تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا گرفتار دیابت نشوید

image چه کنید تا گرفتار دیابت نشوید

چند استراتژی غذایی وجود دارد که در جلوگیری از دیابت نوع ۲ به شما کمک می کند. ترکیب این تغییرات غذایی با یک سبک زندگی فعال می تواند تا حد زیادی به پیشگیری از دیابت کمک کند.

به عنوان نوشیدنی اصلی خود آب بنوشید

نوشیدن آب به جای نوشابه و نوشیدنی های شیرین، به مدیریت سطح قند خون و انسولین کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. مصرف نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و آبمیوه های مصنوعی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و دیابت خودایمنی نهفته بزرگسالان (LADA) مرتبط است و بروز دیابت نوع ۲ را تا ۱۸ درصد افزایش می دهد. در مقابل، افزایش مصرف آب منجر به مدیریت بهتر قند خون می شود.

مصرف غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید

تکفارس آی آر

به حداقل رساندن مصرف غذاهای فرآوری شده و تمرکز بر مصرف غذاهای کامل و مغذی، به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. رژیم های غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، چیپس و پفک، روغن های حاوی ترانس و… خطر ابتلا به دیابت را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد، اما خوردن غذاهای مغذی مانند غلات کامل، چربی های مفید، آجیل، سبزیجات و میوه ها این خطر را کاهش می دهد.

منیزیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

منیزیم در پیشگیری از دیابت نوع ۲ نقش مؤثری دارد. بر اساس تحقیقات، کمترین میزان مصرف منیزیم (کمتر از ۵۰ میلی گرم در روز) و بالاترین میزان دریافت منیزیم (بیش از یا برابر با ۱۵۰ میلی گرم در روز) با کاهش ۲۲ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است.

منابع غنی از منیزیم عبارتند از: چغندر، غلات کامل (مانند برنج قهوه ای، گندم سیاه، کینوا و ارزن)، حبوبات، انجیر و آلو خشک، دانه ها (مانند تخم کدو تنبل، کنجد و آفتابگردان) و شکلات تلخ.

image چه کنید تا گرفتار دیابت نشوید

www.takfars.ir

رژیم مدیترانه ای را دست کم نگیرید

پایبندی به رژیم مدیترانه ای فواید بسیاری از جمله: کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به سرطان و حفظ سلامت قلب را در بر دارد. رژیم مدیترانه ای انواع غذاهای غنی از مواد مغذی از جمله: میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات کامل و چربی های مفید برای قلب را شامل می شود. پیروی از این الگوی غذایی به تثبیت سطح قند خون و پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک می کند.

قهوه و چای بنوشید

قهوه و چای دارای آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول هستند که اثرات ضد دیابت دارند. تحقیقات نشان می دهد که گنجاندن قهوه یا چای در رژیم غذایی می تواند در جلوگیری از دیابت اثربخش باشد. بر اساس مطالعات، مصرف روزانه قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۵۴ درصد کاهش می دهد. مصرف روزانه چای سبز نیز با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر