تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با همسر خود زندگی شاد و آرام داشته باشید

image چطور با همسر خود زندگی شاد و آرام داشته باشید

زوج های موفق به خوبی می دانند صاحب خانه و شغل و حساب بانکی بودن عالی به نظر می رسد اما زندگی مشترک موفقی نمی سازد.

برای بهره مندی از آرامش و رابطه ی ایده آل در زندگی مشترک اصول مهم تری وجود دارند که برای رعایت آن ها نیاز به تلاش و شکیبایی دارید. اگر احساس می کنید زندگی موفقی ندارید یا درگیر روزمرگی در زندگی مشترک با همسرتان شده اید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

عشق و تعهد

در هسته و ذات خود، عشق تصمیمی است که برای تعهد به شخص دیگری می گیرید. این تصمیم ابتدا بیشتر شبیه به یک احساس زودگذر است که در سریال های تلویزیونی، روی پرده ی سینما و رمان های عاشقانه به تصویر کشیده می شود. این احساسات می آیند و می روند، اما یک تصمیم واقعی برای متعهد بودن به نیمه ی دیگر شما برای همیشه باقی می ماند – و این چیزی است که ازدواج های سالم را تعریف می کند.

تکفارس آی آر

ازدواج تصمیمی است که باید با در نظر گرفتن تمام فراز و نشیب ها و خوب و بدها انجام شود. پیش بینی حوادث تلخ و دشواری های زندگی غیر ممکن است اما باید بدانید تمام این ها وجود دارد و ممکن است در مقاطع مختلف زندگی مشترک سراغ شما هم بیایند. وقتی همه چیز خوب پیش می رود، تعهد آسان است. اما عشق واقعی با متعهد ماندن در بلندمدت و شرایط سخت و آزمون های زندگی مشخص می شود.

وفاداری

وفاداری در ازدواج چیزی فراتر از بدن را شامل می شود. وفاداری شامل چشم، ذهن، قلب و روح ما می شود. وقتی ذهن خود را به تخیلات رمانتیک در مورد شخص دیگری اختصاص می دهیم، وفاداری را فدای همسر خود می کنیم. وقتی لحظات صمیمیت عاطفی را به دیگری تقدیم می کنیم، مجددا وفاداری را فدای همسر خود می کنیم.

هر روز مراقب تمایلات مختلف خود باشید و آن ها را تمام و کمال به همسر خود اختصاص دهید. وفاداری مستلزم نظم و انضباط شخصی و آگاهی از عواقب آن است. از قرار دادن هر چیزی جلوی چشم، بدن یا قلبتان که وفاداری شما را به خطر می اندازد، خودداری کنید. گاهی کمترین نشانه ها با گذشت زمان پر و بال می گیرند و ما را از آنچه به آن متعهد هستیم فرسنگ ها دور می کنند.

فروتنی

www.takfars.ir

همه ی ما نقاط ضعفی داریم و روابط در زندگی مشترک همیشه این عیوب را سریع تر از هر چیز دیگری آشکار می کند. یکی از اجزای اساسی یک ازدواج سالم، توانایی اعتراف است. اعتراف به اینکه کامل نیستید، مرتکب اشتباه خواهید شد، و نیاز به بخشش دارید. داشتن نگرش برتر از شریک زندگی تان باعث رنجش می شود و از پیشرفت رابطه ی شما جلوگیری می کند.

اگر در این زمینه مشکل دارید، یک مداد بردارید و سه تا از اعمالی را که شریکتان بهتر از شما انجام می دهد بنویسید – این تمرین ساده به شما کمک می کند فروتن بمانید. هر چند بار که لازم است این کار را تکرار کنید تا از سمّ حس برتری رهایی یابید. فروتنی به معنی خودکم بینی و دست کم گرفتن قابلیت های شما نیست، شما قابلیت های ارزشمند بسیاری دارید، اما این نباید منجر به برتر انگاشتن و غرور بیجا در شما شود.

صبر و بخشش

از آنجا که هیچ کس کامل نیست، صبر و گذشت اجزای جدایی ناپذیر یک رابطه زناشویی هستند. افراد در ازدواج موفق یاد می گیرند که صبر و بخشش بی پایان به شریک زندگی خود نشان دهند. آنها متواضعانه عیب های خود را می پذیرند و از شریک زندگی خود انتظار کمال مطلق ندارند و اشتباهات گذشته را در تلاش برای سرزنش و تحقیر شریک زندگی خود مطرح نمی کنند.

اگر در زندگی به دنبال جبران یا انتقام گرفتن از همسرتان به خصوص در مواقع خطا هستید، نگرش خود را تغییر دهید. اگر در گذشته از شریک زندگی خود رنجیده اید، او را ببخشید. بخشش قلب و رابطه ی شما را آزاد خواهد کرد.

زمان

روابط بدون سرمایه گذاری زمان هرگز نتیجه ای در پی نخواهد داشت. هر رابطه ی موفق مستلزم گذراندن وقت با کیفیت دونفره است. به این معنی که زمان هرچند کوتاهی را تنها به خودتان دو نفر اختصاص دهید، بدون مزاحم، بدون تلفن و بدون دغدغه های ذهنی دیگر. در این وقت با کیفیت در مورد مشکلات محل کار یا مسائل اقتصادی صحبت نکنید، این زمان متعلق به رابطه ی دونفره ی شماست.

رابطه با همسرتان باید صمیمی ترین و عمیق ترین رابطه ای باشد که در زندگی دارید. بنابراین، این رابطه بیش از هر رابطه دیگری به زمان نیاز دارد. در صورت امکان، هر روز زمانی را برای همسرتان در نظر بگیرید و هر چند وقت یک بار با هم در جایی قرار بگذارید. اجازه ندهید شریک زندگی تان به فردی عادی در زندگی شما تبدیل شود.

صداقت و اعتماد

صداقت و اعتماد پایه و اساس همه چیز در یک ازدواج موفق است. اما برخلاف بسیاری از موارد ضروری دیگر در این لیست، اعتمادْ زمان می برد. شما می توانید در یک لحظه فداکار، متعهد یا صبور شوید، اما اعتماد داشتن همیشه زمان زیادی می برد. اعتماد تنها زمانی ایجاد می شود که در طی هفته ها و ماه ها و سال ها همانطوری رفتار کنید که می گویید و غیر از آن را انجام ندهید. اعتماد زمان می برد، بنابراین از همین حالا شروع کنید – و اگر نیاز به بازسازی اعتماد در رابطه خود دارید، کار شما سخت تر خواهد بود.

تک فارس

ارتباط

یک زوج سالم و موفق تا حد امکان با هم ارتباط برقرار می کنند.این ارتباط می تواند به شکل های مختلف باشد، آن ها مطمئناً در مورد برنامه های بچه ها، لیست های مواد غذایی و قبوض آب و برق بحث می کنند، اما ارتباطشان به این موضوعات محدود نمی شود. زن و شوهر موفق امیدها، رویاها، ترس ها و اضطراب هایشان را با هم به اشتراک می گذارند و فقط در مورد چالش هایی که در زندگی فرزندشان رخ داده بحث نمی کنند، بلکه تغییراتی را که در قلب و روح خودشان رخ می دهد نیز مورد بحث قرار می دهند.

برقراری ارتباط در زندگی زناشویی کلید ضروری است که نمی توان آن را نادیده و کم اهمیت پنداشت. زیرا ارتباط صادقانه و صریح پایه و اساس بسیاری از چیزهای دیگر در این لیست می شود. تعهد، صبر و اعتماد، همگی در بستر ارتباط شکل می گیرند.

از خود گذشتگی

اگر چه در آمار و ارقام هرگز به حساب نمی آید و نشان داده نمی شود، اما بسیاری از ازدواج ها به دلیل خودخواهی به شکست و جدایی ختم می شود. نظرسنجی ها عمدتا علت جدایی های را مسائل مالی، عدم تعهد، خیانت یا ناسازگاری می دانند، اما علت اصلی بیشتر این مشکلات خودخواهی است. یک فرد خودخواه فقط به خودش متعهد است، صبور نیست و هرگز یاد نمی گیرد که چگونه یک همسر موفق و دوست داشتنی باشد. امیدها، رویاها و زندگی خود را به شریک زندگی خود بدهید و برای بهبود روابط دونفره تان از هیچ چیز دریغ نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر