تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور شما هم ریش و سیبل پرپشت و بلند داشته باشید

image چطور شما هم ریش و سیبل پرپشت و بلند داشته باشید

برای داشتن ریش زیبا و جذاب باید ژیلت و موزر خود را کنار بگذارید و صبر کنید، این چیزی است که شما آقایان به آن نیاز دارید، صبر کردن.

برای بلند کردن ریش باید به سه نکته توجه کنید:

بلند کردن ریش (فیزیکی)

بلند کردن ریش (روانی)

تکفارس آی آر

مدل دادن و مراقبت کردن از ریش

همان طور که در بالا اشاره شد، صبوری و کنار گذاشتن تیغ اصلاح یکی از مهمترین راه های ریش داشتن است، در واقع واحد اندازه گیری ریش، نه تنها متر نیست، بلکه ماه است. ریش ۱ ماهه، ریش ۳ ماهه و ریش یکساله و ریش ترمینال (بیشترین میزان ریشی که به صورت ژنتیکی می توانید داشته باشید) هر میزان بلندی که مد نظرتان باشد، سختی مخصوص به خود را دارد. از صورت صاف و بدون ریش تا حدود ۲ هفته، ریش ها به شدت می خارند و ممکن است تکه تکه و به طور کلی درهم رشد کنند.

دلیل خارش پوست بعد از اصلاح چیست؟

وقتی که شیو میکنید، انتهای هر مو مانند نیزه می شود که پوست را می خراشد و بیرون می آید. برای راحت تر طر کردن این مرحله می تواانید از مرطوب کننده هایی که الکل ندارند و پوست را خشک نمیکنند مانند روغن ریش استفاده کنید. در این زمان برای تمیز کردن ریشتان باید از شامپو یا صابون های طبیعی که مواد شیمیایی محرک ندارند (مانند سدیم لورث سولفات) استفاده کنید.

بعد از رد شدن مرحله ی خارش پوست، به مرحله ای می رسید که ریش خیلی نامرتب و درهم است. بدین منظور بهتر است که خط ریش روی گونه، بالای لب و گردن را اصلاح کنید. البته اگر میخواهید که ریشتان به شکل طبیعی رشد کند، باید به این خطوط دست نزنید. البته در این مرحله اکثر آقایان به دلیل اینکه موقع تمیز کردن ریش، از تیغ استفاده میکنند و میزان زیادی مو از دست می دهند، ناگهان تمام صورت را شیو میکنند. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید که حداقل یک ماه صبر کنید سپس ریش را مرتب نمایید.

www.takfars.ir

روش های اصلاح صورت مردان

بیشتر آقایانی که تازه ریش در آورده اند، خط گردن را خیلی بالا کوتاه میکنند. بهترین مکان برای مرتب کردن خط گردن، محلی است که گردن به سر وصل می شود. در نتیجه وقتی جلوی آینه هستید، به روبه رو نگاه کنید و زیر هرجایی که موازی با آن بود را کوتاه کنید. برای کوتاه کردن سبیل بهتر است از قیچی به جای ماشین ریش تراش استفاده کنید. کوتاه کردن سبیل با قیچی، کنترل بیشتری به دستتان می دهد و از پرپشت شدن سبیل کم نمیکند. برای تمیز کردن خط ریش بالای گونه هم فقط موهایی را که خیلی خارج خط هستند، کوتاه کنید.

برای تمیز کردن ریش و سبیل چه کنیم؟

هر روز ریش خود را با آب بشویید و از روغن ریش برای مرطوب نگاه داشتن آن استفاده کنید. از محلول یا شامپوی شستشوی ریش می توانید ۱ تا ۳ بار در هفته استفاده نمایید. بعد از حدود ۲ ماه، ریش هایتان پرتر شده و حالت موج دار و فر به خود می گیرد که ممکن است حس کنید وحشی و سرکش به نظر می آیند. این موضوع طبیعی است و باید آن را قبول کنید. سعی کنید که ریش را بیشتر با قیچی کوتاه کنید تا هم کنترل بیشتری داشته باشید و هم کمتر کوتاه کنید. اگر ۶ ماه است که ریش گذاشتید و پرپشت شده است، حداقل یک هفته برای کوتاه کردن آن فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

چگونه ریش و سبیل پرپشت تری داشته باشیم؟

وقتی که ریش ها بلندتر می شوند، می توانید از سشوار برای پرتر و مرتب تر نشان دادن آن استفاده کنید. برای استفاده از سشوار، آن را از زیر گردن به سمت بالا بیاورید. می توانید از محصولات حالت دهنده نیز استفاده کنید که اضافه کردن بالم ریش زمانی که هنوز مرطوب است به مدل سشوار کشیدن کمک میکند. بعد از اینکه ریش خشک شد، از سشوار و برس برای صاف کردن – حالت دادن – آن به سمت پایین استفاده کنید. در نهایت از یک برس با موی گراز نر برای مرتب تر کردن ریش استفاده نمایید.

ژنتیک شما، تعیین کننده ی اصلی میزان پرپشتی ریش و رشد آن است. مسایلی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب و آسیب های فیزیکی روی توانایی کامل بدن برای رشد ریش و سبیل تاثیر می گذارند. اگر میخواهید بهترین ریش ممکن را به سریعترین شکل و زیباترین استایل داشته باشید، نکات زیر را مطالعه کنید.

نکته ی خیلی مهم: شیو کردن ریش ها باعث رشد سریع تر آن نخواهد شد.

اگر رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و سطح استرس پایینی دارید به نفع تان است ولی باعث افزایش سرعت رشد و پرپشتی ریش ها نمی شود، از طرفی اگر اینطور زندگی نکنید، رشد و سلامت موها و ریش هایتان را در خطر قرار می دهید.

علت و درمان کم پشت بودن ریش

تک فارس

اولین مرحله درمانی، استفاده از مکمل های غذایی است. استفاده از مولتی ویتامین، بیوتین و روغن ماهی در رشد بیشتر ریش ها کمک میکند. بیوتین به رشد بهتر موها و ناخن ها کمک میکند و در بسیاری از کشورها به نام ویتامین H برای موها نامیده می شود. می توانید از زینک، ویتامین B به خصوص B6 و منیزیوم نیز به عنوان همراه استفاده کنید. یکی دیگر از چیزهایی که به رشد بیشتر ریش هایتان کمک میکند تستوسترون است. برای بیشتر کردن تستوسترون گوشت قرمز بیشتری بخورید و از خوردن محصولاتی بر پایه ی سویا خودداری نمایید. اسفناج، مغزهای گیاهی، آووکادو، زیتون، بروکلی و روغن زیتون نیز بسیار مقوی و موثر هستند.

از نظر ظاهری نیز ریش هایی که مو خوره دارند را کوتاه کنید تا به صورت درهم گوریده و نامرتب نباشند

image چطور شما هم ریش و سیبل پرپشت و بلند داشته باشید

اگر به تازگی ریش درآوردید و یا میخواهید ریشتان را بلند کنید، به مشکلات روانی زیادی بر خواهید خورد که مهم ترین آن نگاه دیگران به خصوص اشخاص مهم زندگی تان با این موضوع است. بهتر است از ایشان بخواهید تا شما را حمایت کنند. بعد از مدتی هم همه به ریش های شما عادت خواهند کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر