تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای داشتن پوست شاداب و بدون چروک

image راهکارهای داشتن پوست شاداب و بدون چروک

خوابیدن رو به پشت

خوابیدن در حالت های مختلف ممکن است باعث ایجاد خط هایی در پوست شما شود و در نهایت باعث چروک شدن پوست شود. چروک هایی که ممکن است دیگر از بین نروند. با خوابیدن رو به پهلو چروک های چانه و گونه ها بیشتر می شوند و خوابیدن روی شکم پیشانی را چروک می کند. آکادمی پوست آمریکا عنوان می کند که برای جلوگیری از چروک شدن پوست بهتر است به پشت بخوابید.

استفاده از عینک آفتابی

حرکات دائمی صورت مانند جمع کردن چشم عها باعث ایجاد فشار بر ماهیچه های صورت می شود و شیارهایی را در زیر پوست ایجاد می کند که این شیارها به چین و چروک تبدیل می شوند. به همین دلیل استفاده از عینک آفتابی می تواند از پوست دور چشم محافظت کند و از چروک شدن جلوگیری کند.

تکفارس آی آر

مصرف ماهی سالمون

تمام ماهی های آب سرد به ویژه ماهی سالمون منبع غنی از پروتئین هستند علاوه بر آن سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا ۲ هستند. پروتئین یکی از مواد تشکیل دهنده و سازنده پوست می باشد و اسیدهای چرب باعث می شوند که پوست مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند و جوان بماند.

مصرف سویا به اندازه کافی

سویا دارای خواص زیادی است و می تواند از پوست در مقابل نور خورشید حافظت کند و باعث بهبود آن شود. مصرف مکمل هایی دارای سویا ساختار و استحکام پوست را ۶ ماه بعد از مصرف بهتر می کند. استفاده از سویا با پروتئین ماهی، عصاره چای سفید، روغن هسته انگور، گوجه فرنگی و دیگر ویتامین ها بسیار اثربخش است.

مصرف شکلات داغ به جای قهوه

www.takfars.ir

شکلات دارای مقدار زیادی از فلاونول غذایی یعنی کاتچین و اپیکاتچین است و باعث محافظت از پوست در مقابل نور خورشید می شود. همچنین این مواد باعث افزایش جریان خون در پوست می شوند و باعث آبرسانی پوست می شوند. در نتیجه با مصرف شکلات داغ به جای قهوه می توانید از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری کنید.

استفاده از میوه و سبزیجات

با مصرف میوه و سبزیجات می توانید مقدار زیادی آنتی اکسیدان به بدن برسانید. آنتی اکسیبدان از صدمات رخ داده توسط رادیکال های آزاد مبارزه می کند و باعث جوان ماندن پوست می شوند. رادیکال های آزاد می توانند به سلول های پوستی آسیب وارد کنند.

استفاده از مرطوب کننده

بیشتر خانم ها به دنبال استفاده از محصولات و کرم های ضد چروک می باشند این در حالی است که مرطوب کننده ها تاثیر زیادی در این موضوع دارند. پوست مرطوب با نشاط است و خطوط و چروک هایش کمتر پیدا می شوند. استفاده کردن از مرطوب کننده باعث می شود تا از خشکی پوست جلوگیری شود و پوست بسیار دیر چروک شود.

عدم شستن بیش از حد پوست

آب باعث کاهش چربی و رطوبت طبیعی پوست می شود و در نتیجه باعث چروک شدن پوست می شود. شستن زیاد صورت باعث می شود که پروتئین آن از بین برود. استفاده از صابون های فاقد مرطوب کننده برای پوست مناسب نیستند و به جای آن می توانید از محلول شوینده استفاده کنید.

استفاده از عصاره گیاهان دارویی

یکی از روش های خوب دیگر برای کاهش چین و چروک استفاده از عصاره گیاهان دارویی می باشد. می توانید از عصاره گیاهانی مانند گل رز، بادام شیرین، گل پامچال و لیمو برای حمام کردن استفاده کنید.

ماساژ صورت

تک فارس

ماساژ دادن صورت روشی برای جلوگیری و درمان چین و چروک است. این ماساژ مخصوص عضلات صورت یعنی عضلات اطراف چشم، گونه، پیشانی و اطراف دهان می باشد که برای جلوگیری از چین و چروک بسیار موثر است. ماساژ باید خیلی آهسته و به روش درست انجام بگیرد تا نتیجه عکس نداشته باشد.

روش بخور درمانی

یکی دیگر از روش های پیشگیرانه که در گذشته های خیلی دور از آن استفاده می شود روش بخور درمانی می باشد. بور درمانی نیاز به ماده خاصی ندار و با مرطوب کردن پوست باعث شادابی و نشاط آن می شود. این روش برای از بین بردن و پیشگیری کردن از چروک های ریز صورت بسیار عالی است. برای نتیجه بهتر می توانید در هفته دو یا سه بار اینکار را انجام دهید.

دور ماندن از نور خورشید

نخستین و اصلی ترین دلیل چروک شدن صورت، نور خورشید است. قرارگیری در معرض نور خورشید باعث می شود تا پوست زودتر چروک شود. تحقیقات انجام شده روی دوقلوهای همسان نشادن داده، کسانی که کمتر در معرض نور خورشید هستند چین و چروک کمتری نسبت به خواهر و یا برادر خود دارند.

استفاده از کرم های ضد آفتاب

اگر می خواهید که پوست شما جوان باشد حتما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب باعث محافظت پوست در مقابل سرطان می شوند و از چین و چروک هم جلوگیری می کنند.

عدم استفاده از سیگار و تنباکو

تحقیقات انجام شده نشان داده که سیگار می تواند پوست را پیر کند. دود سیگار باعث آزاد شدن آنزیم هایی می شود که کلاژن و الاستین پوست را نابود می کند. این دو ماده از ترکیبات مهم پوست می باشند. افرادی که سیگار می کشند پوستی نازک دارند که از سایرین هم چروک تر است.

خواب کافی

T A K F A R S

وقتی که خوب نمی خوابید باعث می شوید که بدن شما کورتیزول اضافه ترشح کند. کورتیزول هورمونی است که باعث از بین رفتن سلول های پوست می شود. با اشتن خواب کافی و استراحت خوب هورمون رشد بیشتر در بدن ترشح و تولید می شود. هورمون رشد باعث ضخیم ماندن پوست می شود و پوست را کشسان تر می کند و در نتیجه پوست کمتر چروک خواهد شد.

درمان های موضعی رفع چروک پوست

برخی از مواد می توانند چین و چروک پوست را کم کرده و آن را به تعویق بیاندازند ک هاکثر آنها در داروخانه ها یافت می شوند، برخی از این مواد عبارتند از

اسید های آلفا، هیدروکسی ها

اسید های طبیعی میوه باعث لایه برداری پوست شده و سلول های مرده پوست را پاکسازی خواهند کرد و باعث خواهند شد تا خط ها و چروک های اطراف چشم کمتر دیده شوند. همچنین هیدروکسی ها در مقادیر بالا به تولید کلاژن کمک خواهند کرد.

رتینوئیدها (شامل رتین_ای)

تنها درمان موضعی برای چین و چروک که سازمان FDA آن را تایید نموده ترتینوئین بوده است. این دارو در داروخانه ها تحت عنوان رتین_ای یافت می شود که باعث از بین رفتن خط های ریز و چروک های پوست شده و آسیب های نور خورشید را برطرف خواهد کرد. رتینول طبیعی از ویتامین A بوده که در بسیاری از دارو خانه ها وجود دارد که عوارض جانبی و حساسیت در آن کمتر بوده است.

ویتامین C موضعی

ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن می شود و پوست را در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می نماید. همچنین مشکا تجمع رنگ در بافت و تورم پوست را بهبود می دهد. اسید اسکوربیک_ال اصلی ترین ویتامین C و قویترین برطرف کننده چروک پوست می باشد.

ایده بنون

تک فارس www.takfars.ir

ایده بنون یک آنتی اکسیدان قوی است که بعد از ۶ هفته استفاده موضعی از آن خشکی و زبری پوست تا ۲۶ درصد کمتر می شود. همچنین میزان چین و چروک تا ۲۹ درصد کاهش می یابد و آبرسانی به پوست ۳۷ درصد بیشتر می شود. بعلاوه بعد از ۶ هفته آسیب های وارده بر اثر نور خورشید تا ۳۳ درصد بهتر می شود. این ماده مشابه Q10 می باشد.

عوامل رشد

عوامل رشد قسمتی از عکسی العمل طبیعی پوست برای بهتر شدن می باشند و زمانی که از آنها به صورت موضعی استفاده شود باعث از بین رفتن آسیب های نور خورشید و چین و چروک پوست خواهند شد. این عوامل خاصیت کلاژن سازی داشته و پوست را جوان تر می کنند.

پنتاپپتیدها

این مواد باعث تولید کلاژن در پوست های سوخته می شوند و زمانی که از آنها به صورت موضعی استفاده شود با افزایش تولید کلاژن چین و چروک ها را کمتر می کنند. تولید کلاژن یکی از موارد مهم برای پیشگیری از چین و چروک است.

برخی از روش های پزشکی جوان سازی پوست

روش های گفته شده در بالا برای پیشگیری و درمان چین و چروک به روش طبیعی است. اما روش های پزشکی نیز وجود دارند که باعث برطرف شدن سریع چین و چروک خواهند شد. در ادامه با برخی از این روش ها آشنا می شویم.

لایه برداری شیمیایی یا پیلینگ شیمیایی

لایه برداری مکانیکی

استفاده از امواج رادیو فرکوئنسی

تکفارس

استفاده از لیزر

تزریق بوتاکس

تزریق فیلر

توجه داشته باشید که انجام هر یک از روش های بالا باید به وسیله متخصص مربوطه انجام شود تا پوستتان در آینده دچار مشکلاتی بدتر نگردد.

با انجام دادن روش های پیشگیرانه، می توانید پوستی بدون چروک داشته باشید و یا لااقل باعث می شوید که پوست شما به این زودی ها چروک نشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر