تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

image آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

دسر انار هیچ نیازی به پخت ندارد اما کمی وقت گیر است و بهتر است آن را از روز قبل آماده کنید چون باید در چند مرحله در یخچال بماند.

لایه اول دسر انار ژله ای است که در تهیه آن به جای آب سرد از آب انار طبیعی استفاده شده است. گرفتن آب انار در خانه هم کار چندان دشواری نیست و میتوانید خودتان آن را به راحتی انجام دهید. لایه دوم موس اناراست که از ترکیب یک مخلوط خامه ای با ژله انار نیم بسته و دانه های انار تازه تهیه میشود. در آخر هم یک لایه شیرین خامه ای فوق العاده خوشمزه ته ظرف دسر منتظر است که شما و مهمان های شب یلدا تان را سورپزایز کند. قطعاً با دسر انار سه لایه سفره یلدا ی شما بی نظیر خواهد شد.

طرز تهیه دسر انار سه لایه

ابتدا ۹ لیوان یا کاسه یا هر ظرفی که برای دسر سه لایه مد نظر دارید را آماده کنید و روی یک سینی بزرگ که در یخچال تان جا میشود بچینید تا در مراحل بعدی کار شما آسان تر شود.

تکفارس آی آر

حال ژله لازم برای لایه دوم را آماده کنید. یک بسته از ژله ها را در ۳/۴ پیمانه آب جوش بریزید و خوب هم بزنید تا ژلاتین به خوبی در آن حل شود. سپس ۳/۴ پیمانه آب انار سرد به آن اضافه و با آن مخلوط کنید. ژله را در یخچال قرار دهید تا نیم بسته شود (کامل بسته نشود). باید ژله شما حالت تکه تکه و نیمه مایع داشته باشد. هر ۵ دقیقه یک بار آن را هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد. سپس آن را از یخچال خارج کنید تا در مدتی که مرحله بعدی را انجام میدهید ژله به دمای اتاق برسد.

image آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

پنیر خامه ای را با سرعت زیاد همزن بزنید تا هوا به آن نفوذ کند و سبک شود. به طور جدا گانه، خامه پر چرب، پودر قند و وانیل را در کاسه بزرگی بریزید و با سرعت بالای همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و وقتی سری همزن را خارج میکنید خامه به حالت نوک تیز از آن آویزان باشد. سپس پنیرخامه ای زده شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط خامه مرحله قبل را نصف کنید. نیمی از آن را با استفاده از قیف یا با قاشق داخل ظرف های دسر بریزید و سطحش را صاف کنید.

image آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

www.takfars.ir

نیم دیگر را با ژله نیم بسته مخلوط کنید تا صورتی رنگ شود. برای این کار هم از سرعت بالای همزن استفاده کنید. سپس ۱ پیمانه دانه انار را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. موس انار آماده شده را به عنوان لایه دوم به صورت یکنواخت در ظرف دسر بریزید.

image آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

حال ظرف ها را با سینی به یخچال منتقل کنید و بگذارید ۱ ساعت بمانند تا موس خودش را بگیرد.

image آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

بعد از یک ساعت، لایه آخر دسر انار سه لایه را آماده کنید. این لایه در واقع یک ژله غلیظ است. ۱۷۰ گرم از پودر ژله (۱ و ۲/۳ بسته) را در ۱ پیمانه آب جوش حل کنید. سپس ۱ پیمانه آب انار سرد را با آن مخلوط کنید. بگذارید ژله کاملاً خنک شود و به دمای اتاق برسد.

image آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

ژله مایع خنک شده را روی ظرف های دسر اضافه کنید و دوباره سینی را در یخچال بگذارید. حداقل چند ساعت صبر کنید تا ژله لایه سوم کاملاً بسته شود (بهتر است برای اطمینان آن را از شب تا صبح در یخچال قرار دهید).

image آموزش درست کردن دسر انار شیک برای شب یلدا

میتوانید روی دسر سه لایه را با دانه های انار تزیین کنید. پیشاپیش یلدا مبارک. بازدید از پیشنهادهای ویژه شب یلدا را فراموش نکنید.

نکته: به جای پودر ژله انار میتوانید از هر پودر ژله قرمز دیگری مثل توت فرنگی هم استفاده کنید.

تک فارس

مواد لازم

پودر ژله انار ۳ بسته (۱۰۰ گرمی)

آب جوش ۱ و ۳/۴ پیمانه

آب انار ۱ و ۳/۴ پیمانه

پنیر خامه ای ۳۵۰ گرم

خامه پر چرب ۲ پیمانه

وانیل ۱ قاشق چایخوری

پودر قند ۲ پیمانه

انار دان شده ۱ پیمانه (+برای تزیین)

برای: ۹ نفر

T A K F A R S

حاضر است در : ۱۸۰ دقیقه

محصولات معتبر
محصولات معتبر