تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند تازه نگهداشتن مغز گردو

image ترفند تازه نگهداشتن مغز گردو

نگهداری مغز گردو به همراه پوست

طبق تحقیقات انجام شده، گردو پس از مغز شدن، در شرایط معمولی و آزاد به سرعت خواص تغذیه ای خود را از دست می دهد اما در مقابل زمانی که به همراه پوست و کامل نگهداری می شود گردو خواص خود را نسبت به حالت قبل با سرعت بسیار کم تری از دست می دهد. اما مشکل اصلی ای که نگهداری گردو به همراه پوست دارد این است که گردو خیلی زود تر از حالت معمول پوک و خشک می شود و همچنین فساد پذیری آن نیز بیشتر می شود.

خریدن گردو به صورت تازه

یکی از آسان ترین روش های نگهداری از مغز گردو این است که از همان ابتدا و زمان خریداری مغز گردو از تازه بودن آن اطمینان حاصل کنید، این کار را می توان از طریق طعم، چربی، اندازه ی مغز و همچنین نازکی پوست آن متوجه شد.

تکفارس آی آر

مغز گردوی کهنه مزه ای تند و تلخ دارد و مصرف آن ممکن است سبب بروز مسمومیت شود پس پیشنهاد می شود قبل از خریداری گردو حتما تکه ای از مغز آن را بچشید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل فرماید.

نگهداری در ظرف درب دار

یکی از عوامل مهم خراب شدن مغز گردو، مجاورت آن در برابر اکسیژن است. زمانی که اکسیژن زیاد به مغز گردو می رسد باعث اکسید شدن و همچنین خشک شدن مغز گردو می شود. پس می توان گفت بهترین راه برای جلوگیری از اکسید شدن گردو نگهداری آن در ظروف درب دار است.

اما با این وجود برخی از افراد معمولا برای نگهداری از این روش استفاده می کنند. البته که در نگهداری از گردو با این روش بهتر است از ظروف داری تهویه مانند سبد فلزی یا کیسه توری استفاده نمایید و برای حذف عواملی که باعث فاسد شدن گردو می شوند بهتر است آن را در مکانی خشک، خنک و تاریک قرار دهید.

نگهداری در جای خشک و خنک

www.takfars.ir

یکی از مهم ترین عوامل فاسد شدن مغز گردو رطوبت است. بدین صورت که اگر گردو به خوبی خشک نشود و یا بعد از خشک شدن در جای مرطوب نگهداری شود، بعد از مدتی ممکن است مغز گردو کپک بزند و خراب شود. پس با این تفاسیر اگر مغز گردو تهیه کردید و امکان نگهداری از آن در یخچال را نداشتید بهترین جا نگهداری از آن مکان های خشک و خنک است.

رطوبت نه تنها باعث خراب شدن گردو می شود بلکه خواص آن را نیز از بین می برد. بدین صورت که چربی های گیاهی موجود در گردو اگر در جای مرطوب و گرم قرار گیرد به سرعت شروع به اکسید شدن می کنند و در نهایت تغییرات نامطلوبی در رنگ، طعم، خواص و بافت گردو ایجاد می کند.

نگهداری گردو در فریزر

یکی دیگر از بهترین روش ها برای نگهداری از گردو چه به صورت مغز شده و چه به همراه پوست، قرار دادن آن در فریزر است. نگهداری از گردو در فریزر آنقدر خوب است که گردو حتی تا یک سال بعد هم هم چنان تازگی و کیفیت خود را حفظ می کند. برای نگهداری از مغز گردو در فریزر بهتر است آن ها را درون ظروف درب دار یا پلاستیک قرار دهید.

نگهداری گردو در آب نمک

استفاده از آب نمک هم می تواند راه بسیار مناسبی برای نگهداری مغز گردو باشد، برای این کار کافی است یک کیلو مغز گردو را در بطری شیشه ای قرار داده و بطری را با آب به شکلی که آب تا سطح گردوها برسد پر کنید. سپس ۲ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کرده و ۲۴ ساعت در دمای اتاق نگهداری کنید و پس از این مدت می توانید آن را به یخچال منتقل کنید.

نگهداری از مغز گردو به صورت آسیاب شده

بسیاری از افراد برای این که مغز گردو خواص خود را از دست ندهد و همچنین خراب نشود، آن را آسیاب می کنند. این روش این امکان را می دهد که حجم قابل توجهی از مغز گردو را به صورت طولانی مدت نگهداری کنید. البته که فراموش نکنید که آن را حتما در ظروف درب دار نگهداری کنید.

نگهداری از مغز گردو در یخچال

قرار دادن مغز گردو در یخچال نیز می تواند راه حل خوبی برای نگهداری از مغز گردو باشد. ولی این نکته را حتما رعایت کنید که به هیچ عنوان مغز گردو را در کیسه یا ظرف سرباز درون یخچال قرار ندهید زیرا اگرچه محیط یخچال خنک است اما از طرفی بسیار مرطوب می باشد بنابراین حتما مغز گردو را در ظرف درب دار یا پلاستیکی که درب آن بسته شده باشد ریخته و سپس در یخچال قرار دهید.

تک فارس

نگهداری از مغز گردو در پلاستیک های زیپ دار

پلاستیک های زیپ دار یکی از بهترین روش های نگهداری از مغز گردو هستند. زیرا به دلیل وجود زیپ روی این پلاستیک ها هوا در آن جابجا نمی شود و از اکسید شدن مغز گردو جلوگیری می کند. همچنین این پلاستیک ها حجم بسیار کمی دارند و می توان از آن ها در جاهایی که فضای کمی دارند استفاده نمود.

نگهداری از مغز گردو به دور از مواد بودار

یکی از قابلیت های عجیبی که مغز گردو دارد این است می تواند بوی موادی که در اطراف آن قرار دارد را به خود جذب کند و این مسئله باعث تغییر بو و طعم گردو می شود پس بهتر است که مغز گردو را به درو از مواد بو دار مانند سیر، پیاز، پیازداغ فریز شده، پیازچه و… قرار دهید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر