تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنید

image چطور کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنید

SPF مناسب، جلوگیری از سوختن پوست

آیا معنی SPF که روی بسته بندی های ضد آفتاب نوشته شده است را می دانید؟ تا به حال کنجکاو شده اید که این عدد به چه دردی می خورد؟ این عدد نشان می دهد که شما چه مدت زمانی می توانید در معرض نور خورشید بمانید بدون آن که پوست شما بسوزد. اگر فرض کنیم مدت زمانی که پوست شما در برابر آفتاب دچار سوختگی می شود ۲۰ دقیقه باشد و شما از ضد آفتاب با SPF 15 استفاده کنید، مدت زمانی که این کرم از پوست شما محافظت می کند ۳۰۰ دقیقه (۱۵*۲۰) می باشد.

برخلاف تصور عموم مبنی بر اینکه هر ضد آفتاب با SPFبالا، بهتر است بگوییم بین SPF 50 و SPF 30 تفاوت چندانی وجود ندارد اما SPF 15 اندکی ضعیف تر است. به طور کلی SPF بالاتر تنها برای افرادی که مشکلات پوستی یا سابقه ابتلا به سرطان پوست در ژن خود دارند، مناسب می باشد.

ضرورت وجود آنتی اکسیدان

تکفارس آی آر

نور خورشید حاوی مقدار بسیار زیادی از رادیکال های آزاد است که برای پوست مضر بوده و باعث پیری زودرس می شود؛ بنابراین باید از کرمی استفاده کنید که توانایی حفاظت از پوست را در برابر رادیکال های آزاد داشته باشد. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند نقش یک محافظ را در برابر رادیکال های آزاد ایفا کنند. بدون شک می دانید که ویتامین C و E آنتی اکسیدان های قوی هستند؛ بنابراین وجود این ترکیبات در کرم ضد آفتاب می تواند بسیار مفید باشد.

توجه به نوع پوست

شناخت نوع پوست از پایه ای ترین و مهم ترین بخش های انتخاب یک محصول مناسب است. محصولی که خریداری می کنید باید مناسب با شرایط پوستی خودتان باشد تا علاوه بر زیبایی، بتواند در روند بهبودتان تاثیرگذار باشد. کرم های ضد آفتاب برای انواع پوست ها اعم از خشک، چرب و حساس به طور جداگانه تولید شده است.

ترکیبات و مواد تشکیل دهنده موجود در کرم ضد آفتاب با توجه به پوست افراد متفاوت خواهد بود و همچنین این محصولات دارای بافت های مختلفی مانند کرم، اسپری و ژل هستند تا با تمامی سلیقه ها سازگار باشند.

مقاوم در برابر آب و عرق

www.takfars.ir

برداشت شما از عبارت مقاوم در برابر آب چیست؟ آیا فکر می کنید ضد آفتابی که در برابر آب مقاوم باشد به معنی ضد آب است؟ اگر چنین برداشتی از این عبارت دارید باید بگویم سخت در اشتباه هستید. هیچ ضد آفتابی ضد آب نیست و نوشتن عبارت ضد آب روی بسته بندی ضد آفتاب ها ممنوع است؛ پس مقاوم در برابر آب به چه معناست؟

اگر از ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنید و به آب تنی بروید، SPF ضد آفتاب بسته به عدد آن بین ۴۰ الی ۸۰ دقیقه روی پوست شما می ماند و پس از آن نیاز به شارژ مجدد دارد؛ بنابراین به کار بردن عبارت ضد آب برای این محصولات کاملا نادرست است.

قدرت بالا در حفاظت از پوست

نور خوشید دارای دو اشعه فرابنفش A و B می باشد که آن را با نام های UVA و UVB می شناسیم. ضد آفتاب خوب باید بتواند از پوست در برابر هر دو اشعه محافظت کند. اگر ضد آفتاب خریداری شده نتواند از پوست محافظت کند، این اشعه ها به DNA پوست آسیب زیادی وارد می کنند و عاملی برای ایجاد چین و چروک می شوند. معمولا برای ضد آفتاب هایی که قدرت بالایی در حفاظت از پوست دارند، عبارت طیف گسترده یا wide spectrum روی بسته بندی آن ها درج شده است.

فواید ضد آفتاب

جلوگیری از پیری زودرس

کرم های ضد آفتاب حاوی ترکیباتی هستند که می توانند از چین و چروک و ایجاد خطوط در صورت جلوگیری کنند. طبق تحقیقات انجام شده روی افراد بالاتر از ۵۵ سال، آن هایی که از کرم ضد آفتاب در روتین پوستی خود استفاده می کردند، چین و چروک موجود در صورت آن ها نسبت به دیگر افراد ۲۴ درصد کم تر بوده است.

پیشگیری از سرطان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کرم ضد آفتاب می تواند از شما در برابر سرطان پوست محافظت کند. عموما دلیل استفاده از ضد آفتاب برای زیبایی و جلوگیری از آفتاب سوختگی است اما بدانید که در صورت استفاده مستمر و مداوم از این محصول، خطر ابتلا به انواع سرطان پوست به ویژه ملانوم کاهش می یابد.

محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی

تک فارس

چیزی که عیان است به طور قطع نیاز به بیان ندارد. بدون شک همگی می دانیم که یکی از اصلی ترین و مهم ترین وظایف ضد آفتاب، محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی است اما بهتر است از عوارض آن نیز آگاه باشید. در صورتی که از ضد آفتاب استفاده نکنید و پوستتان بسوزد، شما در معرض بیماری های پوستی، تورم، قرمزی، خارش و سوزش قرار خواهید گرفت.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر