تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین توصیه های درمانی طب سنتی برای یبوست کودکان

image بهترین توصیه های درمانی طب سنتی برای یبوست کودکان

روغن بادام شیرین: بهتر است استفاده از آن به کودکان زیر دو سال محدود شود، بالاتر از این سن، مصرف مقادیر بیشتری از دارو مورد نیاز است که معمولاً از طرف کودک تحمل نمی شود.

خاکشیر مصرف ملایم و دوره چند روزه.

ماساژ روغن زیتون روی شکم: به ویژه در کودکان کم سن و سال تر، در اکثر موارد باعث راه افتادن شکم خواهد شد.

فلوس: تنها مسهل مورد توصیه در کودکان، فلوس است؛ اگر چه اکثر کودکان با طعم آن مشکل دارند؛ اما با توجه به اینکه مقادیر اندک(مثلاً نصف استکان از جوشانده آن) اثرات کافی به دنبال خواهد داشت؛ می توان با استفاده از قطره چکان یا قاشق، آن را به کودک خورانید.

تکفارس آی آر

بسیاری از کودکان به مصرف ترکیبی عرق کاسنی و شاهتره نیز پاسخ مناسبی می دهند.

در موارد مقاوم، می توان هلیله سیاه را آسیاب کرده، آن را در کپسول ریخته روزی یک کپسول به کودک خوراند. در مواردی که کودک قادر به بلع کپسول نیست؛ می توان کپسول را به عنوان شیاف استفاده کرد. در این روش از سایر داروهای مسهل مانند فلوس نیز می توان استفاده کرد.

تذکّر ۱: در افراد بسیار لاغر، مسن و یا کسانی که دوره های طولانی بیماری را پشت سر گذارده و آب بدن آنها کم شده است؛ – به اصطلاح بدن خشکی دارند – تجویز مسهل های قوی مثل، سنا، گل سرخ، فلوس و … که برای عملکرد خود نیاز به جذب آب دارند؛ نه تنها نتیجه ای در بر ندارد و باعث کار کردن روده ها نمی شود؛ بلکه بیماری های شخص را نیز تشدید می کند. در درمان این گونه بیماران بهتر است از داروهایی مانند خاکشی، هویج آب پز و روغن ها استفاده کرد.

تذکّر ۲: بالا بودن میزان اسید معده و کم خونی، دو علّت بروز یبوست های مقاوم به درمان هستند؛ لذا باید در درمان یبوست به این دو مشکل، توجّه ویژه ای کرد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر