تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین حالت خوابیدن در شب کدام مدل است

image بهترین حالت خوابیدن در شب کدام مدل است

به پشت خوابیدن علاوه بر کمک به زیبایی پوست و عدم ایجاد چین و چروک باعث می شود کمترین فشار به مهره های کمر وارد شود. به پشت خوابیدن به زیبایی پوست و عدم ایجاد چین و چروک کمک می کند. زیرا در این حالت فشاری به پوست صورت وارد نمی شود تا مانع از خون رسانی شود.

خوابیدن به پشت، دست ها بالا؛ مفید برای کمر و صورت

به این حالت خواب، وضعیت ستاره دریایی نیز می گویند. در این حالت فرد به پشت می خوابد و دست هایش به سمت بالا و دو طرف بالش قرار می گیرد. این وضع خواب برای کمر خوب است. فرقی نمی کند دست ها را در دو طرف بالش قرار بدهید یا نه، خوابیدن به پشت در صورتی که دست ها را روی صورت نگذاشته باشید برای پوست تان نیز مفید است.

این نحوه خواب باعث جلوگیری از بروز چین و چروک صورت و پوست سینه می شود. در حالت کلی خوابیدن به پشت باعث کاهش سوزش معده می شود. این وضعیت خواب در خانم ها احتمال افتادگی سینه ها در سنین بالا را نیز کاهش می دهد. با این همه، در وضعیت ستاره دریایی احتمال آپنه خواب و خر و پف زیاد است.

تکفارس آی آر

از دیگر نقاط ضعف این وضعیت فشار زیاد به تاندون های شانه ها و کاهش جریان خون موضعی است که غالبا به تاندینیت منجر می شود.

در مقابل این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که در این گزارش به آن اشاره می شود. افرادی که بیشتر به پشت می خوابند بیشتر دچار خروپف و آپنه می شوند. آپنه وقفه تنفسی در خواب است. در واقع به پشت خوابیدن رابطه تنگاتنگی با آپنه دارد. پزشکان برای درمان این عارضه خوابیدن به پهلو را توصیه می کنند.

می توان این گونه توضیح داد که هنگامی که به پشت می خوابیم نیروی گرانش وارد بر زبان باعث ایجاد اختلال تنفسی و صدای نامطلوب خروپف می شود.

از طرفی مطالعات نشان می دهد که افرادی که خواب بی کیفیت دارند بیشترین زمان شب را در حالت خوابیدن به پشت سپری می کنند.

اگر می خواهید صبح ها که بیدار می شوید صورت تان پف کرده و زشت نشود حتما عادت کنید که به پشت بخوابید. بالشی راحت را انتخاب کنید و زیر سرتان بگذارید تا سیال های بدن در پلک ها و صورت تجمع نیابند و سبب تورم نشود.

www.takfars.ir

حالت های نادرست خوابیدن

دمرخوابیدن

دمرخوابیدن چه هنگامی که دست ها بالا باشند چه هنگامی که دست ها پایین قرار گرفته باشند و یا بالش کوچک باشه یا بزرگ و یا اصلا بالشی نباشد باعث ایجاد مشکل خواهد شد. به طوری که گفته میشود یک سوم مشکلاتی که برای کمر پیش می آید مربوط به دمر خوابیدن است. این حالت باعث میشود تا ماهیچه های شما طوری قرار بگیرند که قادر به استراحت کردن نباشند و مفاصل شما تحت کشش قرار میگیرند و نمی توانند در هنگامی که به خواب رفته اید خودشان را آزاد قرار دهند و این در نهایت منجر به احساس خستگی در صبح میشود و انرژی زیادی را در حین خواب شب از دست خواهید داد.

طاق باز خوابیدن

طاقباز خوابیدن (شکم و سینه رو به بالا ) هنگامی که دست های شما زیر سرتان قرار دارد ( یعنی هنگامی که بازو بالاتر از کتف قرار میگیرد ) هم یکی دیگر از نحوه های نادرست خوابیدن است. این حالت خواب باعث میشود عضلات کتف و گردن شما تحت کشش قرار بگیرند و هنگامی که بیدار شوید در نواحی گردن و کتف احساس درد و کوفتگی خواهید کرد.

خوابیدن به پهلو

خوابیدن به پهلو در وضعیتی که پای بالایی خم شده و با یک پیچش کمر به روی زمین قرار گرفته است. این وضعیت عضلات و مفاصل پشت و گردن شما را تحت استرس و کشش قرار داده و در دراز مدت باعث ایجاد بد فرمی و ناراحتی در این نواحی میشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر