تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت ناگت گیاهی و رژیمی

image آموزش پخت ناگت گیاهی و رژیمی

سیب‌زمینی را آبپز کرده و بدون آنکه ادویه یا نمک به آن بیفزایید آن را پوره کنید. هویج آبپز شده را هم پوره کرده و به سیب‌زمینی اضافه کنید. در مرحله بعدی نخود سبز پخته را با پوره سیب‌زمینی و هویج ترکیب کنید و آن را به خوبی هم بزنید. می‌توانید این ترکیب را درون غذاساز بریزید و آن را به‌خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

در این مرحله پیاز داغ، ذرت و پنیر فتا را به پوره‌ها اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. درنهایت نمک، فلفل و ادویه‌ها را به پوره اضافه کنید و اجازه دهید در دستگاه به‌خوبی یکدست شود.

برای آخرین مرحله تهیه غذا کافی است این پوره را به‌صورت گلوله‌های کوچک درآورید و با مسطح کردنشان، آنها را در روغن زیتون یا کنجد تف دهید.

نکته:

تکفارس آی آر

اگر می‌خواهید ناگت شما رنگ و رویی متفاوت داشته باشد، می‌توانید از سبزیجاتی مثل جعفری یا پیازچه استفاده کنید. کافی است ۵۰ گرم از این سبزیجات را ساطوری کرده و به ترکیب سیب‌زمینی و هویج ساطوری شده اضافه کنید

نکته:

درمانگران چینی گنجاندن اسفناج سه تا چهار بار در هفته را موجب افزایش طراوت و شادابی پوست‌های خشک می‌دانند و معتقدند این گیاه آبرسانی مناسبی برای پوست‌های خشک انجام می‌دهد

مواد لازم:

سیب‌زمینی: ۲۰۰ گرم

www.takfars.ir

اسفناج: ۵۰ گرم

هویج: نصف پیمانه، پوره شده

پیاز داغ: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

نخودفرنگی: یک‌چهارم پیمانه

ذرت: نصف پیمانه

پنیر فتا: ۱۰۰ گرم

پودر سوخاری: به میزان لازم

سس قرمز: به میزان لازم برای سرو

نمک و پودر سیر: به میزان لازم

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر