تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا فرزندم اعتماد به نفس داشته باشد

image چه کنم تا فرزندم اعتماد به نفس داشته باشد

برای بالا بردن اعتماد به نفس در فرزندانمان نیازمند ابزارهایی هستیم یکی از این ابزارها ارزش دهی ست، ما باید کارهای درست کودک را تأیید کنیم و نقاط قوتشان را ببینیم و نکته مهم این است که اگر چه نمی‌شود تمام کارهای کودک را تأیید و تصدیق کرد، اما همیشه باید به احساس کودک ارزش و اعتبار داد و او را درک کرد بنابراین ارزش دهی ابزار خوبی است که به کودک امکان می‌دهد آرامش خود را بازیابد و به اعمالش فکر کند.

وقتی کودک می‌خواهد صحبت کند برایش وقت بگذارید و به صحبت‌هایش فعالانه گوش کنید و حرف‌هایش را تکرار کنید تا به او نشان دهید که با دقت به او گوش می‌دهید.

پذیرش بی قید و شرط داشته باشید و سعی نکنید کودک را در موقعیت موعظه و قضاوت کنید، به مرحله رشدی کودکتان توجه کنید و سعی کنید مطابق باهمان سطح رشدی با او ارتباط برقرار کنید.

ابزار دوم برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان زمان کودک محور است، هدف از این تکنیک این است که کودک با والدین احساس نزدیکی نماید و حس کند او را درک می‌کنید این تکنیک یک نوع بازی است که طی آن والدین کنترل شرایط را به کودک واگذار می‌کنند درواقع کلیدی است که شما را وارد دنیای کودک می‌کند، هر دوی والدین باید زمانی را برای بازی روزانه با کودک اختصاص دهید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه برای بازی با کودک وقت بگذارنید، کودک خودش بازی را هدایت می‌کند، در خلال زمان کودک محور، نباید به تلفن جواب دهید یا حواستان به چیز دیگری پرت شود، فقط باید به کودک توجه کنید.

تکفارس آی آر

ابزار سوم خوش گذرانی است ورزش کردن برای متعادل ساختن خلق بسیار مفید است برای فرزندانتان فعالیت‌های حرکتی مانند فوتبال، دوچرخه سواری، هنرهای رزمی مانند جدو و کاراته و پیاده روی و کوهنوردی، دوچرخه سواری و اسکیت سواری، ژیمناستیک ترتیب دهید.

فعالیت‌های خانوادگی که در خانه باعث ایجاد احساس پیوند بین افراد خانواده می‌شود مانند آشپزی دسته جمعی، بازی‌های خانوادگی شبانه، تماشای فیلم با افراد خانواده، تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمک لامپ‌ها، خواندن یک کتاب داستان با تمام اعضای خانواده، دعا خواندن و انجام فعالیت‌های مذهبی به صورت دست جمعی، برنامه ریزی دسته جمعی برای سوپرایز کردن یکی از اعضای خانواده می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

فعالیت‌های انفرادی نیز روش‌های بسیار خوبی برای تمرکز کردن، خوش گذرانی، و پرورش حس تسلط و شایستگی هستند و در مجموع این فعالیت‌ها می‌توانند اعتماد به نفس را در فرزندانمان بالا ببرند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر