تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت خورش کنگر مناسب مهمانی

image آموزش پخت خورش کنگر مناسب مهمانی

مواد لازم برای تهیه خورش کنگر

کنگر: ۶۰۰ گرم

گوشت خورشتی: ۴۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

تکفارس آی آر

جعفری: ۱۰۰ گرم

نعناع: ۵۰ گرم

لیمو عمانی: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذا خوری

روغن مایع: به مقدار لازم

www.takfars.ir

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه خورش کنگر

پس از اینکه توضیحاتی در مورد خورش کنگر داده شد در این بخش با ما همراه باشید تا با مراحل طرز تهیه خورش کنگر به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

مرحله اول: شستن و خرد کردن پیاز

در مرحله اول تهیه خورش کنگر پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن ها را با یک چاقوی مناسب به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه یک قابلمه را تهیه کنید و درون آن مقداری روغن مایع بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا بافت پیازها نرم شود. سپس مقدار زردچوبه به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند و سپس مواد را کمی با هم تفت دهید.

مرحله سوم: خرد کردن و تفت دادن گوشت

گوشت را که از قبل پاک کرده اید و شسته اید و بر روی تخته آشپزخانه به اندازه خورشتی خرد کرده اید را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت ها تغییر کند.

مرحله چهارم: اضافه کردن رب گوجه و آب به خورش کنگر

تک فارس

در ادامه یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید آن را به همراه سایر مواد تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند. بعد از تفت دادن همه مواد، به اندازه ی ۴ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید و مدت زمانی به گوشت ها مهلت دهید تا پخته شوند.

مرحله پنجم: شستن و خرد کردن کنگر

در هنگامی که گوشت ها در حال پختن است نوبت پاک کردن و آماده کردن کنگر می باشد. تیغه های کنگر را با یک چاقو جدا کنید و سپس آن را خوب با آب بشویید تا گل و لای بر روی آن باقی نماند. بعد از تمیز شدن کنگرها را به اندازه دلخواه اما به صورت یکسان خرد کنید.

مرحله ششم: پاک کردن و خرد کردن نعنا و جعفری

در ادامه نعنا و جعفری را نیز پاک کنید و بشویید. و سپس آن ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری و ریز خرد کنید.

مرحله هفتم: تفت دادن کنگر و سبزی

یک تابه را تهیه کنید و مقداری روغن مایع در آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. سپس نعنا، جعفری و کنگر را در تابه بریزید و تفت دهید. مواظب باشید که آن ها را نسوزانید. پس از اینکه کمی سبزیجات سرخ شدند، تابه را از روی اجاق گاز پایین بیاورید.

مرحله هشتم: اضافه کردن کنگر و سبزی به قابلمه گوشت

یک سر به گوشت ها بزنید و هنگامی که آن ها نیم پز شده بودند. کنگر و نعنا و جعفری سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله نهم: ریختن لیمو عمانی و ادویه در خورش کنگر

T A K F A R S

نوبت به لیمو عمانی می رسد. برای اینکه تلخی لیمو عمانی ها گرفته شود. آن ها را با یک چنگال سوراخ کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یک کاسه کوچک آب قرار دهید. و در یک ساعت پایانی آماده شدن خورش کنگر آن ها را به همراه نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید.

توجه داشته باشید که حرارت اجاق گاز برای پختن خورش کنگر ملایم باشد، تا خورش به آرامی مغز پخت شود و جا بیفتد.

مرحله دهم: اضافه کردن چاشنی و سرو خورش کنگر

در انتها مقداری از خورش کنگر را بچشید و اگر دوست داشتید که کمی خورش مزه ترش تری داشته باشد به قابلمه به مقدار دلخواه آبلیمو تازه یا آبغوره اضافه کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر