تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین روغن های طبیعی برای درمان خشکی پوست

image بهترین روغن های طبیعی برای درمان خشکی پوست

روغن نارگیل و پوست صورت:

اولین باری که این روغن را مورد استفاده قرار دادم پوستم برای چند ساعت مرطوب نبود. بر خلاف لوسیون‌ها و مرطوب کننده‌های موجود در بازار، امکان اندازه گیری دقیق این گونه موارد وجود ندارد. حتی مقدار اندک روغن نارگیل هم باعث چرب شدن پوست می‌شود. به همین خاطر بهتر است مقدار اندکی از آن مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس تجربه ای که خود من داشتم این روغن زیاد باعث مرطوب شدن پوست نمی‌شود و من احساس راحتی با آن نداشتم.حتی بعد از چند روز مصرف، صورت من احساس هیدراته نداشت و هنوز هم صورتی خشک و پوست پوست شده داشتم. به همین خاطر تصمیم گرفتم روغن نارگیل را در قفسه مخصوص مواد آشپزی قرار دهم و از آن برای پخت مواد مختلف استفاده نمایم.

روغن آفتابگردان و پوست صورت:

روغن آفتابگردان طبیعی ممکن است یک ماده فریب انگیز برای بیشتر افراد باشد اما این گزینه برای درمان اگزما و پوست خشک بسیار محبوب است. این یک روغن سبک محسوب می‌شود و بوی خنثی دارد. بیشتر افراد این موضوع را بسیار دوست دارند زیرا نمی‌خواهند روغن مورد استفاده بر روی پوست بویی داشته باشد. من سعی می‌کنم یک پنبه کوچک بردارم و تنها مقدار اندکی از آن را بر روی پوست اعمال نمایم. اگرچه این روغن نیز همانند روغن نارگیل کمی صورت را چرب می‌کند اما همانند آن سنگین نیست و بعد از چند روز مصرف شاهد نرم تر شدن پوست صورت خود خواهید بود.

تکفارس آی آر

روغن گل رز و پوست صورت:

روغن گل رز قطعا بهترین گزینه برای مرطوب کردن پوست صورت است. بله همانطور که قبلا هم گفتیم بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از روغن بدون بو برای پوست صورت خود استفاده کنند اما این گزینه یک استثنا محسوب می‌شود. روغن گل رز بوی خوبی دارد و می‌تواند ترکیب خوبی برای مرطوب کردن پوست صورت داشته باشد. این روغن به سرعت جذب پوست می‌شود.بعد از چند روز مصرف پوستی نرم و شاداب خواهید داشت.

روغن جوجوبا و پوصت صورت:

روغن جوجوبا معمولا برای پوست‌های چرب به عنوان بهترین گزینه مرطوب کنندگی محسوب می‌شود. این روغن نیز همانند روغن آفتابگردان سبک و بدون بوست. زمانی که آن را مورد استفاده قرار دادم زیاد روی صورتم باقی نماند و به خوبی با پوست پوست شدن مبارزه کرد. در کل استفاده از این روغن تجربه مثبتی خواهد بود.

روغن زیتون و پوست صورت:

www.takfars.ir

ضخامت روغن زیتون جایی بین روغن نارگیل و روغن جوجوبا قرار دارد. جذب آن به زمان نیاز خواهد داشت. روز بعد از مصرف، احساس خوبی بر روی پوست خواهید داشت.

نتیجه گیری:

من معمولا سعی می‌کنم از روغن گل رز به صورت روزانه استفاده کنم. یک بار در هفته از روغن جوجوبا یا روغن آفتابگردان برای مرطوب کنندگی بیشتر و عمیق تر استفاده می‌کنم. به همین خاطر در فصل‌های سرد سال، پوست خشکی ندارم. شما نیز می‌توانید از این روغن‌ها برای داشتن پوستی نرم و شاداب استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر