تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ست کردن کفش و پیراهن با کت و شلوار

image آموزش ست کردن کفش و پیراهن با کت و شلوار

استایل اداری رسمی

اغلب مواقع پوشیدن کت و شلوار کامل به رنگ قهوه ای تاحدودی رسمی است؛ اما کت و شلوار قهوه ای طرح دار کمی غیررسمی به شمار می رود. در صورتی که محیط کاریتان خیلی رسمی است و بیشتر کت و شلوارهای سرمه ای و ذغالی در آن به چشم می خورد، به احتمال زیاد کت و شلوار قهوه ای ذغالی تیره با طرح های ریز کمترین میزان رسمی بودن را خواهد داشت.

در این شرایط می توانید با اضافه کردن عناصر دیگر استایل رسمی تری داشته باشید. به عنوان مثال، برای ایجاد تضاد بیشتر از پیراهن سفید دارای سرآستین فرانسوی به همراه کراوات، کفش های تیره رنگ و اکسسوری های جذاب استفاده کنید. یک کت و شلوار سه تکه، کت چهاردکمه و سپس کت دو دکمه ی دو تکه به احتمال زیاد به ترتیب رسمی ترین گزینه ها به شمار می روند.

یکی دیگر از مثال های استایل خیلی رسمی کاری شامل پوشیدن پیراهن استخوانی یا شیری رنگ برای همخوانی بهتر با رنگ قهوه ای و دکمه سر دست کلاسیک است. جوراب و پوشت هم می توانند با رنگ قهوه ای همخوانی داشته باشند. علاوه بر این، کفش های آکسفورد تیره تر هم مناسب این استایل هستند.

تکفارس آی آر

استایل اداری با رسمیت کمتر

اگر به سمت استایلی با رسمیت کمتر برویم، در جایی که کت و شلوار فقط در برخی شرایط خاص پوشیده می شود یا فقط ترکیب های عجیب کت و شلوار کاربرد دارد باز هم می توانید از کت و شلوار استفاده کنید؛ اما با اضافه کردن رنگ های بیشتر میزان رسمیت استایل خود را کاهش دهید.

به عنوان مثال پوشیدن پیراهنی به رنگ آبی یا یکی دیگر از رنگ های پاستلی حتی با طرح های ریز انتخاب مناسبی می تواند باشد. این نکته برای اکسسوری های درشت تر هم از نظر رنگ، طرح و بافت صحیح است. در چنین شرایطی نه تنها می توانید کت و شلوار قهوه ای تیره ی طرح دار بلکه کت و شلوار به رنگ های روشن تر را هم امتحان کنید.

اضافه کردن جلیقه به رنگ متضاد

سومین استایل شامل اضافه کردن رنگ های بیشتر به استایل است که در این قسمت شامل افزودن جلیقه ای به رنگ متضاد می شود. این کار می تواند به راحتی در ترکیب با کت و شلوار دو تکه که جلیقه به سادگی زیر کت قرار می گیرد یا در ترکیب با کت و شلوار سه تکه که جلیقه می تواند جایگزینی برای جلیقه ی اصلی کت و شلوار باشد انجام شود.

www.takfars.ir

تنها مدل کت و شلواری که برای این استایل توصیه نمی شود کت و شلوار چهاردکمه است؛ زیرا به دلیل اینکه دکمه های این مدل کت همیشه باید بسته باشند لایه ی زیرین جلیقه به صورت کامل توسط کت چهاردکمه پوشانده می شود.

ست کردن کت و شلوار قهوه ای طرح دار با یقه اسکی (ژاکت یقه دار)

یکی دیگر از استایل های غیررسمی تر که ترکیب مناسبی برای فصل زمستان به شمار می رود، ست کردن کت و شلوار قهوه ای طرح دار با ژاکت یقه دار است. این استایل با دو مولفه ی اصلی متمایز می شود.

نخستین مولفه، درشت بودن و برجستگی نسبی استایل است که به صورت عمده با طرح کت و شلوار و رنگ ژاکت یقه دار مشخص می شود. امکان انتخاب طرح های درشت تر یا رنگ های غنی تر وجود دارد و در عین حال می توان سادگی را با انتخاب رنگ های خنثی در استایل ایجاد کرد.

دومین مولفه از چگونگی انتخاب سایر لباس ها و اکسسوری هایی مانند کفش، جوراب و پوشت مشخص می شود.

ست کردن کت کت و شلوار با یک شلوار متفاوت

این استایل با جداسازی اجزای کت و شلوار آغاز می شود. به احتمال زیاد ساده ترین روش برای انجام این کار پوشیدن کت کت و شلوار با یک جفت شلوار عجیب و نامتعارف است. به خاطر داشته باشید که به دلیل طرح دار بودن کت و شلوارهایی که مورد بررسی قرار می دهیم، کت طرح دار روی شلوار ست خودش با رنگ متضاد ظاهر جذاب تری در مقایسه با کت ساده در شرایط مشابه خواهد داشت.

کت های کت و شلوارهای ساده به دلیل ویژگی هایی که دارند بدون ترکیب شدن با شلوار ست خود ناقص به نظر می رسند؛ اما کت هایی مانند کت تک یا اسپرت هنگام ترکیب شدن با شلوارهای ساده و متضاد جلوه ی زیباتری دارند.

سوی دیگر این تکنیک یعنی پوشیدن شلوار کت و شلوار طرح دار، با یک کت ساده کمی عجیب تر به نظر می رسد. اغلب کت های کت و شلوار، طرح دار هستند اما به هر حال امکان ست کردن لباس رسمی به عنوان مثال یک کت ساده با شلوار طرح دار هم وجود دارد.

البته توصیه نمی شود که کت یا شلوار کت و شلوار طرح دار را با لباسی که طرح دیگری دارد به صورت جداگانه ست کنید. ممکن است این کار در برخی شرایط خاص جالب باشد اما به احتمال زیاد منجر به ایجاد استایلی با طرح های بسیار می شود که هیچ هم خوانی ای با هم ندارند.

تک فارس

استفاده از تکنیک ایتالیایی Spezzato

آخرین استایل پیشنهادی، مدل پیشرفته ی استایل قبل است. این استایل برگرفته از یک تکنیک ایتالیایی به نام Spezzato است که در آن اجزای دو کت و شلوار مختلف با هم ترکیب می شوند. به عنوان مثال امکان پوشیدن کت و جلیقه ی یک کت و شلوار سه تکه ی طرح دار قهوه ای با شلواری به رنگ متضاد وجود دارد. بر عکس می توان شلوار و جلیقه ی یک کت و شلوار سه تکه را با کتی به رنگ متضاد ترکیب کرد.

همانطور که از موارد گفته شده مشخص شد در صورتی که یکی یا هر دوی کت و شلوارهایی که به این روش با هم ترکیب می شوند سه تکه باشند استایل بهتری ایجاد خواهد شد. در این روش جلیقه یک عنصر میانی است که به ترکیب دو کت و شلوار کمک می کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر