تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا استفاده از شامپوی خشک باعث ریزش مو نمی شود

image آیا استفاده از شامپوی خشک باعث ریزش مو نمی شود

شامپوی خشک مزایای زیادی دارد و به همین دلیل نیز در سال های اخیر معروف شده است.

اولین مزیت آن این است که باعث می شود در صورت ضرورت موها در کمترین زمان تمیز شوند. مزیت دیگر شامپوی خشک عدم نیاز به آب و شستشوی موها است. این محصول حتی می تواند به موها حجم دهد و از چسبیدن آن ها به کف سر جلوگیری کند. علاوه بر این، شامپو خشک کار شانه زدن موها را بدون آسیب زدن و تخریب فولیکول ها راحت می کند. به شرط اینکه در استفاده از این نوع شامپو دچار افراط نشوید و در اولین فرصت که به آب دسترسی پیدا کردید موهایتان را به خوبی بشویید. واقعیت این است که شامپوی خشک مازاد چربی انباشته شده در پوست سر را جذب می کند.

تقریباً همه انواع شامپوهای خشک از ترکیبات دوستدار محیط زیست تهیه می شوند. حتی شما می توانید این نوع شامپو را در منزل تهیه کنید. اگر موهایتان را رنگ کرده اید نیز بدانید که فرمولاسیون های مخصوص موهای رنگ شده نیز وجود دارند که شفافیت رنگ موها را برجسته تر می کنند.

شامپوی خشک محصولی برای تمیز کردن موها بدون نیاز به آب و شستن آن ها است. اگر به هر دلیلی به آب دسترسی ندارید و یا خیلی اورژانسی می خواهید بدون رفتن به حمام موهایتان را تمیز کنید شامپوی خشک به کارتان می آید. ترکیبات شامپوی خشک این امکان را فراهم می سازند تا بدون نیاز به آب و شستشو، چربی، کثیفی و بوی بد موها از بین برود و کاملاً تمیز شوند.

تکفارس آی آر

انواع شامپوی خشک

قبل از اینکه در خصوص نحوه استفاده از شامپو خشک صحبت کنیم لازم است انواع آن را بهتر بشناسید. رایج ترین انواع شامپو خشک عبارتند از

پودری

این نوع شامپو خشک شبیه تالک است و روی ریشه موها زده می شود تا مازاد چربی آن را از بین ببرد.

کرمی

www.takfars.ir

این نوع شامپوی خشک را به تمام سر می زنند و نتیجه آن طبیعی تر و شانه کردن موها راحت تر است. البته این نوع برای افرادی که موی خشکی دارند توصیه نمی شود.

اسپری

این نوع شامپوی خشک نیز به ریشه مو اسپری می شود. مزیت این نوع شامپو در این است که به صورت یکنواخت روی موها پخش می شود.

مخصوص موهای رنگ شده

این نوع شامپو خشک یک لایه رنگ نیز به موها اضافه می کند تا کثیفی یا ناهماهنگی تن رنگ مو را بپوشاند.

نوع دوستدار طبیعت

نوع دوستدار طبیعت شامپو خشک حاوی ترکیبات طبیعی است که از موها محافظت کرده و همچنین مراقب محیط زیست است.

روش استفاده از شامپوی خشک

استفاده از شامپوی خشک برای تمیز کردن موها سه مرحله دارد. در گام اول شامپو را متناسب با نوع آن به موها می زنید، سپس مدتی صبر می کنید و در نهایت موها را شانه می کنید. این مراحل حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه زمان می برد. یادتان باشد اگر از نوع پودری یا اسپری شامپوخشک استفاده می کنید آن را روی پوست سر و روی مناطقی که بسیار چرب یا کثیف به نظر می آید بزنید. نوع کرمی آن را نیز به پوست سر زده و سپس روی تمام موها پخش کنید. اگر از اسپری شامپو خشک استفاده می کنید لازم است که محصول را از فاصله حدود ۱۵ سانتی متری به محل مورد نظر اسپری کنید.

شامپو خشک به هیچ عنوان جایگزین شستشوی موها با آب نیست. با این روش شما صرفاً می توانید به طور موقت کثیفی موها را بپوشانید و ظاهری تمیز و براق به آن ها بدهید. با این حال باید به محض دسترسی به آب موهایتان را بشویید. این قبیل شیوه ها روشی سریع و موقت است؛ اما باعث تمیزی موها نمی شود

تک فارس

توصیه می کنیم به مرور که شامپو خشک را به موها می زنید با انگشتانتان موها را ماساژ دهید. سپس اجازه دهید شامپو به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه روی موها بماند. البته لازم است که طریقه مصرف قید شده روی محصول را با دقت بخوانید و طبق آن عمل کنید. در نهایت نیز پوست سر را به آرامی ماساژ دهید و بتکانید و در نهایت شانه بزنید تا باقیمانده شامپوی خشک از بین برود. در این مرحله می توانید از سشوار سرد نیز استفاده کنید تا باقیمانده شامپو خشک به خوبی از موهایتان زدوده شود.

بهترین زمان برای استفاده از شامپو خشک قبل از خواب است. چون با اینکار از یک طرف عرقی که در حین خواب ممکن است روی موها بنشیند نیز جذب شده و از طرف دیگر صبح می توانید کثیفی یا چربی احتمالی باقیمانده روی موها را با یک روتوش سریع از بین ببرید و موها را همانند همیشه شانه کنید.

آیا شامپو خشک می تواند جای شستشوی موها را بگیرد؟

خیر. شامپو خشک به هیچ عنوان جایگزین شستشوی موها با آب نیست. با این روش شما صرفاً می توانید به طور موقت کثیفی موها را بپوشانید و ظاهری تمیز و براق به آن ها بدهید. با این حال باید به محض دسترسی به آب موهایتان را بشویید. این قبیل شیوه ها روشی سریع و موقت است؛ اما باعث تمیزی موها نمی شود. یادتان باشد که شستشوی موها با آب باعث می شود هر گونه باکتری نشسته بر موها از بین برود و pH طبیعی پوست متعادل بماند. بنابراین هیچ کاری جای شستشوی موها را نمی گیرد اما شما می توانید بین دو حمام از این شامپو استفاده کنید.

چه زمانی می توان از شامپو خشک استفاده کرد؟

مانی که عجله دارید و نمی توانید حمام کنید و یا به آب دسترسی ندارید، شامپوی خشک می تواند یک روش جایگزین عالی برای تمیز کردن موها باشد. البته باید گفت که این محصول به درد افرادی می خورد که موهای چرب یا خشکی دارند. چون با این روش نیازی به شستشوی هر روزه موها نیست. بنابراین موهای چرب و خشک بدون اینکه هر روز کثیف و آسیب دیده به نظر بیایند و بدون شستشو تمیز دیده می شوند. این محصول همچنین باعث می شود موها حجم بگیرند و ساده تر شانه شوند.

معایب شامپوی خشک

ال که مزایا این نوع شامپو را عنوان کردیم لازم است که در خصوص معایب نیز صحبت کنیم. از آنجایی که هیچ گلی بی خار نیست شامپوی خشک نیز بی عیب نیست چون به هیچ عنوان جای شستشوی موها را نمی گیرد. علاوه براین شامپوی خشک بخصوص نوع اسپری آن ممکن است حاوی ترکیباتی همانند الکل باشد که به فولیکول موها آسیب می زنند. اگر در اغلب مواقع از شامپو خشک استفاده می کنید یا دیر به دیر حمام می کنید بدانید که ممکن است فولیکول موهایتان را در معرض آسیب قرار دهید. این مسئله ممکن است باعث بروز مشکلی به نام فولیکولیت (التهاب فولیکول مو) شود. یا اینکه باعث بروز شوره یا التهاب هایی مانند درماتیت سبورئیک شود.

زمانی که می خواهید شامپو خشک خریداری کنید لازم است از انواع فاقد آمیانت استفاده کنید. این ترکیب در انواع شامپوهای پودری مانند تالک وجود دارد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ترکیب با بروز برخی از انواع سرطان ها در ارتباط است.

همچنین حواستان باشد که استفاده همزمان از شامپوی خشک و باد داغ سشوار می تواند برای پوست سر آسیب رسان باشد. چون باعث بروز خشکی زیادی می شود. بنابراین برای دور ماندن از مشکلاتی مانند خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر در استفاده از شامپوخشک دچار افراط نشوید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر