تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اصلا حوصله همسرم را ندارم چکار کنم

image اصلا حوصله همسرم را ندارم چکار کنم

بهترین وسیله ارتباط انسان ها، گفتگو و مراودات کلامی است چراکه انسان‌ها می‌توانند از این راه نیاز‌ها و خواسته‌های خود را به یکدیگر انتقال دهند. ارتباط کارآمد میان زن و شوهر اساسی‌ترین جنبه برای عملکرد مطلوب در خانواده به شمار می‌آید. این ارتباط فرایندی است که طی آن زن و شوهر، به صورت کلامی و غیر کلامی، به تبادل احساسات و افکار می‌پردازند.

اهمیت ارتباط کلامی مناسب

بیشتر خانواده درمانگران بیان می‌کنند که ارتباطات ضعیف درون خانواده اغلب به مشکلات خانوادگی شدید، شکست در حل مشکلات، نبود عشق و صمیمیت و سرانجام جدایی منجر می‌شود. اگر بتوانید بهترین شیوه صحبت کردن و ارتباط کلامی و مهارت‌های لازم برای گفتگو را به کار بگیرید، در بهبود روابط با همسرتان تاثیر زیادی خواهد داشت. یکی از روش‌های مناسب ارتباط کلامی موثر، همراه کردن این ارتباط با ابراز محبت است.

تفاوت‌های جنسیتی را بدانید

تکفارس آی آر

به طور کلی مردان در مقایسه با زنان تمایل کمتری به صحبت کردن درباره احساسات خود به ویژه احساسات منفی دارند، ولی زنان ازجمله همسر شما پس از تجربه احساسات مثبت و منفی، تمایل بیشتری دارند که درباره آن‌ها صحبت کنند. مردان در گفت: وگوها، کمتر گوش می‌دهند و بیشتر روی پاسخ دادن و صحبت کردن تمرکز دارند. شاید صحبت کردن درباره جزئیات و مسائلی مثل اتفاقات روزانه برای شما کم اهمیت و خسته کننده باشد، ولی در نظر داشته باشید که زنان برای افزایش صمیمیت و نزدیکی، تمایل دارند درباره هر کاری که انجام می‌دهند و هر اتفاقی که در طول روز افتاده (حتی مسائل پیش پا افتاده)، با همسرشان صحبت کنند.

نگویید خسته ام.

وقتی شما مکرر عباراتی مانند من خسته ام، حوصله ندارم و … را به کار می‌برید، به اصطلاح باعث آلوده شدن ارتباط با همسرتان می‌شوید چراکه استفاده زیاد از این عبارات گنگ و آلوده، احساس و فکر شما را به شکل نامناسب و مخربی (من برای همسرم مهم نیستم، به من علاقه‌ای ندارد، از من و زندگی دلسرد شده است و …) به همسرتان منتقل می‌کند که همین مسئله می‌تواند موجب سوءتفاهم، دعوا و حتی کینه شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود به رغم خستگی ناشی از فعالیت‌های روزانه، مختصری از اتفاقاتی را که در روز برای تان افتاده و در ذهن تان می‌گذرد، با همسرتان بازگو کنید، چرا که به نظر می‌رسد اگر قرار باشد همسر شما خستگی تان را درک کند، این گفت: وگوی مختصر احساس و افکار شما را بهتر منتقل می‌کند تا استفاده از عبارات آلوده که باعث اختلال و در نهایت تعارض بیشتر می‌شود.

حساب کار از خانه جداست

در محل کار احتمال این که دچار تنش و تعارض شوید، وجود دارد و این مسئله به نوعی در تمام مشاغل دیده می‌شود. سعی کنید اتفاقات محل کار را در همان جا دفن کنید و آگاه باشید که استرس‌ها و تنش‌های محیط کار را در خانه جابه جا نکنید. بسیار پیش می‌آید که افراد به دلیل شرایط شغلی و نداشتن مهارت جرئت مندی و قاطعیت نمی‌توانند احساسات منفی خودشان را در محیط کار نشان دهند (به دلیل پیامد‌های ناگوار مثل توبیخ، اخراج یا درگیری) و این احساس را با خود به منزل می‌برند تا در محیط امن خانه آن را تخلیه کنند (به دلیل این که ابراز این احساس‌ها پیامد‌های محسوسی از نظر آن‌ها مثل اخراج ندارد). پیشنهاد می‌شود با تفکر و خودآگاهی بیشتر درباره این مسئله، احساس‌های ایجاد شده در محیط کار را به محیط خانواده منتقل نکنید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر