تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای سریع برای از بین بردن بوی بد دهان

image راهکارهای سریع برای از بین بردن بوی بد دهان

روزی ۲ بار دندان هایتان را مسواک کنید.

دندان هایتان را ۲ بار در روز و هر بار حداقل به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مسواک کنید تا پلاک و باقیمانده مواد غذایی از بین دندان هایتان پاک شوند. خیلی مهم است که پیش از رفتن به رختخواب دندان هایتان را مسواک کنید. همچنین شاید بخواهید به منظور کاهش اسیدیته ی محیط دهانتان، یک دور بیشتر دندان هایتان را با جوش شیرین مسواک کنید تا رشد باکتری هایی که باعث بوجود آمدن بوی بد دهان می شوند سخت شود.

هر روز نخ دندان استفاده کنید.

نخ دندان، می تواند به حذف بقایای غذا از لابلای دندان که مسواک نمی تواند آن ها را تمیز کند کمک نماید. اگر بقایای غذا از بین دندان هایتان از بین نروند، باکتری ها شروع به تغذیه از آن ها می کنند که باعث بوجود آمدن بوی بد خواهد شد.

تکفارس آی آر

زبان خود را مسواک کنید.

برای از بین بردن هرگونه باقیمانده ای که ممکن است بین چین و شکن های زبان باقی مانده باشند، می توانید یک تمیز کننده زبان از داروخانه ها خریداری کنید. اما اگر به چنین وسیله ای هم دسترسی ندارید، می توانید از مسواکتان برای تمیز کردن زبانتان استفاده نمایید.

از دهانشویه استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید اگر مشکلات دندان باعث بوجود آمدن بوی بد دهانتان شده باشد، دهانشویه تنها حکم یک خوشبو کننده را بازی می کند و نه چیزی بیشتر. در برخی موارد، حتی ممکن است دهانشویه ها با تحریک بافت دهان، وضعیت بوی بد را بدتر کنند.

اما برای اینکه بطور اورژانسی هوای دهانتان را تازه کنید، می توانید دهانتان را با آب و چند قطره روغن نعناع شستشو دهید. یا اینکه دهانتان را با چای سیاه یا سبز بشویید: با توجه به تحقیقی که در دانشگاه ایلینوی شیکاگو انجام شده است، شستشوی دهان با چای سبز یا سیاه باعث جلوگیری از رشد باکتری هایی می شوند که بوی بد دهان را بوجود می آورند.

www.takfars.ir

به دندانپزشک تان مراجعه کنید.

بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید دهان و دندان شما از سلامت کامل برخوردار است، این است که بصورت منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اگر دهانتان بوی بدی می دهد، ابتدا باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید، چرا که ممکن است مشکل ناشی از دندان یا لثه هایتان باشد. و یا اینکه شاید دندانپزشک شما معتقد باشد که این مشکل نشئت گرفته از یک منبع داخلی مانند عفونت است، پس آنگاه باید شما را به پزشک خانواده تان یا یک متخصص ارجاع دهد تا علت اصلی بوجود آمدن این مشکل را درمان کنید.

سیگار نکشید و از فراورده های تنباکویی دوری کنید.

اگر تا بحال هیچ دلیل دیگری برای ترک سیگار نیافته اید، اینجا یک دلیل خوب وجود دارد، سیگار کشیدن باعث بوجود آمدن بوی بد دهان خواهد شد. دخانیات دهان شما را خشک می کنند و بوی نامطبوعی از خود بر جای می گذارند که حتی پس از مسواک زدن هم باقی خواهد ماند.

دهان خود را مرطوب کنید.

اطمینان حاصل کنید که روزانه به مقدار کافی (۶ تا ۸ لیوان) آب می نوشید تا از خشکی محیط دهانتان جلوگیری شود. نوشیدن آب به کنترل بوی دهان کمک خواهد کرد، چرا که به شسته شدن ذرات غذا و باکتری ها که عامل اصلی بوجود آمدن بوی دهان هستند کمک می کند. اگر شما بصورت مزمن دهانتان خشک است یا اینکه داروهایی مصرف می کنید که باعث خشکی دهانتان می شود، با دندانپزشک خود در این باره صحبت کنید.

یک آب نبات بدون قند بخورید یا یک آدامس بدون قند بجوید.

اگر دهانتان خشک شده است، یک آب نبات بدون قند را بمکید یا اینکه یک آدامس بدون قند را بجوید تا جریان بزاق دهانتان تحریک شود. بزاق دهان کمک خواهد کرد تا بقایای مواد غذایی و باکتری هایی که باعث بوجود آمدن بوی دهان شما شده اند از بین بروند.

هویج، ساقه ی کرفس یا یک سیب بجوید.

جویدن میوه های تازه و سبزیجات در بین وعده های غذایی بزاق دهانتان را به جریان خواهد انداخت که در شستشوی باقیمانده ی غذاها و باکتری های داخل دهانتات کمک بسزایی می کند. چنین تنقلاتی هم به کاهش بوی بد دهانتان کمک می کنند هم به رفع گرسنگی شما در بین وعده های غذایی.

تک فارس

جعفری بخورید.

جعفری چیزی بیشتر از یک چاشنی است. این سبزی یک محافظ برای خوشبویی تنفس شماست، چرا که حاوی کلروفیل است، ماده ای که بعنوان رفع کننده ی بوی بد شناخته می شود. پس جعفری را به بشقاب غذاهایتان بیفزایید و آنرا به خوبی بجوید. همچنین می توانید یک مشت از این سبزی را در آبمیوه گیری خود ریخته و هر زمانی که احتیاج به تازه کردن تنفس خود پیدا کردید آنرا بنوشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر