تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روغن جوجوبا چیست و چه اثراتی در سلامتی و زیبایی شما دارد

image روغن جوجوبا چیست و چه اثراتی در سلامتی و زیبایی شما دارد

مزایای روغن جوجوبا:

غنی از آنتی‌اکسیدان است

خواص ضدالتهاب دارد

خواص ضدقارچ دارد

تکفارس آی آر

نفوذ ترکیبات را در مواد آرایشی بیشتر می‌کند

سبوم اضافی پوست را آب می‌کند

روی پوست حالت چرب‌کنندگی ندارد

مملو از اسیدهای چرب مفید برای پوست است

ماندگاری آن در محیط خانه طولانی است و زود فاسد نمی‌شود

www.takfars.ir

این خواص ارزشمند به راحتی توضیح می‌دهد که چرا این ماده در ترکیبات مراقبت از پوست، مو و بدن به میزان زیادی استفاده می‌شود. شما می‌توانید خودتان با چند راهکار ساده از مزایای روغن جوجوبا و تأثیر زیبایی آن در خانه بهره‌‌مند شوید.

روغن جوجوبا یک محصول چندمنظوره عالی در زیبایی چهره و سلامت پوست و مو است.

روغن جوجوبا نسبتاً ارزان است و چندین کاربرد در آرایش و زیبایی دارد. این روغن که یک موم مایع است یکی از رایج‌ترین ترکیبات در مواد آرایشی و بهداشتی است و مزایای فراوانی دارد:

استفاده از روغن جوجوبا برای پاک کردن آرایش

روغن جوجوبا برای پاک کردن ملایم آرایش از روی صورت بسیار مؤثر است و به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم بی‌خطر و ایمن است.

چیزهایی که لازم دارید:

روغن جوجوبا

حوله یا دستمال تمیز و نرم

گلوله پنبه

آب

تک فارس

برای پاک کردن آرایش صورت: چند قطره روغن جوجوبا را در کف دست بریزید. دست‌ها را به هم بمالید و سپس روغن را به صورت یکنواخت در همه جای صورت پخش کنید. صورت را با حرکات دایره‌وار به آرامی ماساژ دهید. از یک حوله مرطوب برای پاک کردن روغن از صورت استفاده کنید تا همه روغن پاک شود. اگر هنوز آرایشی باقی بود، همین کار را تکرار کنید.

برای پاک کردن آرایش چشم: اگر لنز در چشمان خود دارید، آن را قبل از شروع، از چشم خود خارج کنید. روغن جوجوبا را به دو گلوله پنبه‌ای (هر کدام ۵ قطره) اضافه کنید و آن را روی چشم بکشید و ۳۰۰ ثانیه همان جا نگه دارید. سپس، با حرکات خیلی ملایم، آرایش چشم را پاک کنید اما نگذارید روغن به داخل چشم برود. از حوله مرطوب برای پاک کردن روغن استفاده کنید. اگر آرایشی روی چشم باقی مانده بود گوش پاک‌کن را به روغن جوجوبا آغشته کنید و باقی‌مانده آرایش را پاک کنید.

استفاده از روغن جوجوبا در ماسک صورت

طبق تحقیقاتی که در آلمان در سال ۲۰۱۲ انجام شد، پودر خاک رس و روغن جوحوبا یک درمان مؤثر و ارزان در خانه به عنوان ماسک صورت است که می‌توان آن را دو تا سه بار در هفته تکرار کرد تا نتیجه مطلوب را گرفت.

چیزهایی که لازم دارید:

پودر خاک رس برای ماسک صورت

روغن جوجوبا

ابزاری برای مخلوط کردن

برس، قلم مو یا فرچه ماسک صورت

پیاله شیشه‌‌ای

T A K F A R S

آب

حوله صورت

دستورالعمل استفاده:

یک قاشق غذاخوری از پودر خاک رس و یک‌ونیم قاشق غذاخوری از روغن جوجوبا را در یک پیاله شیشه‌ای بریزید. ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. این مخلوط را به طور یکنواخت با استفاده از برس مخصوص ماسک به صورت خود بزنید. مراقب باشید به اطراف چشم نمالید. بگذارید ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. سپس، ماسک را از روی صورت کاملاً پاک کنید تا چیزی رویش باقی نماند. صورت خود را با ضربات ملایم یک حوله نرم پاک کنید. سپس، تونر و مرطوب‌کننده دلخواه خود را بزنید.

استفاده از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب‌کننده قوی

روغن جوجوبا برای تأثیر قوی‌اش در پیشگیری از کاهش آب از طریق پوست مشهور است و پوست را به خوبی آبرسانی می‌کند. این ماده خاصیت نرم‌کنندگی زیادی دارد و پوست را نرم‌تر و کشسانی آن را بیشتر می‌کند و از طرف دیگر نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی کمتر پوست را چرب می‌کند. این روغن برای بیشتر انواع پوست، به جز آنهایی که مستعد جوش هستند و پوست خیلی چرب دارند، یک گزینه خوب است.

پس از آنچه صورت خود را تمیز و خوب آبرسانی کردید، چند قطره روغن جوجوبا را در کف دست بریزید و به طور یکنواخت با هر دو دست در همه جای صورت پخش کنید و سپس با فشار و ضربات ملایم آن را به خورد پوست بدهید.

استفاده از روغن جوجوبا برای مرطوب کردن مو

روغن جوجوبا خواص نرم‌کنندگی دارد و برای نرم کردن قوی موهای خشک و پوسته پوسته شدن سر یک گزینه عالی است. این روغن برای درخشش نوک موهای خشک و موهای آسیب‌دیده مفید است.

برای نرم‌کنندگی قوی پیش از شست‌وشو: مقدار زیادی از روغن جوجوبا را به انتهای موهای خود بزنید و بگذارید چند ساعتی به حال خود بماند و سپس، مثل همیشه موهای خود را بشویید. بعد از دوش گرفتن، موهای شما نرم‌تر و حالت دادن آن ساده‌تر می‌شود.

تک فارس www.takfars.ir

برای نرم‌کنندگی پس از شست‌وشو: یک یا دو قطره روغن جوجوبا را در کف دست بریزید. دست‌ها را به هم بمالید تا روغن به صورت یکنواخت پخش شود. کف دست‌ها را به انتهای موهای خود بزنید تا براق شده و نوک خشک موها نرم شود.

استفاده از روغن جوجوبا به عنوان روغن اصلاح صورت و بدن

خواص نرم‌کنندگی جوجوبا به نرم کردن فولیکول موها و در نهایت داشتن یک اصلاح نرم روان کمک می‌کند. یک لایه نازک از روغن جوجوبا را به ناحیه‌ای که می‌خواهید اصلاح کنید بزنید. بگذارید جذب پوست شود. بعد از اصلاح، موها را از روی سطح پوست با یک حوله تمیز و مرطوب پاک کنید.

استفاده از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب‌کننده بعد از اصلاح

شواهد نشان می‌دهد که روغن جوجوبا خواص ضدالتهاب دارد که عفونت‌های پوست را از بین می‌برد و درمان زخم‌ها را تسریع می‌بخشد. به همین دلیل روغن جوجوبا یک گزینه عالی برای بعد از اصلاح است و به درمان بریدگی‌های تیغ و التهاب پس از اصلاح کمک می‌کند. بعد از اصلاح، روغن جوجوبا را به ناحیه مورد نظر از پوست که اصلاح کرده‌اید بزنید و آن را ماساژ دهید تا روغن به صورت یکنواخت پخش شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر