تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تهیه شکلات صبحانه

image آموزش تهیه شکلات صبحانه

مواد مورد نیاز برای تهیه شکلات صبحانه

فندق یک پیمانه

روغن مایع دو قاشق غداخوری

پودر قند یا شکر قنادی سه قاشق غذاخوری

تکفارس آی آر

شکلات شیری خرد شده ۳۵۰ گرم

پودر کاکا ئو یک قاشق غذاخوری

نمک سه چهارم قاشق چای خوری

عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری

تهیه شکلات صبحانه فندقی

www.takfars.ir

برای شروع تهیه شکلات صبحانه فندقی، ابتدا لازم است فندق ها را در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد به خوبی برشته کنید. برای این کار فندق ها را به خوبی در سینی فر پخش کرده و به مدت ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید.

پس از برشته شدن فندق ها، آن را در یک حوله و یا دستمال آشپزخانه قرار داده و با فشار مالش دهید تا پوسته ی آن ها به راحتی جدا شود. در ادامه نیز تا خنک شدن کامل مغز بدون پوست فندق ها صبر کنید.

در مرحله ی بعد شکلات ها را به روش بن ماری و با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. پس از آن شکلات های ذوب شده را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و سپس به آن زمان دهید تا به خوبی خنک شود.

فندق های بدون پوست و خنک شده را به کمک یک غذا ساز و یا مخلوط کن کاملا خرد کنید تا به حالت پودر تبدیل شوند. در ادامه روغن، شکر، وانیل، پودر کاکائو و نمک را به پودر فندق اضافه کرده و به کمک مخلوط کن به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

سپس شکلات ذوب شده را به ترکیب تهیه شده در مخلوط کن اضافه کرده و غذا ساز را روشن کنید تا ضمن ترکیب کامل مواد با یکدیگر، هیچ تکه ی درشتی از فندق ها باقی نماند. در نهایت شکلات صبحانه تهیه شده خود را درون یک شیشه مربا بریزید تا در دمای اتاق خنک شود. توجه داشته باشید که بهترین زمان مصرف این شکلات صبحانه حداکثر ۲ هفته و در دمای اتاق است.

نکات مورد توجه برای تهیه شکلات صبحانه فندقی

شما می توانید به جای استفاده از فندق و پودر کاکائو از شکلات کاکائویی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شکلات با استفاده از روش بن ماری، یکی مناسب ترین روش ها است که موجب ذوب شکلات با استفاده از بخار آب می شود. به همین منظور یک ظرف مناسب را روی آب در حال جوش و یا کتری قرار دهید و سپس شکلات ها را در ظرف بریزید تا به راحتی و در کمترین زمان براثر گرمای بخار به خوبی ذوب شوند.

شما می توانید برای تلخ تر شدن طعم شکلات صبحانه خود از میزان شکر کمتری استفاده کرده و در مقابل پودر کاکائو بیشتری بریزید.

توجه داشته باشید که اگر در شکلات صبحانه از کره استفاده می کنید حتما شیر یا خامه به آن اضافه کنید تا سفت نشود. همچنین در این حالت لازم است تا شکلات صبحانه تهیه شده را در یخچال قرار دهید.

تک فارس

در تمامی انواع شکلات صبحانه می توانید با بیشتر کردن مقدار شکلات، مزه آن را تلخ تر کنید. همچنین اگر شکلات صبحانه شیرین دوست دارید بهتر است از مقدار شکلات کمتر و یا شکلات شیری استفاده کنید.

در ذوب شکلات به روش بن ماری باید به صورت مداوم شکلات را هم بزنید و توجه داشته باشید که شکلات هرگز نباید ته بگیرد.

شکلات صبحانه در یک ظرف در بسته و در یخچال به مدت ۱ ماه قابل نگهداری است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر