تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

من واقعا تنبل هستم و میخواهم فعال باشم

image من واقعا تنبل هستم و میخواهم فعال باشم

اگر شما برای کارهایتان از خودتان علاقه نشان نمی‌دهید و مرتباً آن ها را به آینده موکول می‌کنید و احتمالاً انجامشان نمی‌دهید، یک انسان تنبل هستید. اکثر محققان هم بر این باور هستند که عدم فعالیت بدنی، به معنای تنبلی است.

بعضی از افراد معتقد هستند که عامل اصلی تنبلی، بی حوصلگی است و بعضی دیگر هم در مقابل می‌گویند تنبلی و بی حوصلگی در کنار همدیگر قرار دارند و نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم کدام یک باعث به وجود آمدن دیگری می‌شود. مهم نیست که تشخیص بدهیم کدام یک از این دو عامل بر دیگری مقدم است.

در واقع چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که بتوانیم این تنبلی را از بین ببریم تا از مشکلاتی که ممکن است برای ما ایجاد کند جلوگیری کنیم. عقیده اصلی من این است که بی حوصله بودن باعث می‌شود تنبلی به دنبالش بیاید. در واقع شما زمانی که حال و حوصله انجام دادن کاری را ندارید به سراغش نمی‌روید و به این ترتیب تنبلی ایجاد می‌شود پس مهم این است که ما بتوانیم عوامل بی حوصلگی را شناسایی بکنیم و برای هر کدام، یک راهکار مناسب پیدا کنیم.

عوامل زیادی هستند که ناخواسته باعث می‌شوند که ما دچار بی حوصلگی و بی حالی شویم که تصمیم داریم با همدیگر به بررسی چند مورد از آنها بپردازیم و بگوییم که چگونه باید با تنبلی و بی حوصلگی مبارزه کنیم؟

تکفارس آی آر

تفاوت تنبلی و اهمال کاری

شاید تا الآن فکر می‌کردید این دو کلمه مترادف هم هستند و فرقی با یکدیگر ندارند. بله این دو از یک خانواده هستند اما تفاوت های جزئی با هم دارند که اکنون به آن ها می‌پردازیم.

یک بار دیگر تعریف تنبلی را نگاه کنید: اگر شما برای کارهایتان از خودتان علاقه نشان نمی‌دهید و مرتباً آن ها را به آینده موکول می‌کنید و احتمالاً انجامشان نمی‌دهید، با عرض معذرت یک انسان تنبل هستید. اکثر محققان هم بر این باورند که عدم فعالیت بدنی، به معنای تنبلی است.

اما اهمال کاری یعنی کاری که الآن باید بکنید را نمی‌کنید. حالا یا هیچ کاری نمی‌کنید و یا کار دیگری به جای آن انجام می‌دهید.

مثلاً اگر دانش آموز هستید، تصور کنید که فردا امتحانی دارید که هیچ چیز از آن بلد نیستید و الآن به جای اینکه درس برای آن امتحان را بخوانید، مشغول نوشتن تکالیف هفته بعدتان هستید.

www.takfars.ir

درست است که شاید کار جایگزینتان کار بدی که نباشد هیچ، بلکه بسیار مفید هم باشد. اما در آن زمان لازم است شما کار دیگری انجام دهید و نه هیچ کار دیگری… پس به این کار دقیقاً اهمال کاری می‌گویند.

پس تفاوت تنبلی و اهمال کاری دقیقاً همین جاست که در تنبلی شما اصلاً کاری انجام نمی‌دهید و فعالیتی ندارید، ولی در اهمال کاری ممکن است کاری انجام دهید، اما کاری که در آن زمان سودی برای شما ندارد.

علت تنبلی

اولین قدم برای درمان و دوری از تنبلی شناخت علل آن است که تا شناخت از دلایل تنبلی حاصل نشود مبارزه با تنبلی نیز به سختی پیش میرود. زمانی را تصور کنید که طبیب میخواهد بیماری را درمان کند اما درد بیمار را نمی داند؛ خب در این صورت چطور میتواند دوایی را تجویز کند در حالی که علت و ریشه بیماری را نمی داند؟

فکر کنم متوجه اهمیت شناخت علل تنبلی شده اید همانند طبیب باید ریشه آن را بدانیم تا در زمان مناسب بتوانیم دوای متناسب با آن را تجویز کنیم یعنی بتوانیم مقابله خوبی با علت تنبلی داشته باشیم.

مغز ما، عامل اصلی ایجاد تنبلی.

خب شاید اصلاً یک درصد هم به این موضوع فکر نکرده باشید، اما کاملاً واقعیت دارد. البته باید بدانیم که به طور کامل حق دارد. می‌پرسید چرا؟ تصور کنید مغز شما در هر ثانیه در حال تحلیل میلیون ها دستور است که از نقاط مختلف بدن شما به سمت آن ارسال شده اند و تمام این کارها را در حالی انجام می‌دهد که کمترین میزان انرژی را از مواد غذایی که مصرف می‌کنید، دریافت می‌کند پس کاملاً حق دارد که بخواهد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشد و چه راهی بهتر از اینکه شما کمتر فعالیت کنید؟

بیش از توانتان از خودتان توقع دارید.

وقتی از خودتان انتظارات عجیب و غریب دارید و می‌خواهید کارها را به بهترین نحو انجام دهید، در حالی که شاید توانایی و مهارت های لازم را ندارید، بهترین دلیل برای تنبلی فراهم می‌شود و مدام به بهانه این که من هنوز آماده نیستم، انجام آن کار را به تأخیر می اندازید و این مصداق بارز تنبلی محسوب می‌شود.

اطرافیان تنبل

تک فارس

شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها می‌گذرانید. این جمله ای است که خیلی از افراد صاحب نظر و موفق دنیا می‌گویند و طی تحقیقاتی به آن رسیده اند. کمی با خودتان در مورد این جمله تفکر کنید. آیا در مورد شما صدق می‌کند؟

فکر نمی‌کنم کسی باشد که بگوید این جمله در او صدق ندارد چون واقعاً بعید است. وقتی بیشترین زمانتان را با گروهی بگذرانید که مذهبی باشند، ناخودآگاه و به مرور زمان عقاید شما هم به سمت آنها کشیده می‌شود و شما هم به فردی مذهبی تبدیل می‌شوید. و برعکس، اگر اطرافیان شما همه اهل خوش گذرانی و کارهای نه چندان جالب باشند، کم کم شما هم شبیه به آنها خواهید شد. در این مورد شک نکنید.

خود من شاید تا چند وقت پیش به این موضوع شک داشتم و فکر می‌کردم می‌توان اطرافیان نه چندان خوب هم داشت و همچنان خوب ماند. اما تأثیر این جمله به گونه ای برایم ثابت شد که دیگر از این فکرها نکنم.

خب، با ذکر این نکات، وقتی اطرافیان شما افرادی تنبل و اهمال کار باشند، چه اتفاقی برای شما می‌اُفتد؟ فکر نمی‌کنم دیگر نیازی به پاسخ این سوال باشد. پس حتماً حواستان به دوستان و اطرافیانی که برای خود انتخاب می‌کنید باشد.

سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

گاهی اوقات انتخاب کارهای خیلی بزرگ باعث می‌شود ما تبدیل به فرد تنبلی شویم. کارهای بزرگ سختی های زیادی به همراه دارند و ما هم که حس و حال انجام کار بزرگ را نداریم. بنابر این خیلی راحت دست از کار می‌کشیم و عقب نشینی می‌کنیم و به همین سادگی تبدیل به یک فرد تنبل می‌شویم.

البته گاهی ذهن ما نیز در بزرگ نشان دادن آن کار تاثیر گذار است و به قدری آن را سخت و دشوار نشان می دهد که ما قدمی برای انجام آن کار بر نمی داریم و تنبلی ما با بزرگ جلوه دادن آن کار آغاز می شود.خ

اهمیت تغذیه در تنبلی

غذاهایی مانند لوبیا و عدس و ماست و ماهی خیلی رطوبت دارند و باید کمتر میل کرد. دوغ و زیاد خوردن آب و مایعات تاثیر بسیار زیادی در خواب آلودگی و تنبلی دارد. به خصوص خوردن آب سرد بعد از غذاهای مرطوب مثل لوبیا. پر خوری کردن بیش از حد و جا نداشتن معده از عوامل بی حالی است. کسی که بدنش ضعیف است یا کمبود مواد غذایی دارد همیشه حس بی حالی یا بی حوصلگی را دارد و باید بدنش را تقویت کرد.

برای ناهار از غذاهای پرچرب بپرهیزید؛ چون مدت زیادی در دستگاه گوارش می مانند تا هضم شوند و احساس پُری به شما دست می دهد. این غذاها اگرچه پرکالری هستند اما باز هم حس می کنید انرژی کافی ندارید چون آنقدر حس پُری و سنگینی آنها زیاد است که شما را کسل و بی حال می کند.

T A K F A R S

شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود.

تمرکز بدن بر روی هضم غذا رفته و حس خواب دست می دهد به خصوص بعد از ناهار. از خوردن غذاهایی که دوست ندارید پرهیز کنید

فردی که بی حوصلگی اش از گرما است، می تواند غذاهای سردمزاج میل کند مثل شربت پرتقال و برعکس. خودتان می توانید متوجه شوید که بعد از خوردن چه چیزهایی بی حال می شوید و بعد ببینید به خاطر مزاجش است یا خیر. بعضی مواد غذایی هستند که بخار زیادی دارند که وارد سر شده و حس خواب و بی حالی دست می دهد. مانند سیر و پیاز و موسیر و خردل به صورت خام.

عواملی که سردرگمی ایجاد می‌کنند

خیلی از افراد بین انتخاب های متعدد سردرگم می‌مانند و یا دست به کارهایی می‌زنند که باعث سردرگمی آنها می‌شود. در این گونه مواقع انرژی فرد تا حد زیادی کاهش خواهد یافت زیرا دستورالعمل مشخصی برای انجام کار مورد نظر خود ندارد به همین علت نمی‌تواند انتخاب درستی انجام بدهد و مسیر مشخصی را تعیین کند و از همین رو دچار احساس کسالت و بی حالی می‌شود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید در همه موارد مسائل را به طور کامل شفاف سازی کنید و همه جنبه های آن را مد نظر قرار دهید و در نهایت یک مسیر مشخص و برنامه ریزی شده را به سمت جلو حرکت بدهید تا دچار سردرگمی و در نتیجه افت میزان انرژی نشوید. اینکه به درستی بدانید چه می‌خواهید و قرار است چه کاری برای رسیدن به آن انجام دهید، موجب می‌شود که تا حد زیادی از این احساس کسالت کاسته شود.

کمبود تفریح

افراط و تفریط در هر زمینه ای می‌تواند مضر باشد، باید حد اعتدال را رعایت کرد. به این معنا که افراد باید به آرامش و سلامت روانی خود نیز اهمیت دهند. اگر شما به طور مداوم درگیر مسائل کاری بوده و زمان کافی را به استراحت ذهنی خود و تفریحات مورد علاقه تان اختصاص ندهید، بدون شک بعد از مدتی دچار افت انرژی شدید و کسالت بسیار زیادی خواهید شد.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکلات تا می‌توانید به یک برنامه ریزی درست و صحیح که همه جنبه های زندگی تان را در برگرفته حساسیت به خرج دهید. برنامه‌ای که بتواند تمام ابعاد نیازهای روحی شما را تأمین کند. در مقاله دلایل تنبلی خیلی بیشتر به این موارد پرداخته ایم که پیشنهاد می کنم حتماً آن را هم مطالعه کنید. در ویدئوی زیر هم ۷ دلیل اینکه چرا ما تنبلی می کنیم را مرور می کنیم و می توانید آن را مشاهده کنید.

تنبلی و اهمال کاری، قطعاً عواقب بسیار زیادی برای ما به همراه خواهد داشت که در ادامه به برخی از مهم ترین های آن ها اشاره می کنیم

تک فارس www.takfars.ir

کاهش اعتماد به نفس

یکی از بزرگترین عواقبی که تنبلی کردن برای ما به همراه می‌آورد، از دست دادن و یا حداقل کاهش اعتماد به نفس است. می‌دانید چرا؟ چون وقتی نتوانیم کارها را به درستی انجام دهیم و مدام آنها را به عقب بیندازیم، ذهنمان باور می‌کند که ما انسان بی عرضه ای هستیم و نمی‌توانیم به خوبی از پس کارها بر بیاییم در نتیجه اعتماد به نفسی که در وجود ما است از بین می‌رود و تبدیل به یک فرد در اصطلاح توسری خور می‌شویم.

تنبل ها هرگز موفق نمی‌شوند.

تا کنون شنیده اید که فرد تنبلی به موفقیت رسیده باشد؟ اصلاً به نظر شما می‌شود که با وجود تنبلی به موفقیت برسیم؟ مثلاً در خانه خودمان بخوریم و بخوابیم و یک دفعه به ما خبر برسد که شما موفق شده اید.

بله این اتفاق ممکن است. البته به شرطی که در یک قرعه کشی بزرگ برنده شویم که احتمال آن یک در میلیارد است. بگذریم. حداقل من که تا کنون هیچ فرد تنبلی را ندیده ام که موفق شده باشد پس شما هم هیچ وقت این انتظار بیجا را از خودتان نداشته باشید.

تنبلی، عامل افسردگی

همان طور که پیش تر هم گفتم، افرادی که بیش از حد تنبلی و اهمال کاری می‌کنند، در نهایت اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد. خب به نظر شما، کسی که اعتماد به نفس نداشته باشد و البته برای انجام هیچ کاری هم پیش قدم نشود، آیا می‌تواند زندگی عادی و رو به روالی داشته باشد؟ مسلماً جواب منفی است. نه تنها این فرد زندگی عادی نخواهد داشت، بلکه افسردگی هم بر او چیره می‌شود و کم کم، تبدیل به یک فرد کاملاً تنها، بی حال، شکست خورده و افسرده می‌شود. فکر می‌کنم این عاقبت بتواند ما را تا حدودی از تنبلی بترساند و رو به جلو پیش ببرد. درست است؟

تنبلی بازهم عواقب بدی دارد؟

جواب ما بله است. تنبلی آنقدر آخر و عاقبت های بدی دارد که اگر بخواهیم آنها را نام ببریم، خودش یک مقاله می‌شود. در این مقاله به ۳ مورد از مهم ترین های آنها اشاره کرده ایم، اما اصلاً به این ۳ مورد اکتفا نکنید چرا که یکی از بهترین راه های ترک یک عادت بد، این است که از آن و عواقبش بترسیم پس تا می‌توانید درباره عواقب تنبلی تحقیق کنید و درباره آن مطالعه کنید چون به شما کمک بسیار زیادی در راه ترک تنبلی و رسیدن به موفقیت خواهد کرد.

درمان تنبلی در اسلام

تکفارس

همان طور که می‌دانید تنبلی و اهمال کاری در اسلام هم به شدت نکوهش شده و معصومین هم آن را سدی بزرگ برای رسیدن به موفقیت می‌دانستند. در ادامه به چند مورد از این احادیث اشاره خواهیم کرد…

آفت موفقیت، تنبلى است. (امام علی علیه السلام)

امیر المؤمنین علیه السلام: سستى و تنبلى، آخرت را تباه مى‌کند.

امام باقر علیه السلام: کسی که در کار دنیا تنبل باشد، در کار آخرتش تنبل تر خواهد بود.

در معاش دنیوی خود تنبلی مکن که سربار دیگران باشی. (امام صادق علیه السلام)

از دو خصلت بپرهیز: بى حوصلگى و تنبلى؛ زیرا اگر بى حوصله باشى، بر حق شکیبایى نکنى و اگر تنبل باشى، حقى را ادا نکنى. پیامبر اکرم (ص)

تنبلى و سستى، دشمن کار و عمل است. (امام صادق علیه السلام)

اگر بخواهم بازهم از این احادیث برایتان نقل کنم، مسلماً آنقدر طولانی می‌شود که از موضوع اصلی خود خارج می‌شویم. دیدید؟ اهمیت تنبلی به قدری زیاد است که معصومین ما هم احادیث بسیار زیادی در این باره نقل کرده اند. خب، حالا که متوجه شده ایم تنبلی تا این حد می‌تواند ما را از موفقیت دور کند، موافق هستید برویم سراغ راه های درمان آن؟

بعد از آشنایی با اینکه چرا ما تنبلی می کنیم نوبت به تکنیک های رفع تنبلی و اهمال کاری می رسد که به ما کمک می کنند تا تنبل و کسل نباشیم و ما در این بخش ۵ راه درمان تنبلی را بیان می کنیم.

سریع عمل کنید با اجایل

takfars.ir

تکنیک چابکی یا در اصطلاح اجایل، تکنیک فوق العاده کاربردی و البته مهم برای ترک و درمان تنبلی است. این تکنیک به ما چه می‌گوید؟

بگذارید با مثالی ساده این تکنیک را توضیح دهم. تصور کنید شما ۷ روز زمان دارید که مثلاً پاورپوینتی برای ارائه در یک جمع مهم آماده کنید. خب، این ۷ روز را به سه زمان دو روزه تقسیم کنید. یعنی به جای این که منتظر باشید تا ۷ روزتان به انتها خودش برسد و شما تازه یاد آن بیفتید، فقط و فقط دو روز زمان برای خودتان تعیین کنید.

شما در آن دو روز مشخص شده باید پاورپوینتتان را آماده کنید. به هیچ قیمتی سر این قضیه کم نگذارید. دقیقاً در پایان دومین روز، کارتان انجام شده باشد. بعد از اینکه کارتان تمام شد، یک بررسی مجدد بکنید و ببینید که کم و کاستی های آن چیست و دوباره دو روز دیگر روی آن زمان بگذارید و بار سوم هم این کار را تکرار کنید.

خب شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که تکنیک اجایل بیشتر برای افزایش بازدهی و بهتر انجام شدن کارهاست و چه ارتباطی با رفع تنبلی دارد؟

بله درست است، برای هردوی آنها هست اما انصافاً، خودتان چند بار این اتفاق برایتان افتاده که کاری را که زیاد زمان داشتید را مدام به آینده موکول کردید و در انجام آن اهمال کاری کرده اید و احتمالاً در نهایت هم آن را انجام ندادید؟

وقتی زمان را به مدت های کوتاه تری تبدیل کنیم و خودمان را وادار کنیم که کاری را انجام دهیم، هم احتمال انجام آن کار بیشتر می‌شود و هم به مرور زمان، اهمال کاری و تنبلی از وجود ما پاک می‌شود.

با کارهای کوچک شروع کن

حواستان باشد که برای درمان و رفع تنبلی به هیچ وجه نباید ناگهان سراغ کارهایی بروید که بزرگ هستند و ممکن است آنها را انجام ندهید. همان طور که گفتیم سنگ بزرگ نشانه نزدن است و اگر از کارهای کوچک و راحت شروع کنیم، کم کم می‌توانیم به موفقیت های بزرگ هم دست پیدا کنیم.

اهدافتو مرور کن

همیشه همین طور است که وقتی اهدافمان را در ذهنمان مرور می‌کنیم، پر از انرژی و انگیزه می‌شویم و دوست داریم هر چه سریع تر در راه رسیدن به آنها گام برداریم. درست نمی‌گویم؟

تک فارس آی آر

اهداف برای ما مثل قطب نما عمل می‌کنند همان طور که قطب نما به فردی که در بیابان گم شده کمک می‌کند تا مسیرش را به درستی پیدا کند، اهداف ما هم کمکمان می‌کنند تا مسیر موفقیت خود را به خوبی پیدا کنیم و بدانیم باید به کدام سمت برویم پس اگر می‌خواهید هم به اهدافتان برسید و هم تنبلی را کنار بگذارید، حتماً همیشه در حال مرور کردن اهدافتان باشید.

حواست به اطرافیانت باشد

فکر نمی‌کنم دیگر نیازی به توضیح این راه درمان تنبلی نباشد چراکه همان طور که پیش تر هم گفتم شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین وقت را با آنها می‌گذرانید.

وقتی زمان خود را با افرادی بگذارید که پرنشاط و با انرژی هستند، امکان ندارد شما تبدیل به فردی تنبل و اهمال کار شوید. پس حواستان باشد که اطرافیان شما چه کسانی هستند. اگر نمی‌خواهید تنبل باشد، پس دور و برتان را از افراد فعال و پرانرژی پر کنید و دور افراد تنبل را خط بکشید.

آینده نگر باش

خیلی وقت ها علت تنبلی ما این است که به عواقبش فکر نمی‌کنیم و اصلاً متوجه نیستیم چه تأثیراتی می‌تواند بر آینده ما داشته باشد پس بهترین کار این هست که حتماً با خودتان خلوت کنید و فکر کنید اگر با همین برنامه جلو بروید به کجا خواهید رسید. آیا دنبال ساختن آینده تان به بهترین نحو هستید یا قصد دارید یک فرد معمولی باشید؟

درمان تنبلی در طب سنتی

در نگاه طب سنتی علت تنبلی دو چیز است: علت روحی و علت جسمی.

این دو عامل کاملاً روی هم تأثیر می‌گذارند و خیلی مشکل می‌توان تشخیص داد که دلیل تنبلی در هر فرد به کدام ‌یک از این عوامل برمی‌گردد. مثلاً اگر فردی از نظر روحی دچار افسردگی باشد، این افسردگی به روی جسمش هم اثر می‌گذارد و علائم تنبلی را نمایان میکند. اگر فردی دچار سردی مزاج بشود و سردی در بدن این فرد غلبه پیدا کند، امکان ابتلای این فرد به بیماری‌های روانی زیاد می‌شود.

در بدن انسان چهار نوع طبع وجود دارد: (گرم و تر)، (گرم و خشک)، (سرد و خشک) و (سرد و تر).

TakFars

هنگامی‌که این چهار طبع یا مزاج در بدن به ‌صورت متعادل باشد، انسان در سلامت کامل به ‌سر می ‌برد و وقتی این تعادل از بین رود، بیماری پدید می‌آید. منشأ بسیاری از بیماری‌ها هم خارج‌ شدن این مزاج ها از حالت تعادلشان است.

خواب درست برای رفع تنبلی

در طب سنتی کیفیت خواب و بیداری افراد متناسب با سن، موقعیت، مزاج و جنس افراد تعریف می شود؛ برای مثال جوانی که می خواهد روز بانشاطی را سپری کند باید حداقل شش ساعت خواب شبانه مفید داشته باشد.

دقت داشته باشید که با کیفیت ترین خواب مربوط به ساعات ۹ شب الی ۱ نیمه شب است، به طوری که جالب است بدانید هر یک ساعت خواب در این ساعات معادل دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است.

برای درمان بی حوصلگی و کسالت روزانه از استراحت قبل از اذان ظهر خیلی می توان استفاده کرد؛ همچنین خواب و استراحت فرد باید متناسب با فعالیتش باشد.

ورزش برای درمان تنبلی

فعالیت حرکتی منظم مثلاً سه روز در هفته، هر بار ۲۰ دقیقه پیاده روی باعث افزایش کیفیت زندگی و پیش گیری از ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

برای رفع کسالت و بی حالی میوه های قرمز رنگ بخورید

میوه هایی بارنگ قرمز در بین میوه ها از خواص ویژه ای برخوردارند که از جمله سلامت قلب و افزایش توانایی مغز برخی از این خاصیت های بی نظیر است. یکی از این میوه های قرمز رنگ آلو است که می توان آن را معدنی از خواص و ویژگی دانست که به برخی از آنها در این بخش اشاره می شود.

آلو دارای طبع خنک و مقدار زیادی قند و هیدرات کربن دارد و خواص زیادی دارد؛ سرشار از ویتامین های A ، B ، C و آهن و کاروتن است. همچنین، مقوی برای ورزشکاران و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

تک فارس

برای اینکه به خواب آلودگی و کسالت نیمروز دچار نشوید، اولین اقدام صرف صبحانه ای با کیفیت بالاست، مقدار انرژی دریافتی در صبحانه برای خانم ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری و در آقایان حدود ۵۰۰ کالری است.

درمان تنبلی و بی حالی با استحمام مناسب

حمام کنید ، بعد از شنا کردن در دریا احساس جوانی می کنید. برای این که احساس طراوت را در روزها و شب های پاییزی پیدا کنید کافی است یک فنجان نمک داخل وان حمام بریزید و آن را با آب گرم پر کنید ببینید در سرما دستتان خشک است، اگر با آب گرم شسته شود یا روی بخاری قرار گیرد نرم می شود. این نرمی و حس خوب از گرما است. گرمای حمام هم می تواند فرد را در سرما نرم و شل کند. برای حل شدن این اشکال می توان قبل از خارج شدن از حمام مچ پاها را با آب سرد شست.

استشمام رایحه های شادی آفرین برای رفع تنبلی و بی حالی

رایحه های شادی آفرین رفع کسالت و بی حالی می کنند. بعضی از بوها برای تغییر احساس انسان شامل:گل رز، بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ هستند. این رایحه ها را به عنوان خوشبو کننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر