تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی

image ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی

پیش از انجام دادن هر روشی برای بهینه سازی گوشی اندرویدی خود باید مطمئن شوید که آخرین نسخه اندروید بر روی دستگاه نصب شده است.

آپدیت های نرم افزاری اندروید معمولا از دو طریق به کاربران گوشی های اندرویدی کمک می کنند. نخستین اثر این بروزرسانی ها، برطرف کردن ایرادات امنیتی این سیستم عامل است و اثر دوم، بهینه سازی عملکرد و ارتقای تجربه کاربری این دستگاه هاست.

در صورت نیاز، یک رام کاستوم روی گوشی خود نصب کنید

image ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی

تکفارس آی آر

هرچقدر هم سعی کنید که یک گوشی پریمیوم با طولانی ترین زمان پشتیبانی نرم افزاری را تهیه کنید، زمان پشتیبانی آن سرانجام به پایان می رسد.

با به پایان رسیدن این بازه زمانی، سازندگان گوشی انتشار نسخه های جدید اندروید و آپدیت های امنیتی و نرم افزاری برای آن را متوقف خواهند کرد. بنابراین شما از آن زمان به بعد قادر به آپدیت گوشی خود نخواهید بود.

این مساله البته به معنای آن نیست که شما باید نسخه های قدیمی تر اندروید را روی گوشی تان نصب کنید.

با به پایان رسیدن زمان پشتیبانی نرم افزاری از گوشی تان می توانید به سراغ رام های سفارشی بروید. در حال حاضر اکثر گوشی های بازار از رام های سفارشی و بهینه سازی شده متعددی بهره می برند که تجربه کار با جدیدترین نسخه از اندروید را برای شان به ارمغان می آورد.

از جمله این رام ها می توان به نمونه هایی مثل LineageOS و Pixel Experience یا Paranoid Android اشاره کرد.

www.takfars.ir

البته نصب کردن رام های کاستوم با پیچیدگی هایی هم همراه است که انجام آن برای کاربران غیرحرفه ای را به کاری نسبتا سخت تبدیل می کند.

برای انجام این کار شما نیاز دارید که بوت لودر دستگاه را آنلاک کرده و رام سازگار با دستگاه خود را پیدا کنید.

خبر خوب در این زمینه آن است که وبسایت ها، گروه ها و انجمن های مختلفی در اینترنت وجود دارند که می توانید از طریق آن ها به پیدا کردن رام مورد نظر خود بپردازید. یکی از بهترین منابع برای انجام این کار، انجمن XDA Developers است.

گوشی خود را به طور دوره ای ریستارت کنید

image ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی

یکی از بهترین راه هایی که می توانید از طریق آن عملکرد گوشی اندرویدی خود را بهینه کنید، ریستارت کردن آن است.

ریستارت کردن دستگاه باعث بسته شدن تمامی فعالیت های پس زمینه گوشی تان شده و بخش زیادی از حافظه را خالی می کند.

به این ترتیب گوشی شما سریعتر شده و برنامه ها را راحت تر باز می کند.

البته می توانید به طور دستی هم به بستن فعالیت های پس زمینه بپردازید و از این طریق حافظه دستگاه را خالی کنید. با این وجود، برخی اپلیکیشن ها به طور دستی قابل بستن نیستند و به این ترتیب، ریستارت کردن گوشی، یکی از روش های مهم و سریع برای خالی کردن حافظه به شمار می رود.

حافظه گوشی اندرویدی خود را خالی کنید

تک فارس

image ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی

گوشی اندرویدی شما برای اجرای مناسب برنامه های اندرویدی نیازمند حافظه کافی است.

به ادعای گوگل، در صورتی که میزان حافظه خالی گوشی اندرویدی شما کمتر از ۱۰ درصد باشد، شانس روبرو شدن با مشکلات در عملکرد سیستم عامل افزایش چشمگیری می یابد.

مهم ترین دلیل این اتفاق آن است که با کاهش حافظه خالی دستگاه، اپلیکیشن های مختلف فضای کمتری برای ذخیره فایل های کش دارند و بنابراین اجرای آن ها کندتر انجام می شود.

کش، حافظه ای بسیار سریع است که اپلیکیشن های مختلف برخی اطلاعات خود را در آن ذخیره می کنند تا در دفعات بعدی نیازی به لود شدن مجدد آن ها نباشد و اپلیکیشن، سریعتر لود شود.

روش های مختلفی برای مدیریت حافظه در دستگاه های اندرویدی وجود دارد. با این وجود، روش پیشنهادی ما استفاده از اپلیکیشن Files گوگل است.

اپلیکیشن های کم استفاده را حذف کنید

طبیعتا هریک از ما اپلیکیشن های زیادی را روی گوشی اندرویدی خود نصب می کنیم. با این وجود احتمالا برخی از این برنامه های نصب شده چندان مورد استفاده قرار نگرفته و صرفا بخشی از حافظه و منابع دستگاه را به خود اشغال می کنند.

علاوه بر این، برخی از این برنامه های کم استفاده ممکن است چندین فعالیت مختلف را هم در پس زمینه اجرا کنند و باعث اشغال شدن حافظه رم دستگاه شوند. این مساله نیز به نوبه خود باعث کندتر شدن گوشی خواهد شد.

بنابراین، راحت ترین راهی که می توان از طریق آن عملکرد بهینه تری را برای گوشی های اندرویدی رقم زد، حذف این اپلیکیشن هاست.

T A K F A R S

برای مشاهده این که کدام اپلیکیشن ها در مقایسه با سایرین، کمتر استفاده می شوند، لازم است که وارد فروشگاه گوگل پلی شوید و پس از وارد شدن به پروفایل خود، گزینه Manage Apps and Devices را انتخاب نمایید.

image ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی

در این قسمت می توانید تب Manage را مشاهده کنید که در آن ها اپلیکیشن های مختلف بر اساس میزان استفاده مرتب شده اند و شما می توانید هریک را انتخاب کرده و حذف نمایید.

نسخه های سبک تر از اپلیکیشن های مختلف را نصب کنید

image ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی

بسیاری از اپلیکیشن های مهم و پرطرفدار اندروید، علاوه بر نسخه های اصلی، نسخه ای سبک تر (Lite) را نیز منتشر کرده اند که فاقد برخی قابلیت های پرمصرف بوده و مصرف انرژی پایین تری دارد.

به عنوان مثال، اپلیکیشن های فیسبوک لایت و مسنجر لایت به اندازه نسخه های کامل این برنامه ها سنگین نبوده و منابع کمتری از دستگاه را به خود اختصاص خواهند داد.

در نتیجه، دستگاه برای اجرا کردن این اپلیکیشن ها نیازمند تکاپوی کمتری بوده و عملکرد بهینه تری را ارائه خواهد داد.

سرعت انیمیشن های دستگاه خود را تنظیم کنید

تغییر تنظیمات سیستم عامل اندروید هم یکی از روش هایی ست که می تواند باعث افزایش سرعت و بهینه تر شدن عملکرد آن شود. یکی از تاثیرگذارترین تنظیمات سیستم عامل اندروید که می تواند به طور محسوسی باعث القای حس بهینه تر شدن عملکرد اندروید شود، سرعت انیمیشن هاست.

تک فارس www.takfars.ir

البته باید توجه کنید که تغییر سرعت انیمیشن ها اساسا تاثیر چندانی در عملکرد گوشی ندارد؛ بلکه با روان تر کردن نمایش ظاهری رابط کاربری، صرف حس یک سیستم عامل سریعتر را القا می کند.

برای تغییر سرعت انیمیشن های اندروید باید از طریق بخش تنظیمات گوشی خود، گزینه های مربوط به توسعه دهندگان (Developer Options) را فعال کنید.

پس از انجام این کار، وارد بخش تنظیمات توسعه دهندگان شده و سرعت نمایش انیمیشن ها را تغییر دهید. به طور خاص، هریک از تنظیمات را روی عبارت ۰.۵x قرار دهید تا انیمیشن ها سریعتر نمایش داده شوند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر