تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا روغن های طبیعی آرایشی برای پوست مضر هستند

image آیا روغن های طبیعی آرایشی برای پوست مضر هستند

در قدم اول به یک روغن مناسب پوست نیاز دارید. استفاده از روغن ها از همین ابتدا سخت است، چرا که هر روغنی را نمی توان برای هر پوستی تجویز کرد. بسیاری از افراد پس از آزمون و خطای یک روغن طبیعی خاص، دچار آسیب های جدی پوستی شدند و برخی دیگر هم هیچگونه تأثیر مثبتی مشاهده نکردند.

قدم بعدی استفاده از روغن ها در ساعت مشخصی در شبانه روز است. حالا فرض کنید یک شب، همان ساعت همیشگی، به روغن مورد نظر دسترسی نداشته باشید یا اصلا شرایط استفاده از آن موجود نباشد. فردای آن، باید به نقطه صفر برگردید و درمان را شروع کنید.

استفاده از روغن های گیاهی به جای محصولات مراقبت از پوست می تواند آسیب رسان باشد.

تصورات غلط رایج درباره تأثیرات روغن ها

تکفارس آی آر

برخی معتقدند روغن های طبیعی باعث درمان چروک های پوستی می شوند، از خشکی پوست جلوگیری می کنند، موجب کاهش التهاب های پوستی می شوند، لایه بردارهای خوبی هستند، به درمان لک های پوستی کمک می کنند، مواد مغذی را به لایه های مختلف پوست می رسانند، جوش ها و تیرگی پوست را از بین می برند، ترک های ناشی از بارداری را درمان می کنند و در آخر، دشمن خارش هستند. عجب تصور اشتباهی… اگر به امید رفع هر کدام از این مشکلات، از روغن های طبیعی استفاده می کنید، باید بدانید مشکل تان حل نخواهد شد. تازه شانس بیاورید و با مصرف آن ها، مشکلات بیشتری به پوست تان اضافه نکنید.

روغن های رایج برای درمان بیماری های پوستی

با مالیدن روغن روی پوست، می توانید یک لایه محافظ روی شکننده ترین و گسترده ترین اندام بدن تان ایجاد کنید. سپس میکروب ها دیرتر به لایه های زیرین پوست تان می رسد و این تنها خاصیت استفاده از روغن هاست. اما ترکیبات موجود در همین روغن های مضر، اگر فرآوری شوند می توانند خواص شگفت انگیزی به همراه داشته باشند. برای همین بهتر است انواع محصولات پوستی که استفاده می کنید، حاوی روغن های زیر باشند: (برای استفاده از کرم های حاوی این روغن ها، باید پوست تان را بشناسید، قطعا مواد بهداشتی مرتبط با پوست های چرب، خشک و مختلط متفاوت است)

روغن نارگیل

روغن زیتون

www.takfars.ir

روغن دانه آفتابگردان

روغن جوجوبا

روغن بادام

روغن دانه انگور

روغن شی باتر

محصولات حاوی چه روغن هایی بیشترین عوارض پوستی را ایجاد می کنند؟

تحقیقات نشان داده، روغن مرکبات (مانند روغن لیمو، پرتقال و نارنج) برای پوست بسیار خطرناک هستند. این روغن ها به اشعه ماوراء بنفش موجود در نور خورشید واکنش نشان می دهند و پوست را می سوزاند. پس از استفاده از آن ها، تاول ها یکی پس از دیگری روی پوست نمایان می شوند. همچنین روغن های دارچین، میخک، علف لیمو، پونه کوهی، نعناع و یاس نیز به شدت حساسیت زا هستند و باعث تحریک پوست می شوند.

استفاده از روغن های طبیعی به جای کرم و مرطوب کننده ممکن است مضر باشد.

یک تصور غلط دیگر: استفاده از روغن ها به عنوان درمانگران چین و چروک

به جز روغن های مذکور، روغن درخت چای هم، در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، به خصوص ضد چروک ها قرار دارد. اما آیا می دانستید این گروه از روغن ها اگر به صورت خام مورد استفاده قرار گیرند، آسیب های شدید پوستی ایجاد می کنند؟ برای مثال چین و چروک ها و خطوط پوست را به شدت افزایش می دهند.

تک فارس

پس ببینید عملیات آماده سازی یک ماده طبیعی و تبدیل آن به کرم چقدر حیاتی و پیچیده است. در لابراتورارهای تولید مواد بهداشتی و آرایشی، تقریبا معجزه صورت می گیرد تا یک ماده مضر به ماده ای مفید تبدیل شود. با این اوصاف باز هم خانم ها اصرار دارند از روغن های طبیعی استفاده کنند. مثلا روغن نارگیل در خانه بسیاری از آن ها پیدا می شود.

درباره روغن نارگیل، یک روغن محبوب در بین خانم ها

در ادامه تحقیقات، استفاده از روغن نارگیل، به عنوان یک روغن محبوب در بین افراد، به خصوص خانم ها، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این پژوهش شوکه کننده بود. ثابت شد، این روغن، به دلیل مسدود کردن منافذ پوست های چرب، موجب ابتلای افراد به انواع آکنه ها، جوش های چرکین و سرسیاه می شود.

در لابراتوارهای تولید لوازم بهداشتی و آرایشی چه بلایی سر روغن ها می آید؟

محرک های رایج موجود در روغن های گفته شده، مانند ترکیبات معطر نظیر لیمونن، سیترونلول، اوژنول و لینالول به گونه ای تغییر شکل می یابند که به جای آسیب رسانی موجب درمان بیماری های پوستی شوند. اگر می خواهید بدون توجه به این مقاله، از روغن ها استفاده کنید، بهتر است پارگراف بعدی را هم بخوانید.

استفاده طولانی مدت از روغن نارگیل باعث ایجاد عوارض و بروز حساسیت های پوستی می شود.

روغن های طبیعی چه عوارضی را ایجاد می کنند؟

نتیجه تحقیقات پزشکان پوست و مو در سراسر جهان، درباره استفاده از روغن های طبیعی به جای کرم ها، در حالی منتشر شد که بسیاری از مصرف کنندگان، در لیست بیماران پوستی قرار گرفته بودند. اغلب بیماران علائم مشترکی را گزارش دادند. خشکی پوست، قرمزی، التهاب و خارش از جمله عوارض پوستی بود که پس از مصرف روغن ها به آن مبتلا شده بودند. مدتی بعد، برای جلوگیری از مصرف بی رویه روغن های طبیعی به جای کرم، مطالب متعددی تحت عنوان آسیب روغن ها به پوست منتشر شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر