تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه از بین بردن بوی بد تخم مرغ در کیک خانگی

image بهترین راه از بین بردن بوی بد تخم مرغ در کیک خانگی

تخم مرغ را کاملا هم بزنید

ساده به نظر می رسد ولی عمده ترین دلیل بوی نامطبوع کیک همین است. وقتی هنگام هم زدن مواد اولیه کیک، تخم مرغ را خوب هم نزنید به طبع کیک شما بوی بدی خواهد داشت. برای اینکه از این واقعه جلوگیری کنید باید این رویکرد را داشته باشید. چند ثانیه مواد را هم بزنید بعد دست نگه دارید و قطره هایی از تخم مرغ را که به بدنه ظرف چسبیده جدا کنید، به مواد اصلی برگردانید و دوباره کاملا هم بزنید.

این قطره هایی که اشاره کردیم، بخش هایی از تخم مرغ است که خوب ترکیب و هم زده نشده است. این قطره ها باعث می شوند کیک شما بوی نامطبوع و ناخوشایندی داشته باشد.

از وانیل استفاده کنید

تکفارس آی آر

بو و مزه وانیل بسیار قوی است. وجود مقدار کمی وانیل تازه برای داشتن یک کیک خوشبو کافی است. البته این به آن معنا نیست که نیازی به کامل هم زدن کیک نباشد. اتفاقا وانیل در شرایطی تاثیر خوبی خواهد داشت که مواد اولیه شما خوب ترکیب شده باشد و ترفند قبل کاملا رعایت شده باشد. در این صورت است که وانیل به کمک شما خواهد آمد.

نکته های که در خرید وانیل باید توجه کنید

اول) اگر وانیل مایع می خرید توجه داشته باشید که رنگ آن باید قهوه ای باشد. بعضی مغازه ها وانیل نامرغوب را به شما قالب می کنند. وانیل نامرغوب رنگ شفافی دارد و متاسفانه در بازار هم به کرات یافت می شود.

دوم) اگر می خواهید وانیل پودری استفاده کنید باید قبل از اضافه کردن وانیل به مواد کیک آن را با آب مخلوط کنید و به صورت مایع به مواد اولیه کیک اضافه کنید.

سوم) در حالت معمولی یک وانیل درست و حسابی مزه بسیار تلخی دارد. اگر تلخ نباشد اطمینان داشته باشید که وانیل مرغوبی نیست.

www.takfars.ir

تخم مرغ تازه بخرید

جدای از تمام نکات و ترفندهای گفته شده شما باید مواد اولیه تازه استفاده کنید. اگر از مواد غذایی کهنه و مانده استفاده کنید، هر چقدر هم تلاش کنید، باز هم مزه کیک مطلوب شما نخواهد شد و باز هم حس می کنید یک جای کار می لنگد. پس در خرید مواد اولیه حسابی دقت و صبر به خرج دهید. این جزییات هستند که نتیجه را جادویی می کنند.

پوست مرکبات را رنده و به مواد کیک اضافه کنید

مرکبات سرشار از ویتامین سی هستند. این ویژگی ثابت شده است ولی خاصیت این خانواده فقط به مواد تشکیل شده آن ها بر نمی گردد. دیگر کاربرد مرکبات، بوی بهشتی آن ها است. استفاده از پوست مرکبات از قدیم الایام بین عموم مردم رایج بوده است. پوست مرکباتی مثل لیمو و پرتقال به چایی های تازه دم عصرهای پاییز طعم و بوی جادویی می داد. این خاطرات یک جایی از مغز و قلب ما مانده است.

شما می توانید از این ویژگی مثال زدنی مرکبات برای از بین بردن بوی زهم تخم مرغ استفاده کنید. به این منظور تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتی کل مواد تر و خشک کیک را در ظرف ریختید، یک لیمو یا یک پرتقال بردارید و روی مایه کیک رنده کنید.

حواستان باشد زیاد از حد نشود. زیرا اگر زیاده روی کنید می تواند باعث تلخی کیک شود. نکته دیگری که گوشزد می کنیم این است که در انتخاب مرکبات محدودیتی ندارید. می توانید از پرتقال، لیمو یا نارنج استفاد کنید. این انتخاب به میل، ذایقه و امکانات خودتان دارد.

اجازه دهید تخم مرغ به دمای محیط برسد

احتمالا در بیشتر دستورهای غذایی این نکته را خوانده اید که اجازه دهید فلان مواد به دمای محیط برسد. این جمله شاید کلیشه ای به نظر برسد ولی در این مطلب کاملا دلیل توجیه کننده دارد. برای اینکه کیک بوی نامطبوع تخم مرغ ندهد شما باید از چند دقیقه قبل تخم مرغ را از یخچال خارج کنید و به آن زمان بدهید تا به دمای محیط برسد. سپس می توانید از آن استفاده کنید.

کیک را داغ سرو نکنید

خوردن کیک داغ از لذت های بی نظیر این کره خاکی است. حقیقتا کیف دیگری دارد. ولی این نکته را در انتهای مقاله می آوریم که بدانید این نکته چندان هم مهم نیست.

تک فارس

بهتر است کیف زندگی تان را ببرید ولی احتمال کوچکی وجود دارد که اگر کیک داغ سرو کنید، بوی تخم مرغ غالب باشد و شما یا مهمانان تان را اذیت کند. پس کمی صبر کنید کیک سرد شود بعد از آن برای پذیرایی استفاده کنید. با این روند حداقل خیال تان از بابت بوی کیکی که برایش حسابی زحمت کشیده اید راحت خواهد بود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر