تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تهیه سالاد مورد علاقه بچه ها با ماکارونی و مرغ

قابلمه‌ای را از آب پر کنید و بگذارید جوش بیاید. پاستا فرمی را طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی آن داخل آب جوش بپزید و آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید تا خنک شود. آن را به کاسه بزرگی منتقل کنید و کنار بگذارید.

مرغ و گوجه را در سایز دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید. می‌توانید گوجه معمولی را نگینی خرد کنید یا از گوجه زیتونی استفاده و آنها را از وسط نصف کنید.

ژامبون گوشت را به صورت مربع‌های کوچک برش بزنید. کف تابه‌ای را کمی چرب کنید و روی شعله متوسط بگذارید تا داغ شود. سپس ژامبون خرد شده را چند دقیقه داخل آن تفت بدهید و مرتب هم بزنید تا دو طرف آن به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید.

مرغ، گوجه خرد شده، نخود فرنگی و نیمی از ژامبون را روی پاستای خنک شده بریزید. سس رنچ، مایونز، ماست، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا سس همه مواد را به خوبی بپوشاند. در آخر بقیه ژامبون سرخ شده را وسط ظرف سالاد بریزید. سالاد پاستا و مرغ آماده سرو است.

نکته: برای تهیه این سالاد ماکارونی می‌توانید از هر مرغی که دوست دارید یا حتی از قبل در یخچال دارید استفاده کنید. مرغ سوخاری، مرغ آب‌پز شده و مرغ بریان همه گزینه‌های خوبی هستند.

تکفارس آی آر

کمی پنیر رنده شده هم می‌تواند طعم خوبی به سالاد ماکارونی و مرغ بدهد. می‌توانید از پنیر چدار یا بلوچیز استفاده کنید.

مواد لازم

پاستا فرمی خام ۲ پیمانه

مرغ پخته خرد شده یا ریش ریش شده ۲ پیمانه

گوجه خرد شده ۱ پیمانه

www.takfars.ir

ژامبون گوشت ۶ ورق

نخود فرنگی ۱/۳ پیمانه

سس رنچ ۱/۲ پیمانه

سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری

ماست ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر