تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکته های جالب و خواندنی درباره قدرت ذهن انسان

image نکته های جالب و خواندنی درباره قدرت ذهن انسان

بسیاری از فیلسوفان بر این باورند که مغز آشکار کننده ذهن است و ذهن حالت درونی هوشیاری است.

عقل گرایان همانند افلاطون بر این باورند که ذهن از طریق تفکر و استدلال به دانش می رسد اما تجربه گرایان همانند ارسطو بر این باورند که ذهن دانش را از طریق تجربه به دست می آورد.

دانشمندان مطمئن نیستند که حیوانات یا حتی ماشین های ساخته شده به دست انسان ها هم می توانند از ذهن برخوردار باشند یا خیر.

دانشمندان بر این باورند که ذهن انسان ها به طور عمده از طریق انتخاب ج.ن.س.ی اجداد ما تکامل یافته، همانطور که دم طاووس هم از این طریق تکامل پیدا کرده است.

تکفارس آی آر

اکثر دانشمندان بر این باورند که پخش کردن موسیقی کلاسیک تاثیر مشهودی بر افزایش قدرت ذهن نوزادان ندارد، اما در عین حال کودکانی که زدن یک ساز را یاد می گیرند می توانند توانایی های ذهن شان را بیشتر از کودکانی که ساز بلد نیستند توسعه بدهند.

بودا ذهن را پر از میمون های مستی تعریف می کند که این طرف و آن طرف می پرند، جیغ می زنند و همین طور مدام صحبت می کنند. طبق گفته بودا، ترس یک میمون خاص است که صدایی بلند دارد. بودا همچنین به مدیتیشن به عنوان راهی برای رام کردن میمون های مست ذهن نگاه می کند.

NSF تخمین می زند که ذهن انسان روزانه ۱۲ تا ۵۰ هزار فکر تولید می کند که این بسته به این است که شخص چقدر متفکر است. اکثر این تفکرات هم در مورد محیط اجتماعی و خود ما هستند.

روان شناسان اعلام کرده اند که در ذهن افرادی که تمایل به خودکشی دارند زمان به نظر آرام تر می گذرد.

وقتی ما خاطره ای را به یاد می آوریم، در واقع آخرین باری که خاطره را به یاد آورده ایم را به یاد می آوریم.

www.takfars.ir

سازمان سیا پروژه ای را برای آزمایش کنترل ذهن با استفاده از LSD انجام داده بود. آن ها حتی سعی کردند که از این ماده مخدر استفاده کنند تا به طور کامل حافظه مامورین سی آی اِی را پاک کنند.

دانشمندان بر این باورند که ذهن برای اینکه بیش از حد پر نشود، سریع تر فکر کند، اطلاعات جدید را راحت تر جذب کند و از مشکلات احساسی جلوگیری کند یک سری خاطرات را خودش فراموش می کند.

بیش از ۱۰۰ دانشمند ثابت کرده اند که جرم و جنایت ۵۰ درصد تحت عوامل ژنتیکی است و عوامل محیطی همچون تربیت، فقر و تبعیض مسئول ۵۰ درصد دیگر هستند.

میانگین زمانی که طول می کشد عشقی را فراموش کنیم ۱۷ ماه و ۲۶ روز است.

وقتی خسته یا گرسنه هستید، نه گفتن یا داشتن هدفی خاص برایتان سخت تر می شود.

ذهن انسان بین ۳۰ تا ۷۰ درصد اوقات برای خودش پرسه می زند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر