تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه های درمان جوش بدون دارو

image بهترین راه های درمان جوش بدون دارو

از نکاتی که در درمان آکنه و جوش باید در نظر داشت صبوری است. زمانی که درمان را آغاز می کنید ممکن است چند هفته زمان ببرد یا حتی در ابتدای روند، پوست خود را در شرایط وخیم تری ببینید، اما در ادامه بهبود می یابد.

جوش صورت تان را فشار ندهید

با کندن و فشار دادن آکنه و جوش، ممکن است چرک آن به قسمت دیگری از پوست منتقل شود و اوضاع را وخیم تر کند.

از بین بردن جوش صورت با سرکه سیب

تکفارس آی آر

از خواص سرکه سیب برای مبارزه با جوش ها استفاده کنید. چون باکتری هایی را که از همان اول باعث به وجود آمدن جوش می شود، می کُشد. همچنین با تنظیم PH پوست از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. در تکمیل این خاصیت باید بگوییم که سرکه سیب اثر سفت کنندگی دارد و چربی اضافی را از بین می برد. پس باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد آن باعث خشک شدن پوست می شود. در این صورت غده های چربی پوست برای جبران این خشکی فعالیت شان را افزایش می دهند و دوباره جوش های بیشتری تولید می شوند.

صورت تان را با آب بشویید و با ضربه زدن با دستمال پوست تان را خشک کنید. محلولی با نسبت یک به سه از سرکه سیب و آب تهیه کنید (سه پیمانه آب به ازای هر پیمانه سرکه سیب). یک تکه پنبه را در محلول فرو ببرید و مستقیم روی جوش بکشید. حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید. این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید و هر بار صورت تان را کاملا با آب بشویید. اگر بعد از آن در پوست تان احساس خشکی کردید، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

از بین بردن جوش صورت با ماسک عسل و دارچین

دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و جلوی تکثیر باکتری ها را می گیرد. عسل هم یک آنتی بیوتیک طبیعی است.صورت تان را با آب بشویید و خشک کنید. دو قاشق عسل و یک قاشق دارچین را مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و خمیر یکدستی به وجود آید. می توانید این ماسک را به کل صورت تان بزنید یا فقط روی نقاط مدنظر (جوش ها) بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، بعد ماسک را کاملا از صورت تان بشویید و با دستمال پوست تان را خشک کنید. چون این مخلوط چسبناک است، حتما در هنگام استفاده از آن مقداری دستمال در دسترس داشته باشید.

از بین بردن جوش صورت با جوش شیرین

www.takfars.ir

جوش شیرین و آب را به یک نسبت با هم مخلوط کنید و یک خمیر بسازید. به مدت ۲ دقیقه خمیر را در یک مسیر دایره ای روی صورت تان ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت تان بماند، بعد آن را کاملا بشویید و بعد از خشک کردن پوست تان، از مرطوب کننده استفاده کنید.

از بین بردن جوش صورت با بخار آب

بخار آب می تواند برای تسکین بعضی ناراحتی های پوستی کوچک از جمله جوش ها مفید باشد. بخار با باز کردن منافذ پوست و بیرون کشیدن آلودگی هایی که در اعماق پوست تان مخفی شده اند، به کاهش تعداد جوش ها و کم رنگ کردن آن ها کمک می کند .

یک قابلمه آب را بجوشانید و در یک کاسه بزرگ بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا کمی سرد شود. بعد از این که دمای آن کمی کاهش یافت صورت تان را بالای آن بگیرید و حوله را روی سرتان بیندازید تا بخار آب محصور شود. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حوله را بردارید و صورت تان را خشک کنید. این کار را هر روز انجام دهید.

ماسک های میوه ای برای شفافیت و زیبایی پوست

میوه هایی مثل خیار، هلو، زردآلو، توت فرنگی و… را می توانید به صورت حلقه ای برش زده و روی پوست خود ماسک کنید. حتما به خاطر داشته باشید برای اطراف چشم به هیچ عنوان از شکل له شده این میوه ها استفاده نکنید.

عرق کاسنی و شاتره، موثرترین عرقیات برای شفافیت پوست

از میان تمام عرقیات برای زیبایی و شفافیت پوست، موثرترین مورد عرق کاسنی و شاتره است. عرقیات کاسنی و شاتره باید برای مدت طولانی و تا زمان برطرف شدن تیرگی و کدری پوست استفاده شود. برای این منظور می توان به مقدار مساوی از این عرقیات را روزی دو تا سه لیوان مصرف کرد.

روغن بادام شیرین را دریاب

پودر جوانه گندم، عسل و روغن بادام شیرین از هرکدام یک قاشق غذاخوری را ترکیب کرده تا مخلوطی شکلاتی مانند به دست آید. این ترکیب را دو تا سه ساعت روی پوست خود ماسک کرده و منتظر تاثیرات شفاف کنندگی آن روی پوست خود باشید.

تک فارس

وقتی عسل و توت فرنگی با هم باشند

چهار تا پنج واحد توت فرنگی را له کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. حتما تاثیر شفاف کنندگی توت فرنگی و عسل را مشاهده خواهید کرد.

ترکیب سفیدآب و کف دریا

سفید آب روی یا زینک اکساید روی، آرد نشاسته و کف دریا هرکدام یک قاشق چای خوری را با عسل و گلاب هرکدام سه قاشق چای خوری و کمی آب مخلوط کنید تا ماسکی برای شفافیت و لکه بری پوست داشته باشید.

با میوه ها و سبزیجات دوست باش

به طور کلی خوردن اکثر میوه ها و سبزیجات سبب شفافیت و زیبایی پوست می شود. با این حال مصرف برخی از میوه ها و سبزیجات می تواند کمک بسیار بزرگی برای این مورد باشد. میوه هایی مثل انجیر، هنداونه، سیب قرمز، انواع مرکبات، گیلاس و آلبالو، انار و گلابی به طور موثری می توانند سبب زیبایی و شفافیت پوست شوند. غیر از این موارد، زرشک هم می تواند برای شفافیت پوست به کار گرفته شود.

پیاز و دوستی با پوست

شاید باورتان نشود اما آب پیاز همراه با آبلیمو می تواند ماسک مناسبی برای شفافیت پوست تان باشد. این ترکیب را به پوست تان بمالید و از بوی بد آن نترسید که علاج تیرگی و کدر بودن پوست تان است.

بخور دادن را فراموش نکن

گل ختمی، گل پنیرک و گشنیز را به مقدار مساوی و به میزان یک قاشق غذاخوری با یک لیوان آب جوشانده و ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بخور دهید. با این کار کمک بزرگی به شفافیت پوست تان کرده اید.

T A K F A R S

شما هم می توانید پوستی باطراوت و شفاف داشته باشید.

دمکرده جعفری و آشتی با پوست

یک قاشق غذاخوری جعفری را با یک لیوان آب بجوشانید. سپس با مقداری آبلیمو مخلوط کرده و به صورت ناشتا مصرف کنید. پس از چند وقت مصرف این دمکرده اثر ضدلک و شفاف کنندگی آن را مشاهده خواهید کرد.

تاثیر پودر ثعلب بر شفافیت و زیبایی پوست

یک قاشق چای خوری پودر ثعلب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید و آن را روی صورت خود ماسک کنید. پس از یک ساعت ماسک را از روی صورت تان بشویید. استفاده دوبار در هفته از این ماسک می تواند شما را امیدوار کند که پوستی شفاف خواهید داشت.

جوشانده گل زوفا برای زیبایی پوست

یک قاشق غذاخوری گل زوفا را با دو لیوان آب بجوشانید. از این ترکیب یک لیوان جوشانده گل زوفا حاصل می شود که آن را برای شفافیت پوست توصیه می کنیم.

همان آبلیمو، عسل معروف

شربت آبلیمو و عسل نیز یکی دیگر از موارد شفاف کننده پوست است که می توان به طور روزانه آن را مصرف کرد. به علاوه می توان آب کرفس و آب هویج را با آبلیمو مخلوط و به صورت روزانه مصرف کرد.

آلوئه ورا و درمان پوست کدر

تک فارس www.takfars.ir

استفاده از برگ های آلوئه ورا که در عطاری ها موجود است، می تواند برای شفافیت پوست بسیار کاربردی و راحت باشد. کافی است پوست برگ های آلوئه ورا را جدا کرده و ژل داخل آن را روی پوست خود ماسک کنید. این ترکیب قابل دسترس و آسان می تواند تاثیر شگفت انگیزی روی پوست تان داشته باشد.

عرق گل همیشه بهار، اسطوره زیبایی پوست

عرق گل همیشه بهار می تواند در زیبایی و شفافیت پوست نقش بسزایی داشته باشد اما باید اندکی صبور باشید و به مدت ۴۰ روز تا سه ماه (تا زمان برطرف شدن تیرگی و لک های پوستی) آن را مصرف کنید. روزی سه بار و هر بار نصف لیوان از این عرق را بنوشید تا تاثیرات آن کاملا دست تان بیاید.

برای زیبایی پوست، شیر بادام یا فندق بنوش

یکی از مواردی که مصرف طولانی مدت آن سبب تصفیه پوست و زیبایی آن می شود، شیر بادام یا فندق است. برای مصرف آن باید بادام یا فندق خام را در آب جوش قرار دهید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را با آب و یک قاشق عسل میکس کنید. این ترکیب به صورت شیر حاصل می شود که می توان برای صبحانه آن را مصرف کرد. شیر بادام و فندق به طور کلی برای رفع مشکلات پوستی به کار می رود و تاثیر خوبی بر شفافیت پوست دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر