تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس های دیدنی از زیباترین اسب در دنیا

image عکس های دیدنی از زیباترین اسب در دنیا

فریزین، نام اسبی است که لقب زیباترین اسب جهان را گرفته است.

این اسب نام خود را از محل پیدایش خود، فریسلاند در هلند گرفته است. این اسب ها معمولاً کاملاً سیاه هستند، اگرچه برخی از آنها یک ستاره کوچک سفید روی پیشانی خود دارند.

رنگ سیاه این حیوان زیبا، به تنهایی او را به حیوانی چشمگیر تبدیل می کند، اما یک فریزین چیزی بیشتر از رنگ زیبایش دارد. یال و دم آنها بلند و ضخیم است و اغلب ظاهری موج دار دارد. در قسمت پایین ساق پاها نیز موهای بلندی دارند که به عنوان پر شناخته می شوند.

آنها اسب های بزرگی هستند که به طور متوسط قدی به اندازه بیش از ۱۵ دست دارند. اما آنها فوق العاده زیرک و برازنده هستند. رنگ و ویژگی های این حیوان بود که باعث شد در قرون وسطی بسیار ارزشمند باشد. قدرت آنها باعث شد تا بتوانند یک شوالیه را با زره کامل حمل کنند و در عین حال در میدان نبرد چابک بمانند.

تکفارس آی آر

image عکس های دیدنی از زیباترین اسب در دنیا

همراه با افزایش استفاده از ماشین آلات به جای اسب در کشاورزی و صنعت، در اوایل دهه ۱۹۰۰، تنها سه اسب نر نژاد از نژاد فریزین باقی مانده بود اما این نژاد در طول قرن ۲۰ و ۲۱ بازیابی شد و امروزه فریزین ها حدود ۷ درصد از اسب های هلند را تشکیل می دهند.

این نژاد هنوز هم محبوب است، علیرغم خطر انقراض تاریخی، این نژاد همچنان در کشور خود برای سوارکاری تفریحی و مسابقه ای محبوب است. در طول سال ها، فریزین به عنوان یک اسب جنگی که شوالیه ها را به نبرد می برد، و همچنین به عنوان اسب کشاورزی و حتی در سیرک در قرن بیستم استفاده می شد. با این حال، امروزه آنها بیشتر برای اهداف تفریحی استفاده می شوند. در حالی که ظاهر چشمگیر و رفتار آرام آنها را به گزینه ای محبوب برای سینما و تلویزیون تبدیل کرده است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر