تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش کامل تهیه پنیر ریکوتا خانگی

image آموزش کامل تهیه پنیر ریکوتا خانگی

اول از همه آب لیمو ترش رو میگیریم و از صافی رد میکنیم و کنار میگذاریمش .شیر رو با خامه مخلوط میکنیم و با همزن خوب میزینم تا یکدست بشه بعد اون رو داخل قابلمه میریزیم و روی حرارت قرار میدیم تا وقتی که گرم بشه و اطراف قابلمه حباب های ریز دیده بشه .توجه داشته باشید که شیر نباید بجوشه و دماش خیلی بالا بره همین که در اطراف قابلمه حباب ریز بزنه کافیه.

بعد آبلیمو رو به شیر اضافه میکنیم و سریع هم زده و از روی حرارت برش میداریم و مدام هم میزنیم تا شیر کامل ببره و آب سبز رنگ از شیر بریده شده جدا بشه.تقریبا بعد از ۵تا۷دقیقه هم زدن این اتفاق میفته.

حالا یک توری و یک پارچه کتان حاضر میکنیم و شیر بریده شده رو داخل دستمال میریزیم و اون رو روی توری قرار میدیم و حدود ۱تا ۱ونیم ساعت صبر میکنیم تا آبش خارج بشه.

وقتی پنیر حاضر شد نمک رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم و بعد داخل ظرف فشردش میکنیم و داخل یخچال قرار میدیم.به همین سادگی،به همین خوشمزگی!!^_^

تکفارس آی آر

نکات:

۱)توجه داشته باشید که میزان آبلیمو به ازای هر ۲لیتر شیر باید ۳قاشق غذاخوری باشد.

۲)این پنیر ظاهر شلی دارد و مثل ماست خامه ای غلیظ میباشد.

۳)در صورتی که میخواهید پنیر شما به صورت خیلی خوشمزه تر و دقیقا مثل پنیرهای سنتی ایتالیایی تهیه شود به این شکل عمل کنید:

شیر را با آبلیمو مخلوط کرده و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا دمای آن به ۸۲ درجه سانتیگراد برسد. این فرایند حدود نیم ساعت طول کشیده و حباب های کوچکی نیز در اطراف قابلمه ظاهر خواهد شد.

www.takfars.ir

در این مرحله باید زیر قابلمه را خاموش کرد و آن را برای مدت شش ساعت روی شعله پیلوت یا درون فر با حرارت بسیار کم قرار داد.

سپس یک پارچه حوله ای را تا کرده و آن را روی سبد یا توری پهن کنید و محتویات قابلمه را روی آن خالی کنید تا تکه های بسته شده از مایع باقیمانده جدا شود.

تکه های بسته شده را زیر آب سرد گرفته و سپس آنها را درون آبکش بریزید. آبکش را روی کاسه قرار داده و روی پنیرها نمک بپاشید. پنیرها را برای مدت ۲۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا آب آنها گرفته و سفت شوند. برای اینکه پنیر سفت تری داشته باشید تکه های بسته شده را درون حوله پیچیده و آنها را از جایی آویزان کنید تا آب آن درون یک کاسه ریخته شود.

مواد اولیه

شیر ۳ونیم پیمانه (پرچرب و کامل)

لیمو ترش ۱عدد (تازه و درشت)

نمک نصف قاشق چایخوری

خامه نصف پیمانه

محصولات معتبر
محصولات معتبر