تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور می توانم خودم را بپذیرم و دوست داشته باشم

image چطور می توانم خودم را بپذیرم و دوست داشته باشم

مهم ترین اصل برای رسیدن به پذیرش و دوست داشتن خود این است که قبول کنید شما نیز همانند هر انسانی کامل نیستید و لازم نیست همیشه کامل و بی نقص به نظر بیایید.

پذیرش این نکته به شما کمک می کند تا در سطحی عمیق تر با خود واقعی تان در ارتباط باشید. این مفهوم که در روانشناسی تحت عنوان اصیل بودن شناخته می شود به شما کمک می کند تا به آرامش بیشتری در زندگی دست پیدا کنید و از نظر روانی شرایط سالم تری داشته باشید.

مزایای دوست داشتن خود

یکی از مزایای دوست داشتن خود، این است که به واسطه داشتن یک حال خوب می توانیم بر روی دیگران تأثیر مثبت بگذاریم. هنگامی هم که بتوانیم روی دیگران تأثیر مثبت بگذاریم به مراتب از دید آن ها فرد جذاب تر، محبوب تر و قابل اعتمادتری دیده می شویم.

تکفارس آی آر

از دیگر مزایای دوست داشتن خود این است که می توانیم از زندگی خود لذت ببریم و از داشته های خودمان بهتر استفاده کنیم و از داشتن آن ها خوشحال باشیم. افرادی کـه حـال بهتری نسبت به خـودشان دارند کمتر به نداشتن های زندگی خود توجه می کنند.(در اینجا منظور این نیست که برای بیشتر داشتن تلاش نکنیم چراکه هر انسانی لایق داشتن بهترین ها است بنابراین منظور این است که برای چیزهایی که می خواهیم اقدام کنیم و قدمی برداریم و درعین حال از داشته های خودمان هم خشنود باشیم)

افرادی که خودشان را دوست دارند کمتر از دست دیگران و قضاوت های آن ها ناراحت می شوند. چراکه آن ها یک مورد را می داند و آن راز هم این است که می دانند نباید اجازه دهند هیچ چیز حال آن ها را خراب کند و یا اینکه انرژی آن ها را هدر دهد.اگر فردی هم با آن ها بدرفتاری کند می دانند که این رفتار بیشتر به این خاطر است که وی حالش با خودش خوب نیست بنابراین آن رفتار را به خودشان نمی گیرند.

نکته مهم

در اینجا باید به یک نکته اشاره کنم و آن این است که بیشتر حال بد ما با خودمان به این خاطر است کینه ها و تنفرهایی که از دیگران داریم و یا اتفاقات ناخوشایند گذشته رخ داده اند را در وجود خود نگه می داریم و همیشه در همه جا آن ها را با خودمان حمل می کنیم. به مرورزمان وقتی ما این کینه و نفرت ها را در وجود خود نگه می داریم، در بلندمدت آسیب های جبران ناپذیری به ما و زندگی مان وارد می شود.

از مزایای دیگر دوست داشتن خود این است که انسان ازنظر روحی و جسمی سالم تر خواهند بود چراکه هرچه ما حال بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم کمتر به منفی ها توجه می کنیم و بیشتر سعی می کنیم که از زندگی لذت ببریم و همین یک مورد می تواند باعث ایجاد نشاط و سلامتی در جسم و روح شود.

www.takfars.ir

فردی که خودش را دوست دارد معمولاً اتفاقات قشنگ تری در زندگی اش رخ می دهد چراکه هرچقدر شما شادتر و حال بهتری داشته باشید به مراتب دستاوردهایی که در زندگی به دست می آورید زیباتر خواهند بود. در همچنین مواقعی هست که دیگران به این افراد می گویند خوش شانس درصورتی که در اینجا شانسی و بدشانسی مطرح نیست و این احساس خوب داشتن یک انتخاب است و هر فردی این را انتخاب کند می تواند از مزایای این حال خوب بهره مند شود.

نکته بعدی که لازم دانستم در اینجا مطرح کنم این هست که خیلی از افراد داشتن حال خوب خودشان را به بعد موکول می کنند بگذار شغل بهتری پیدا کنم، بگذار همسر مناسب خودم را پیدا کنم، بگذار پول دارتر شوم و… اغلب این موارد فقط بهانه هستند تا حالی که اکنون داریم را حفظ کنیم؛ بنابراین درصورتی که تصمیم به این کار گرفته اید حتماً اقدامی انجام دهید.

برای دوست داشتن خود چکار کنیم؟

افرادی که خود را دوست دارند خود را با دیگران مقایسه نمی کنند. هر کس جایگاه خود را دارد و مسیر برای پیشرفت همه باز است.

حد و مرز خود را مشخص کرده و خود را درگیر قید و بندهای دیگران و جامعه نکنید.

اگر از دیگران کمک می خواهید، این کار را بکنید ولی از دیگران نخواهید مسئولیت زندگی شما را در دست بگیرند.

با خودتان شاد باشید، لذت های خود را فراموش نکنید و از تنهایی خود لذت ببرید.

تردید نکنید. اگر تصمیمی گرفتید، به خود اعتماد کنید و آن را انجام دهید. اگر بر سر دوراهی هستید، تا می توانید خودتان تصمیم بگیرید و نهایتا از دیگران کمک بگیرید، اما هیچ وقت از تصمیم خود پشیمان نشوید.

برای خودتان وقت بگذارید.

کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و حال شما را خوب می کند.

تک فارس

ایده آل گرایی را فراموش کنید و واقع بین باشید.

برای موفقیت هایتان به خودتان هدیه بدهید.

برای بیشتر دوست داشتن خود هدفی مشخص کرده و در راستای آن تلاش کنید.

به سراغ علایق تان بروید و هنر یا حرفه ای که همیشه دوست داشتید را یاد بگیرید.

به دیگران کمک کنید، دیگران را دوست داشته باشید و منافع جمع را محترم بشمارید.

بابت اشتباهات، خودتان را سرزنش نکنید. هیچ کس کامل نیست و هر اشتباه را به حساب تجربه بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر