تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پاک کردن ماهی حرفه ای برای تازه عروس ها

image آموزش پاک کردن ماهی حرفه ای برای تازه عروس ها

زیر ساخت لازم را آماده کنید.

در مرحله اول قرار است یاد بگیریم چطور از بوی بد ماهی جلوگیری کنیم. اول از همه چند لایه روزنامه یا سفره یک باد مصرف آماده کنید. سطح صافی که قصد دارید ماهی را روی آن پاک کنید، انتخاب کنید. (اپن کنار ظرفشویی بهترین انتخاب است.) سپس روزنامه یا سفره یک بار مصرف را روی این سطح پهن کنید. حتما چند لایه قرار دهید. تا جایی که می توانید سطح جا دار و بزرگی را در نظر بگیرید. زیرا هر جقدر دستتان باز تر باشد، خیال شما نیز راحت تر خواهد بود. خصوصا برای رفعات اول که هنوز دستتان راه نیافتاده است. از طرفی دیگر، یک چاقوی تیز آماده کنید. اگر دوست دارید خیلی زود از شر پاک کردن ماهی خلاص شوید باید یک چاقوی تیز مد نظر داشته باشید. به این صورت، کارتان سریع تر و راحت تر انجام می شود.

فلس های ماهی را پاک کنید.

ماهی را روی سطح مورد نظر قرار دهید و با کارد یا قیچی فلس ها را جدا کنید. برای این کار باید با یک دستمال، نوک دم ماهی را بگیرید و کارد را در خلاف جهت فلس ها بکشید. کمی کثیف کاری دارد و ممکن است به اطراف پرتاب شوند ولی در مرحله اول شما به همه این ماجرا فکر کرده اید.

تکفارس آی آر

نکته مهم: از طرف سر به سمت دم بروید. با این روش فلس ها سریع تر جدا می شوند.

نکته مهم: دقت کنید فلس های بیخ سر و شکم ماهی هم جدا کنید. این نقاط معمولا نادیده گرفته می شوند.

نکته طلایی: با دو روش می توانید در سریع ترین حالت ممکن، فلس ها را جدا کنید.

روش اول) ماهی را چند دقیقه در آب سرد بخیسانید.

روش دوم) در حد ۲ ثانیه ماهی را در آب جوش قرار دهید.

www.takfars.ir

سر ماهی را جدا کنید.

برای شروع، اول از همه لایه رویی روزنامه یا سفره یک بار مصرف را بردارید. ماهی و تخته را روی لایه زیری که نمیز است قرار دهید. برای جدا کردن سر ماهی، محل اتصال سر و گلو را با نوک کارد ببرید. بعد ماهی را جوری لبه میز یا تخته قرار دهید که سر بیرون قرار بگیرد. سپس سر ماهی را به پایین فشار دهید تا از مفصل جدا شود. در نهایت با کارد، کاملا سر ماهی را جدا کنید.

ماهی را به دقت تمیز کنید.

ماهی را از دو جا می توانید شکاف دهید. می توانید به رسم مردمان شمال، گرده را بشکافید. یا به رسم ساکنین جنوب کشور، شکم را ببرید. برای شکافتن شکم، نوک کارد را از گلو وارد کنید و تا ته ببرید. بعد از گلو تا شکم را بشکافید. وقتی این کار را انجام دادید می توانید شکم ماهی را تمیز کنید و محتویات غیرقابل استفاده را دور بریزید.

برای شکافتن گرده، ماهی را به پهلو بخوابانید. نوک کارد را از گرده و زیر گوش در ماهی فرو کنید و تا روی دم را ببرید. بعد کارد را بیشتر فشار دهید تا به حفره شکم برسید. با این کار، ماهی مانند یک کتاب باز می شود و شما به راحتی می توانید شکم ماهی را تمیز کنید.

نکته طلایی: اگر می خواهید ماهی شکم پر درست کنید، به شما پیشنهاد می کنیم روش شمالی را انتخاب کنید.

ماهی را با دقت بشویید.

وقتی ماهی را شکافتید و محتویات شکم را پاک کردید یا تکه تکه کردید، حالا نوبت به شستن ماهی رسیده است. برای این کار، ماهی را زیر آب سرد بگیرید و با کارد یا برس تکه های اضافه و خون را از روی گوشت ماهی کاملا پاک کنید. تا جایی این کار را ادامه دهید که هیچ اثری از این تکه ها باقی نماند. در نهایت، ماهی را در آبکش قرار دهید تا آبش برود و کاملا خشک شود. و تمام. ماهی شما آماده پخت شده است.

چطور بوی بد ماهی را از دستم پا ک کنم؟

یک سوال مهم که در این مرحله ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که چطور می توانید بوی بد ماهی را از دست خود حذف کنید. اول از همه می توانید از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید. ولی ممکن است با این کار موافق نباشید. در این صورت، بعد از اتمام کار، یک لیمو را برش بزنید و با یک قاشق تفاله قهوه به کف دست بمالید. بعد از این کار، دستتان را با آب سرد بشویید.

تک فارس

چطور پوست ماهی را بگیرم؟

ممکن است دوست داشته باشید ماهی را درسته در فر بگذارید یا آب مز کنید. در چنین شرایطی باید پوست ماهی را بگیرید. برای این کار نیازی به گرفتن فلس های ماهی ندارید. راحت ترین راه برای جدا کردن پوست ماهی این است که وقتی ماهی نیم پز شد، آن را از فر خارج کنید. بعد با نوک کارد پوست آن را جدا کنید. این کار را به آرامی و با ظرافت انجام دهید تا به گوشت ماهی آسیبی نرسد. یا یک روش دیگر برای کندن پوست ماهی این است که آن را پاک کنید و برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید. بعد از ۲ یا ۳ دقیقه ماهی را خارج کنید. حالا می توانید به راحتی پوست ماهی را جدا کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر