تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین روغن برای مصرف همیشگی و پخت غذای سالم

image بهترین روغن برای مصرف همیشگی و پخت غذای سالم

روغن دانه آفتابگردان

روغن دانه آفتابگردان به‌عنوان یک روغن بدون بو و طعم، بهترین روغن برای پخت و پز و سرخ کردن مواد غذایی است. این روغن، حاوی مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است و در عین حال، بدون کلسترول و بدون ترانس است. بنابراین مصرف آن علاوه‌بر تأمین نیاز بدن به مواد مغذی، کمک می‌کند غذاهای کم کالری و سالمی را در هر وعده غذایی آماده کنید. روغن مایع آفتابگردان علاوه‌بر پخت‌وپز، برای سالاد و سرخ کردن مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن آفتابگردان یکی از محصولاتی است که بیشترین میزان مصرف را در تهیه وعده‌های غذایی سالم دارد. این محصول به دلیل نقطه دود بالا (۲۳۶ درجه سانتی‌گراد)، برای سرخ‌کردن‌های کوتاه مدت خانگی مناسب است و برای پخت و پز استفاده می‌شود.

روغن کنجد

روغن کنجد یکی از انواع روغن خوراکی است که عطر و طعم خاصی داشته و به همین دلیل نیز بیشتر برای تهیه سس و سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن کنجد به دلیل خواص تغذیه‌ای، برای تهیه سالاد، سس و پخت‌وپز مناسب است و می‌توان از آن برای تفت دادن‌های کوتاه مدت مواد غذایی نیز استفاده کرد. اگر عطر و طعم روغن کنجد را دوست دارید، بهترین روغن پخت‌وپز برای شما خواهد بود.

تکفارس آی آر

روغن کانولا

روغن کانولا محصولی بدون بو و طعم است که به دلیل نقطه دود بالا، در فرمولاسیون روغن‌های سرخ کردنی کاربرد دارد و برای انواع دیگر روش‌های طبخ غذا نیز مناسب است. بنابراین می‌توان گفت که روغن کانولا بهترین روغن برای پخت‌و‌پز، سالاد و سرخ‌کردنی است. کانولا در اصل از گیاه کانولا به‌دست می‌آید که گونه اصلاح‌یافته گیاه کلزا است. گیاه کلزا به دلیل ترکیباتی چون اسید اروسیک، برای سلامتی بسیار مضر است، بنابراین طی تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا، اصلاح شده و از آن، کانولا به‌وجود آمد.

image بهترین روغن برای مصرف همیشگی و پخت غذای سالم

روغن ذرت

۸۵% از روغن دانه‌های ذرت، در جوانه وجود داشته و در نتیجه، می‌توان گفت که روغن ذرت از جوانه‌های دانه ذرت تهیه می‌شود. روغن ذرت به دلیل نقطه دود بالا (۲۳۶ درجه سانتی‌گراد)، برای سرخ کردن کوتاه‌مدت و خانگیمواد غذایی انتخاب بسیار مناسبی است. روغن ذرت به‌دلیل خواص بیشماری که دارد، علاوه‌بر اینکه بهترین روغن پخت‌و‌پز است، برای تهیه سس و سالاد نیز یک فرمولاسیون عالی است. روغن ذرت، بدون بو و طعم بوده و به‌دلیل اینکه فاقد کلسترول و فاقد ترانس است، برای تهیه غذاهای کم کالری بسیار مناسب است. روغن ذرت حاوی فیتواسترول‌ها (یک ضدالتهاب بسیار قوی) بوده و به‌دلیل این‌که حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است، از ابتلا به سرطان جلوگیری کرده و برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است. روغن ذرت فاقد کلروفیل بوده، در مقابل اکسیداسیون مقاومت بالایی دارد و ماندگاری آن در مقایسه با انواع روغن خوراکی بیشتر خواهد بود.

www.takfars.ir

روغن زیتون

همه ما با روغن زیتون به‌خوبی آشنا هستیم و همواره از آن برای تهیه انواع سس و سالاد استفاده می‌کنیم. روغن زیتون طعم و عطر خوشی دارد و به همین دلیل می‌تواند سالاد شما را خوشمزه‌تر کند. این روغن به دلیل نقطه دود پایین، برای سرخ کردن مواد غذایی مناسب نیست، اما می‌تواند بهترین روغن برای پخت و پز و روغنی عالی برای تهیه سس و سالاد باشد. با استفاده درست از روغن زیتون، می‌توانید غذاهای کم کالری را در رژیم غذایی خود گنجانده و از سطح بالای اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E موجود در این روغن بهره‌مند شوید. استفاده روزانه از روغن زیتون به جذب ویتامین‌ها و تأمین اسیدهای چرب ضروری بدن، یعنی امگا۳، امگا۶ و امگا۹ کمک می‌کند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر