تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با این نوشیدنی ها پوستی زیبا و شاداب داشته باشید

image با این نوشیدنی ها پوستی زیبا و شاداب داشته باشید

علاوه بر نوشیدن آب، یکسری نوشیدنی های دیگر وجود دارد که میتوانند پوست تان را باطراوت و در عین حال درخشان نگهدارد.

آب زغال اخته، موز و شیر نارگیل

تعریق سبب از دست رفتن آب و الکترولیت های بدن( منظور املاحی نظیر کلرید سدیم، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است) می شود و فرد دچار صدمات فراوانی از جمله مشکلات قلبی-عروقی می شود و در عین حال پوست بدن او، طراوت خود را نیز از دست می دهد.

نارگیل به طور طبیعی میوه ای انرژی بخش است و سرشار از الکترولیت و منبع خوبی از پتاسیم می باشد. البته موز علاوه بر پتاسیم، دارای منیزیم فراوان می باشد و می تواند انرژی خوبی برای ماهیچه ها فراهم کند.

تکفارس آی آر

زغال اخته نیز منبع فراوانی از آنتی اکسیدان ها هستند. ترکیبی از آب این میوه ها، نوشیدنی خوبی برای داشتن پوستی شفاف آماده میکند.

آب سیب

نوشیدن آب سیب پوست را باطراوت و درخشان میکند.

به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار قوی در پوست و گوشت سیب، اثرات مضر رادیکال های آزاد در پوست را از بین برده و از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند.

همچنین روند چروک شدن پوست و تشکیل نقاط قهوه ای روی پوست و دیگر مشکلات ناشی از مسن شدن را کند میکند.

www.takfars.ir

سیب همچنین روند جریان خون را بهبود می بخشد و این موضوع پوست را جوان نگه می دارد. جریان مرتب خون، سلول های مرده را با سلول های تازه جایگزین می شوند.

آب چغندر

اگر مقدار فراوانی آهن، پتاسیم، نیاسین (ویتامین ب۳)، مس و ویتامین سی میخواهید، آب چغندر مصرف کنید. چغندر فواید ضد التهابی دارد و سرشار از مواد مغذی کلسیم، منگنز، منیزیم، روی و اسیدفولیک است. آب چغندر به پاکسازی کبد می پردازد و مشکلات پوستی را برطرف میکند. نوشیدن روزانه مخلوطی از آب چغندر و آب لیموترش، اثر بسیار خوبی روی طروات پوست دارد.

آب هویج

هویج ها بهترین گزینه برای طراوت و شادابی پوست هستند.

هویج سرشار از بتاکاروتن که یک ویتامین آ بسیار قوی است، می باشد و این سبزی می توان از فساد سلول های پوست پیشگیری کرده و پوست را شاداب و سلامت نگهدارد.

همچنین ویتامین آ موجود در آب هویج، می تواند بافت های بدن، چشم ها، استخوان و دندان ها را سالم نگهدارد.

هویج ها همچنین مقدار بسیار زیادی ویتامین سی دارند و این ویتامین می تواند رشد کولاژن را افزایش داده و انعطاف پذیری پوست را حفظ کند.

در ضمن هویج می تواند الکترولیت بدن را در حد متعادل نگهدارد و از جوش ،نقاط تیره و همچنین اثر زخم های پوست بکاهد.

آب زنجبیل

تک فارس

آب زنجبیل علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و اثرات سلامتی کلی روی بدن دارد، فواید بسیاری برای پوست دارد. زنجبیل حاوی منیزیم، پتاسیم، منگنز و ویتامین ب ۶ است که فواید ضد التهابی دارد.

نوشیدن آب زنجبیل با چین و چروک پوست صورت تان مبارزه میکند و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان از مقدار توکسین موجود در سلول های پوست کاسته و روند پیری پوست را آهسته میکند.

همچنین آب تازه رنجبیل می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند و باعث شفافیت پوست شود. اثر رخم ها را نیز از بین می برد.

آب انگور

انگور ” ملکه میوه ها” نامیده شده است و سرشار از ویتامین سی بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن ، قند انرژی دهنده و آنتی اکسیدان های ضد التهاب است.

آب انگور یکی از بهترین درمان های آفتاب سوختگی است و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی در این میوه، روند پیری پوست آهسته شده و پوست شاداب باقی میماند.

همچنین با از بین بردن سلول های مرده پوست به جوان سازی پوست کمک بسیاری میکند. اثر به جا مانده از زخم ها را کاهش می دهد و پوست را شفاف و درخشان میکند.

آب کلم کالی

برگ های سبز کلم کالی سرشار از مواد مغذی است. آن حاوی ضد التهاب طبیعی است که با انواع جوش و دیگر مشکلات پوستی مبارزه میکند.

آب کلم کالی همچنین روده را پاکسازی میکند. درضمن منبعی غنی از ویتامین های آ، ب۱، ۲ و ۳ ، سی، ایی، کا، بتاکاروتن، کلسیم، مس، آهن، فسفر، منیزیم، اسیدهای چرب امگا۳ است که برای سلامت پوست مفید هستند.

T A K F A R S

کلم کالی به دلیل اینکه بیش از سبزی های برگدار سبز دیگر آنتی اکسیدان دارد، ماده ای عالی برای پیشگیری از ایجاد رادیکال های آزاد است و بدین ترتیب جلوی صدمه به پوست را می گیرد و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

آب لیموترش

آب لیموترش، فواید پزشکی و غذایی فراوانی دارد. لیموترش سرشار از ویتامین سی، اسیدسیتریک و ویتامین های ب است و به پاکسازی خون وکلیه کمک کرده و بدن را از شر دیگر مواد سمی خلاص میکند.

لیموترش می تواند پوست را شفاف و درخشان کند. از آنجایی که حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است، رادیکال های آزاد را خنثی میکند و تولید کولاژن را افزایش می دهد.

این میوه در برطرف کردن نقاط تیره پوست موثر است و پوست هایی که بر اثر برنزه کردن صدمه دیده اند را بهبود می بخشد. کمی عسل به آب لیموترش اضافه کنید تا اثر آن دوچندان شود.

آب جعفری

جعفری گیاهی است که می تواند لکه های پوستی را برطرف کند. جلوی عفونت مثانه را گرفته و مجرای ادراری، کبد و کلیه را تمیز نگه دارد.

به دلیل وجود ویتامین کا در سبزی جعفری، بهترین آب سبزی برای روشن کردن پوست است. همچنین وجود ویتامین سی و کلروفیل در جعفری، به برطرف کردن حلقه های سیاه دور چشم کمک میکند.

جعفری ویژگی های ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و به همین دلیل می تواند جوش ها و دیگر مشکلات عفونی پوست را برطرف کند.

این سبزی حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، تاسیم، منگنز، مس و روی است و وجود این مواد برای سلامت پوست الزامی است.

تک فارس www.takfars.ir

آب تره

آب تره به پاکسازی خون و کبد کمک میکند و آنتی اکسیدانی قوی برای سالم و درخشان نگهداشتن پوست است.

مصرف یک لیوان آب تره می تواند نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین آ را برطرف کند.

آن همچنین منبع خوبی از ویتامین های سی، ایی، کا، بتاکاروتن، ویتامین های ب، فولات، ید و کلسیم است.

آب تره با محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش، از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری میکند.

همچنین در درمان خارش پوست و آفتاب سوختگی بسیار موثر است. از آنجایی که تره ، سرشار از سولفور است می تواند پوست را شفاف و بهبود بخشد.

چند نکته در مصرف آب میوه و سبزی

از سبزی و میوه های خام و تازه برای آبگیری استفاده کنید. زیرا سبزی و میوه های تازه، بیشترین ویتامین و مواد معدنی را دارند.

از میوه و سبزی های ارگانیک استفاده کنید. همچنین هنگام شستن آنها نهایت دقت را به کار برید. می توانید آنها را با سرکه سیب بشویید.

به علت اینکه آب میوه و سبزی ها به محض آماده شدن، شروع به اکسیده شدن میکنند، بنابراین آب آنها را بلافاصله باید مصرف کرد.

تکفارس

از آنجایی که آب میوه و سبزی ها، قند فراوان دارند، آن را با آب معمولی رقیق کنید. یعنی در هر لیوان باید نصف آن آب معمولی باشد.

تنها آب میوه و سبزی برای سلامت بدن کافی نیست، باید رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر