تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه جلوگیری از سیاه شدن آب میوه تازه

image بهترین راه جلوگیری از سیاه شدن آب میوه تازه

سیب ها را در آب معمولی بریزید.

قبل از آن که آب سیب را بگیرید، تکه های این میوه را در آب معمولی بریزید. آب مانع برخورد اکسیژن با سیب می شود و هر چقدر تماس سیب با هوا و اکسیژن موجود در آن کمتر باشد، امکان سیاه شدنش هم کم تر می شود. همچنین می توانید برای محکم کاری، روی ظرفی که میوه ها را در آن قرار داده اید، یک حوله نخی و تمیز بیاندازید.

برش های سیب را در کیسه های زیپ دار قرار دهید.

یک ترفند دیگر این است که چند کیسه زیپ دار تهیه کنید و برش های سیب را در آن قرار دهید. این کیسه ها برای ذخیره مواد خوراکی، یکی از بهترین انتخاب ها است. زیرا از ورود اکسیژن و هرگونه مواد زاید و خارجی جلوگیری می کند. پس با این راهکار، مواد خوراکی بهداشتی تر نگه داشته می شود و همچنین دیرتر از همیشه خراب می شود.

تکفارس آی آر

از آب مرکبات استفاده کنید.

مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. وجود این مواد، واکنش های شیمیایی را کند می کند. پس واضح است که ترکیب آب مرکبات و سیب باعث می شود، سیب خیلی دیرتر از حد معمول قهوه ای شود. برای استفاده از این ترفند دو راه دارید

راه اول) خاطرتان هست در ترفند اول گفتیم، سیب را در آب قرار دهید؟ روش اول برای استفاده از آب مرکبات با ترفند اول ما مرتبط است. شما می تواند دو قاشق آب مرکبات به آب معمولی اضافه کنید. با این کار احتمال قهوه ای شدن سیب را به صفر می رسانید.

راه دوم) یکی از انواع مرکبات را انتخاب کنید. مثلا پرتقال. پرتقال را به دو تکه مساوی تقسیم کنید. برای جلوگیری از تغییر رنگ سیب می توانید پرتقال را مستقیما روی سیب قرار دهید. یا آن که برش های سیب را آعشته به آب پرتقال کنید. تنها ایراد این کار این است که امکان دارد سیب ها کمی مزه پرتقال به خود بگیرند. این مزه احتمالا برای بعضی افراد ناخوشایند است. ولی یکی از بهترین روش ها برای استفاده از مرکبات به منظور جلوگیری از سیاه شدن سیب، همین راه است.

از عسل استفاده کنید.

www.takfars.ir

عسل حاوی یک سری آنزیم است که سرعت اکسید شدن سیب را به شدت کاهش می دهد. برای استفاده از این مزیت عسل باید دو قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب بریزید و برش های سیب را در این ترکیب بخیسانید. بعد می توانید آب سیب را آماده کنید. بدون نگرانی از تغییر رنگ و قهوه ای شدن آن. به علاوه، برعکس ترفند قبل، با استفاده از این روش مزه آب سیب شما اصلا تغییری نمی کند.

از آب و نمک کمک بگیرید.

یک هشتم (۱/۸) قاشق چای خوری نمک را به آب اضافه کنید و هم بزنید. بعد برش های سیب را در این ترکیب بخیسانید. بعد از چند دقیقه، برش ها را آبکشی کنید تا مزه شوری از تن و بدن برش های سیب خارج شود. حالا می توانید آب سیب را بگیرید. با خیال راحت و بدون نگرانی بابت سیاه و قهوه ای شدن این آبمیوه.

محصولات معتبر
محصولات معتبر