تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین ترفند برای ماندگاری بیشتر بوی عطر

image بهترین ترفند برای ماندگاری بیشتر بوی عطر

شیشه ی ادکلن یا عطرتان را در محل مناسب بگذارید

اولین قدم این است که شدت و قدرت رایحه عطرتان را با دست خودتان نابود نکنید. اگر شیشه های ادکلن تان را پشت پنجره گذاشته اید یا توی یک اتاق آفتابگیر به امان خدا رها کرده اید، لطفا همین الان از این فاجعه نجاتشان بدهید.

اسانس های موجود در ادکلن ها معمولا به شدت به گرما و نور مستیم خورشید حساسند. در نتیجه اگر در محیط های پرنور قرار بگیرند به تدریج کیفیت خود را از دست می دهند. به علاوه بهتر است ادکلن های خود را در محیط های مرطوب مثل حمام نیز قرار ندهید.

اسانس های موجود در ادکلن ها معمولا به شدت به گرما و نور مستیم خورشید حساسند.

تکفارس آی آر

عطر یا ادکلن را در زمان درست روی پوستتان اسپری کنید

از آخرین باری که به حمام سر زده اید، یک هفته گذشته و تازه دنبال راهکاری برای ماندگاری عطر و ادکلن هم می گردید؟ بیخیال. اگر لباس و تنتان عرقی و آلوده است، بهتر است استفاده از ادکلن را کلا فراموش کنید. فراموش نکنید که هیچ چیز مثل یک پوست تمیز نمی تواند ماندگاری یک رایحه خوب را تضمین کند. پس سعی کنید ادکلن هایتان را بعد از بیرون آمدن از حمام روی پوستتان اسپری کنید.

فراموش نکنید که هیچ چیز مثل یک پوست تمیز نمی تواند ماندگاری یک رایحه خوب را تضمین کند.

شیشه ادکلن تان را در کمد لباس یا کشوهایتان بگذارید

تا حالا تجربه این را داشته اید که یک شیشه ادکلن را توی کیف یا چمدانتان بگذارید و بعد از یکی دو ساعت متوجه شوید که همه چیز (حتی شام بین راهی تان.) بوی آن را به خود گرفته؟ واقعیت این است که ادکلن ها و عطرها در محیط های بسته بهتر پخش می شوند. پس چرا از این مسئله به نفع خودتان استفاده نمی کنید؟

www.takfars.ir

شیشه عطرتان را توی کمد یا کشوی لباس هایتان بگذارید تا در دراز مدت همه شان خوشبو شوند. برای تاثیر بیشتر می توانید چندتا دستمال کاغذی آغشته به ادکلن یا یک کیسه عنبرچه را هم توی کشویتان قرار بدهید.

برای خوشبوکردن کشوهایتان می توانید از کیسه های عنبرچه استفاده کنید.

عطر یا ادکلن را به نقاط درست بدنتان اسپری کنید

این یکی احتمالا قدیمی ترین ترفندی است که درباره استفاده از عطر و ادکلن وجود دارد، اما مهم این است که امتحان خودش را در گذر زمان پس داده: عطر و ادکلن را روی نقاط نبض دار بدنتان اسپری کنید تا ماندگاری و پخش بوی آن بیشتر شود. علت این ماجرا را باید در گرمای بیشتر این نقاط جستجو کرد که باعث افزایش تبخیر قطرات ادکلن می شوند. نقاط نبض دار بدن عبارتند از: زیرگلو، توی آرنج، پشت زانو، قسمت داخلی مچ دست و …

عطر و ادکلن را روی نقاط نبض دار بدنتان اسپری کنید تا ماندگاری و پخش بوی آن بیشتر شود.

برای خوشبوکردن لباس هایتان از اتو استفاده کنید

روش های درست زیادی برای خوشبوکردن لباس هایتان وجود دارد، اما قطعا اسپری کردن مستقیم یکی از آن ها نیست. بنابراین دست از خالی کردن ادکلن روی زیربغل لباس هایتان بردارید و روش های هوشمندانه تری را به کار بگیرید.

یکی از این روش ها استفاده از اتو است. یک لباس تمیز اتونخورده را از توی کمد لباسهایتان بردارید و آن را همراه با بخار اتو کنید. منتها یادتان باشد قبل از اتو، توی مخزن آبش کمی عطر یا ادکلن هم بریزید. این طوری رایحه ها همراه بخار به خورد لباس می روند و تا مدت ها در تار و پود آن باقی می مانند.

اتوکردن با بخار عطرآلود می تواند به ماندگاری رایحه در تار و پود لباستان کمک کند.

قبل از اسپری عطر و ادکلن پوستتان را چرب کنید

تک فارس

یک خبر بد برای کسانی که پوست خشکی دارند: عطرها و ادکلن ها به دلیل ماهیت و ترکیبشان روی پوست های چرب ماندگاری بیشتری دارند. ولی خب نیازی نیست غصه بخورید. کافیست قبل از اسپری کردن عطر، پوستتان را با کمی وازلین یا هر چرب کننده دیگری مرطوب کنید. (به خصوص اگر تازه از حمام بیرون آمده اید)

اگر پوست خشکی دارید، قبل از اسپری عطر، پوستتان را با وازلین یا هر چرب کننده دیگری چرب کنید.

عطر و ادکلن را از فاصله مناسب اسپری کنید

بعضی ها فکر می کنند اگر موقع اسپری دهانه عطر یا ادکلن را به لباسشان بچسبانند، غلظت و ماندگاری اش بیشتر می شود چون این طوری حتی یک قطره هم هدر نخواهد رفت. در حالی که کاملا برعکس است. اگر دهانه عطر را زیادی به لباستان نزدیک کنید، همه عطر در یک جا جمع می شود و بوی خوش آن دستخوش تغییر می شود. پس عطر را از فاصله دست کم ده سانتی متری روی بدن و لباستان اسپری کنید.

چرا باید عطر و ادکلن را را روی نقاط نبض دار بدن مثل مچ و زیرگردن زد؟

علت این توصیه را باید در گرمای بیشتر این نقاط جستجو کرد که باعث افزایش تبخیر قطرات ادکلن می شوند. بنابراین عطر و ادکلن را روی نقاط نبض دار بدنتان اسپری کنید تا ماندگاری و پخش بوی آن بیشتر شود.

شیشه عطر و ادکلن را در کجا نگه داریم؟

اسانس های موجود در ادکلن ها معمولا به شدت به گرما و نور مستیم خورشید حساسند. در نتیجه اگر در محیط های پرنور قرار بگیرند به تدریج کیفیت خود را از دست می دهند. به علاوه بهتر است ادکلن های خود را در محیط های مرطوب مثل حمام نیز قرار ندهید.

زمان درست اسپری عطر و ادکلن؟

فراموش نکنید که هیچ چیز مثل یک پوست تمیز نمی تواند ماندگاری یک رایحه خوب را تضمین کنید. پس سعی کنید ادکلن هایتان را بعد از بیرون آمدن از حمام روی پوستتان اسپری کنید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر