تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا هر روز حمام رفتن برای سلامتی موها مضر است

image آیا هر روز حمام رفتن برای سلامتی موها مضر است

شستن روزانه ی موها چه مضراتی دارد.

رنگ موهایتان خیلی زود می رود

کسانی که دوست دارند موهای خود را رنگ های فانتزی یا هایلایت کنند، بهتر است در تعداد دفعات شستشوی موهای خود تجدیدنظر کنند. مواد شیمیایی درون رنگ مو در برابر آب آسیب پذیر هستند و شستشوی زیاد موها ممکن است رنگ آن ها را از بین ببرد.

راه حل: سعی کنید موهای خود را هر ۳ روز یک بار بشویید و از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این کار به ماندگاری بیشتر رنگ موهایتان کمک می کند.

تکفارس آی آر

ممکن است موهایتان خشک تر شود

خشک یا وز شدن موها یک نشانه ی دیگر زیاده روی در شستشوی موها است. اغلب شامپوها حاوی ماده شیمیایی به نام سولفات هستند که چربی و آلودگی موها را از بین می برد. به همین دلیل موها بعد از شستشو ظاهر دلپذیری پیدا می کنند اما در بلند مدت به آن ها صدمه می زنید. با از بین رفتن چربی طبیعی موها، پوست سر خشک می شود و این اتفاق متعاقباً برای موها هم رخ می دهد.

راه حل: علاوه بر بیشتر کردن فاصله ی میان حمام رفتن تان، سعی کنید از نرم کننده ی مو استفاده کنید تا کوتیکول های مو ترمیم شوند و از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

ممکن است بیشتر دچار شوره شوید

شوره حالتی است که در آن پوست سر شروع به خارش و پوسته ریزی می کند و از آن پوسته های سفیدرنگی لای موها باقی می ماند. زیاده روی در شستشوی موها باعث از بین رفتن ناخواسته ی چربی طبیعی پوست سر می شود، چربی ای که برای تغذیه ی موها و حفظ سلامتی آن ها ضروری است. این امر می تواند باعث خشک تر شدن پوست سر و بیشتر شدن شوره ها شود.

www.takfars.ir

راه حل: گاهی یک آبکشی ساده برای از بین بردن چربی اضافه ی موها کافی است. اگر از شوره رنج می برید، می توانید تا از میان رفتن شوره ها، پوست سرتان را لایه برداری و از شامپوی روغن درخت چای استفاده کنید.

ممکن است بیشتر دچار موخوره شوید

موخوره بر اثر پوسیده شدن تار مو، معمولاً در نوک آن رخ می دهد. اگر دچار موخوره هستید بهتر است تعداد دفعات شستشوی موهای خود را کاهش دهید. مو وقتی خیس است، به مراتب بیشتر مستعد آسیب دیدگی است. به همین دلیل هر چه تعداد دفعات شستشوی موها بیشتر باشد، احتمال شکستگی تار مو بیشتر می شود.

راه حل: اگر دچار موخوره هستید، دیگر راهی جز نوک گیری موهایتان ندارید. بعد از آن اما وقت هایی که نمی خواهید موهایتان را بشویید از شامپوی خشک استفاده کنید تا چربی موهایتان کمتر شود.

ممکن است موهایتان کدرتر و چرب تر شود

شستشوی روزانه ی موها باعث افزایش فعالیت غدد چربی می شود تا فقدان چربی ای که شامپو آن را از میان برده جبران شود. به علاوه، حتی اگر نوع موهایتان چرب تر باشد، باز هم تارهای مو خشک می شوند. بیشتر کردن فاصله ی میان حمام رفتن جلوی فعالیت بیش از اندازه ی غدد چربی را می گیرد.

راه حل: یک برنامه برای خود بریزید که کدام روزها برای شستشوی موهایتان مناسب تر است. مثلاً می توانید گرفتن یک دوش آرامش بخش را برای روزهایی بگذارید که ورزش می کنید یا آخر هفته ها که بیرون می روید و فعالیت اجتماعی بیشتری دارید.

درمان های خانگی

سرکه سیب: می تواند به تغییر سطح pH موها و پوست سر کمک کند، امری که باعث کاهش انباشت چربی و متعادل تر شدن سطح چربی می شود. ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. بعد از شستشوی موها، این محلول را به موهای خود بزنید و به پوست سرتان بکشید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را آب بکشید.

آلوئه ورا و آب لیموترش: این دو ماده مانند یک محصول قابض عمل می کنند و تولید چربی را کنترل می کنند و باعث می شوند موها درخشان تر شوند و چربی کمتری داشته باشند. ۲ قاشق چایخوری ژل آلوئه واری تازه و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را در یک کاسه بریزید. سپس یک فنجان آب به آن ها اضافه کنید و همه را باهم مخلوط کنید. موهای خود را با این ترکیب بشویید.

تک فارس

عصاره های گیاهی: روغن های نعناع فلفلی و درخت چای ممکن است به پاک شدن منافذ پوست سر از چربی ها و آلودگی های انباشته شده کمک و در نتیجه چربی موها را کمتر کنند. قبل از حمام یک یا دو قطره از این روغن ها را به موهایتان بزنید. به خاطر داشته باشید که روغن های رقیق نشده را نباید به صورت مستقیم به پوست بزنید. بعد از آن موهای خود را لای یک حوله بپیچید و پس از ۱۰ دقیقه با شامپو بشویید.

جوش شیرین: این ماده را جایگزینی ارزان و فاقد مواد شیمیایی برای شامپوی خشک می دانند. جوش شیرین، چربی ها و آلودگی های انباشته شده را از میان می برد. ۲ یا ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک کاسه با آب مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا قوام موردنظرتان را پیدا کند. این ترکیب را از بالا تا پایین روی موی خیس بزنید. پس از یک دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر