تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور جلوی ریزش موی خود را بگیرید

image چطور جلوی ریزش موی خود را بگیرید

افزایش رشد مو با مصرف ماست یونانی

ماست یونانی مملو از پروتئین است. ماست یونانی همچنین دارای یک ماده است که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند. این ماده ویتامین B ۵ (معروف به اسید پانتوتنیک) نامیده می شود و حتی ممکن است در برابر نازک شدن و ریزش مو کمک کند. حتما نام اسید پانتوتنیک را روی برچسب محصولات مراقبت از مو و پوست خود دیده اید.

مصرف ماهی برای براق شدن مو ها

ماهی هایی مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی مملو از اسید های چرب امگا ۳ سالم هستند. بدن شما نمی تواند این چربی های سالم را بسازد، بنابراین باید آن ها را از غذا یا مکمل ها دریافت کنید. اسید های چرب از شما در برابر بیماری ها محافظت می کنند؛ علاوه بر این بدن شما برای رشد مو و براق و پر نگه داشتن مو ها به این مواد غذایی نیاز دارد.

تکفارس آی آر

اسفناج برای مبارزه با مو های شکننده

اسفناج مانند بسیاری از سبزیجات با برگ سبز تیره سرشار از مواد مغذی شگفت انگیز است. سرشار از ویتامین A، به علاوه آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین C است. این ها با هم برای داشتن پوست سر و موی سالم کفایت می کند. مواد مغذی اسفناج مو ها را مرطوب نگه می دارند تا نشکنند. کلم پیچ نیز یکی دیگر از انتخاب های سبز عالی است.

غلات غنی شده با آهن برای جلوگیری از ریزش مو

دریافت آهن کم می تواند منجر به ریزش مو شود. اما می توانید این ماده مغذی مهم را در غلات غنی شده، غلات و پاستا ها و در سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو، به ویژه گوشت های اندام مانند جگر، مقدار زیادی آهن دارد. صدف ها و سبزی های برگ تیره نیز همین خاصیت را دارند.

گوشت مرغ بدون چربی برای ضخیم شدن مو ها

www.takfars.ir

وقتی پروتئین کافی دریافت نمی کنید، رشد مو کُند یا متوقف می شود. از آنجا که رشد مو متوقف می شود، مو های مسن و قدیمی شروع می کنند به ریزش و درنهایت ممکن است دچار ریزش مو شوید. برای دریافت پروتئین از گوشت، گزینه های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید که چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارند.

سیب زمینی شیرین برای مبارزه با مو های خشک و کدر

مو های خشکی دارید که درخشش خود را از دست داده اند؟ سیب زمینی شیرین با یک آنتی اکسیدان مفید به نام بتا کاروتن پر شده است. بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند. این ماده غذایی به محافظت در برابر مو های خشک و کدر کمک می کند. همچنین غدد موجود در پوست سر را تشویق می کند تا مایعی روغنی به نام سبوم بسازند؛ این مایع روغنی از خشک شدن مو ها جلوگیری می کند. همچنین می توانید بتا کاروتن را در سایر سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه پیدا کنید.

دارچین برای گردش خون و اکسیژن رسانی به مو ها

این ادویه را روی بلغور جو دوسر، نان تست و قهوه خود بپاشید. به جریان خون کمک می کند که به آن گردش خون نیز می گویند. این همان چیزی است که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های موی شما می رساند.

تخم مرغ برای رشد مو

هنگامی که تخم مرغ می خورید، پروتئین و آهن بدن تامین می شود. تخم مرغ سرشار از ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند. کمبود این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین به تقویت ناخن های شکننده کمک می کند.

صدف برای جلوگیری از ریزش مو

صدف سرشار از روی است. وقتی این ماده معدنی را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود ندارید، ممکن است دچار ریزش مو شوید؛ حتی در مژه هایتان. سلول هایی که مو را می سازند به روی متکی هستند. این ماده معدنی به سلول ها کمک می کند تا بیشترین تلاش خود را انجام دهند. همچنین می توانید این ماده معدنی را در گوشت گاو، خرچنگ و غلات غنی شده پیدا کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر