تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور همیشه کمد لباس مرتبی داشته باشید

image چطور همیشه کمد لباس مرتبی داشته باشید

خالی کردن کمد لباس

برای آنکه بدانید کمد لباس شما چقدر ظرفیت دارد، لازم است که تمام وسایل درون آن را خالی کرده تا بتوانید فضای کمد را بررسی کنید. اولین گام در این مرحله این است که لباس ها را بر اساس نوع و کاربردشان دسته بندی کنید؛ برای مثال لباس های تابستانه را در جایی قرار دهید که به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. در مرحله بعد لازم است لباس هایی را که دیگر به آن نیاز ندارید دسته بندی کرده و به دیگران هدیه دهید؛ با این روش کلی فضای آزاد برای چیدمان وسایل در اختیار خواهید داشت. در مرحله بعد از خالی کردن کمد لازم است که به تعداد زیاد آویز لباس تهیه کنید.

برای داشتن کمدی مرتب لباس ها را دسته بندی کنید

از دیگر راه حل های موثر برای مرتب کردن کمد خصوصا چیدمان کمد لباس عروس، دسته بندی لباس ها است؛ برای مثال اگر به لباس خاصی نیاز دارید و زیاد از آن استفاده می کنید، بهتر است آن را در جایی قرار دهید که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید بدون آنکه نیاز باشد کل کمد لباس را جست وجو کنید. در غیر این صورت برای مرتب کردن کمد لباس هربار باید زمان زیادی را صرف آن کنید.

تکفارس آی آر

تا حد ممکن فضا سازی انجام دهید

برای بسایر از ما این مشکل به وجود آمده که به دلیل کمبود فضا در خانه مجبور شده ایم که بسیاری از وسایل مانند پتوها، ملحفه ها و لباس ها در یک کمد بزرگ و مشترک جای دهیم. در این صورت چیدمان کمد لباس اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که باید فضاسازی به گونه ای باشد که هر کدام از وسایل ها در جای مخصوص به خود قرار گیرند؛ برای مثال اگر فضای کمد شما زیاد است می توانید با استفاده از یک تخته چوب، آن را به دو قسمت تقسیم کنید و در یک قسمت آن لباس ها و در قسمتی دیگر رختخواب ها را قرار دهید. اینگونه خواهید دید که تمام وسایل را بدون آنکه مشکل کمبود فضا داشته باشید درون کمد لباس جای داده اید.

یا اینکه اگر جزو افرادی هستید که به زیورآلات علاقه بسیاری دارید، می توانید برای مرتب کردن آن ها و دسترسی راحت تر، آویزهای مخصوصی را به درب کمد متصل کنید و زیورآلات خود را به آن آویز کنید.

به تمیز بودن فضای کمد اهمیت دهید

برای داشتن کمدی مرتب، تنها چیدمان وسایل کافی نیست؛ توجه به بهداشت کمد، بوی مطبوع درون آن نیز اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که این امر با سلامت شما هم در ارتباط است. کمدی که بوی نامطبوع دارد و یا دیوارهای آن دچار کپک زدگی شده است، می تواند لباس های شما را خراب کند و یا باعث ایجاد بیماری پوستی شود. بنابراین در صورتی که بوی نامطبوعی از درون کمد استشمام کردید، سریعا راه حلی برای برطرف کردن آن پیدا کنید.

www.takfars.ir

از قانون یکی داخل یکی بیرون استفاده کنید

ممکن است بسیاری از ما با این قانون ناآشنا باشیم؛ اما برای داشتن کمدی مرتب نیاز است که از این قانون پیروی کنید. طبق این قانون شما باید با خرید هر لباس جدید، یک لباس قدیمی را از کمد خارج کنیدذ؛ اینگونه هیچ گاه با مشکل کمبود فضا مواجه نمی شوید.

در صورتی که با رعایت نکات گفته شده باز هم با مشکل کمبود فضا مواجه هستید، می توانید از باکس های نظم دهنده استفاده کنید وسایل خود را درون آن ها قرار دهید؛ اینگونه می توانید چند باکس را روی یکدیگر قرار دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر