تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

باورهای نادرست درباره سلامت و داشتن پوستی زیبا

image باورهای نادرست درباره سلامت و داشتن پوستی زیبا

باور اول: مراقبت از پوست از دوران پیری شروع می شود

لازم نیست در مورد مراقبت از پوست در برابر پیری نگران باشید مگر اینکه نشانه های آن را در خود مشاهده کنید.

حقیقت: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

از بین بردن چروک صورت و عوارض ناشی از تماس آفتاب با پوست کار ساده ای نخواهد بود و البته هزینه ی زیادی نیز دارد. اما به راحتی می توان با این آثار پیری قبل از بروز، به سادگی مقابله کرد. استفاده از کرم های ضدچروک و کلاژن ساز می تواند جهت تحریک کلاژن در لایه ی دوم پوست مؤثر بوده و به ساخت سلول های جدید در لایه ی نخست بینجامد. ترکیب این ماده با یک مرطوب کننده ی باکیفیت می تواند تأثیر چشم گیری در مراقبت از پوست و جوان ماندن پوستتان داشته باشد. برخی متخصصین حتی استفاده از کرم های ضدچروک را برای دخترهای نوجوان نیز پیشنهاد می دهند اما این افراد بهتر است قبل از هر چیز با متخصص پوست خود مشورت کنند.

تکفارس آی آر

باور دوم: خوراک، عاملی بی تاثیر بر پوست

خوراک شما روی پوستتان تأثیر ندارد. مهم نیست چه بخورید و چه نخورید، پوست کار خودش را میکند.

حقیقت: رژیم غذایی شما روی پوستتان تأثیر مستقیم و بسزایی خواهد گذاشت.

خوردن غذاهای سالم بخصوص محصولاتی که دارای آب زیاد هستند (مانند میوه ها و سبزیجات) به داشتن پوستی شاداب و شفاف کمک میکند و زیبایی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در دیگر سو خوردن غذاهای ناسالم (مانند غذاهای چرب، غذاهای آماده و تنقلات) می تواند به مشکلات پوست نظیر آکنه و جوش منجر شود. البته مسائل ژنتیکی نیز در این قضیه دخیل هستند اما بدون شک نمی توان منکر تأثیر غذا بر روی پوست صورت شد.

باور سوم: کرم ضدآفتاب، کرمی مخصوص روز های آفتابی

www.takfars.ir

کرم های ضدآفتاب فقط برای روزهای آفتابی است. هیچ نیازی نیست در روز های ابری یا بارانی و برفی که نور کمتری به زمین می رسد، ضد آفتاب بزنیم.

حقیقت: امواج فرابنفش، ساده تر از آنچه فکر میکنید، از ابر ها می گذرند و به چشم و پوست شما آسیب های جبران ناپذیر وارد میکنند.

ابرها مانع عبور بخشی از نور خورشید می شوند. اما خطر اصلی از جانب امواج فرابنشف است که به راحتی از ابر عبور میکنند. اشعه ی UVA به راحتی می تواند از لایه ی رویه پوست شما (اپیدرم) عبور کرده و به لایه ی دوم (درم) نفوذ کند. نفوذی که به آسیب زدن به پوست، پیری پوست یا چین چروک های سطحی و عمیق و مشکلات جدی تری نظیر سرطان پوست خواهد انجامید. برای جلوگیری از اشعه های زیان بار UVA و UVB هر روز قبل از خروج از خانه کرم های ضدآفتاب SPF بالای ۳۰۰ را فراموش نکنید. اگر فعالیت شما به شکلی است که ساعت ها زیر نور آفتاب باید بمانید، حتما هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید.

خرید کرم های ضد آفتاب از

این را هم بخوانید:

ضرورت استفاده کرم ضد آفتاب برای آقایان

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب برای بانوان

راهنمای خرید آنلاین عینک‌های آفتابی

باور چهارم: برنزه کردن یعنی زیبایی بدون هیچگونه عواقب

برنزه کردن هیچ ضرری ندارد و همیشه نتیجه دلخواه را در بر دارد

تک فارس

حقیقت: این عمل باعث تخریب سلول های پوست می شود.

برنزه کردن (طبیعی یا مصنوعی) به لحاظ اثرات مخرب تفاوتی با آفتاب سوختگی ندارد و جدای از بین بردن لایه های پوست حتی می تواند منجر به سرطان پوست شود. بخش هایی از بدن خود را (صورت، گردن، ساعد و…) که در معرض آفتاب قرار دارد با ضدآفتاب SPF بالای ۳۰ بپوشانید. در صورت تمایل می توانید از روغن های برنزه کننده و ویتامینه برای جایگزین استفاده کنید و پوست بی دفاع تان را در مقابل اشعه های مضر آفتاب و دستگاه های برنزه قرار ندهید.

باور پنجم: تنوع سرسام آور محصولات آرایشی

برای محافظت از پوست محصولات زیادی مورد نیاز است.

حقیقت: به طور معمول شما به ۳ الی ۴ محصول نیاز دارید.

خانم لیزا چیپس (lisa chipps) متخصص پوست در لس آنجلس در این خصوص ابراز می دارند:

مهمترین محصولات مراقبت از پوست شامل یک پاک کننده ی ملایم، ضدآفتاب و یک کرم شب است. در صورتی که کرم ضدچروک شما دارای رتینول است می توانید آن را به عنوان کرم شب نیز استفاده کنید. البته اگر دوست داشته باشید محصولات دیگری مثل تونرها و سرم ها وجود دارند اما مهمترین و ضروری ترین محصولات برای پوست صورت همین ۳۳ موردی است که اشاره شد.

سلامت باشید

در نهایت یکی از مهمترین مواردی که در این مطلب به آن اشاره شد جدای از محصولات و کرم های بحث شده، نوشیدن آب کافی و آبرسانی لازم به پوست است. همان طور که می دانید حدود ۶۵ درصد بدن از آب تشکیل شده است. حالت ارتجاعی و خون رسانی بی نقص به پوست (بخصوص پوست صورت) ارتباط مستقیمی با نوشیدن آب دارد. روزانه ۶-۸ لیوان آب (شامل آب خالص، غذاهای دارای آب، چای و نظایر آنها) را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. توصیه های بالا را انجام داده و از باور های غلط دوری کنید. پوست شما پس از مدتی بهترین حالت خود را به دست می آورد.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر