فایده روغن گیاهی آرگان برای سلامتی و زیبایی

image فایده روغن گیاهی آرگان برای سلامتی و زیبایی

درمان آکنه

به علت وجود موادی مانند تری ترپنوئید ها و مقادیر زیادی لینولئیک اسید در روغن ارگان اصل، از آن برای درمان آکنه هم استفاده می شود. این روغن به راحتی زخم های مرتبط با آکنه و التهاب های ناشی از آن را درمان می کند همچنین به صورت علمی اثبات شده است که این روغن در تنظیم چربی پوست صورت نیز بسیار مفید است.

کاهش پیری زودرس

روغن آرگان با داشتن چیزی در حدود ۸۰ درصد اسید های چرب، تاثیر شگفت آوری در از بین بردن نشانه های پیری زودرس و چین و چروک پوست دارد. استفاده منظم از این روغن روی پوست می تواند عمق و شدت چین و چروک ها را کاهش دهد، لکه های سنی پوست را با افزایش توان ارتجاعی پوست، محو کند و باعث افزایش میزان بازسازی سلول های پوست گردد.

تکفارس آی آر

بهبود ظاهر پوست

در صورتی که شما هیچ کدام از مشکلات پوستی که در بالا اشاره شد همانند آکنه و اگزما را نداشته باشید، باز هم دلیلی برای استفاده از روغن آرگان روی پوست صورتتان وجود دارد و آن بهبود ظاهری پوست و افزایش نرمی و لطافت پوست و همچنین افزایش توان بازسازی سلولی در پوست می باشد.

کاهش کلسترول مضر

یکی از تاثیر روغن ارگان روی پوست است که روغن آرگان یک جایگزین مفید و مناسب برای سایر روغن های مصرفی در رژیم غذایی ما می باشد. این روغن می تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون ما بسیار کمک کند. به این دلیل که روغن آرگان حاوی ترکیبی منحصر به فرد از استرول های گیاهی می باشد که می تواند به مسدود شدن کلسترول بد به وسیله روده بیانجامد.

بهبود التهاب مفاصل و روماتیسم

www.takfars.ir

استفاده از روغن آرگان در بهبود التهاب مفصل یا روماتیسم بسیار مفید است. ترکیبات خاص موجود در این روغن دارای خواص ضد التهابی قوی ای می باشد که می تواند برای درمان درد ها و تورم ناشی از آرتروز مفید واقع شود.

برای از بین بردن درد عضلات و مفاصل، چند قطره روغن آرگان خالص را روی پوست خود در ناحیه مورد نظر قرار دهید.

کمک به هضم بهتر

هضم بهتر یعنی انرژی بیشتر، گرسنگی کمتر، کاهش وزن و در نهایت بدنی سالم تر است. یکی از خواص مهم روغن آرگان هنگام مصرف در رژیم غذایی، کمک به هضم راحت تر غذا به واسطه وجود ترکیبات ارگانیک و آنزیم پپسین در ساختار خود می باشد. این آنزیم کمک می کند تا پروتئین های موجود در گوشت ها، تخم مرغ و محصولات لبنی، راحت تر هضم شوند.

تقویت ناخن ها

به علت وجود سطح بالایی ویتامین E در روغن آرگان، استفاده از آن بر روی ناخن ها باعث تقویت سطح ناخن شده و به سلامت ناخن هایمان کمک می کند. این روغن همچنین با داشتن توانایی ضد باکتریایی و ضد التهابی اش، می تواند از انواع عفونت ناخن و پوست اطراف ناخن جلوگیری کند.

درمان خشکی کف پا

خشکی و ترک کف پا عارضه ای شایع و آزار دهنده است که اصلا دلمان نمی خواهد به کسی نشانشان دهیم و از طرفی راه رفتن ما را با مشکل مواجه می کنند. خوشبختانه روغن آرگان به علت داشتن توانایی مرطوب کنندگی می تواند در رفع این عارضه در کوتاه مدت، کمک بزرگی باشد.

نحوه استفاده آن بر روی خشکی پا به این صورت است که در گام اول باید روغن را روی محلی که خشکی دارد به آرامی ماساژ دهید تا مرطوب شود سپس آن را نشویید و با پوشیدن یک جوراب به جذب روغن کمک کنید. حداقل زمان مورد نیاز برای اثر بخشی روغن روی پاها ۳۰ دقیقه است اما بهترین حالت این است که یک شب تا صبح کاملا صبر کنید تا حسابی اثر بخش باشد. استفاده مداوم از این روغن، باعث محو شدن کامل خشکی و ترک کف پا می شود.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر