تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دوش گرفتن با آب سرد چه فایده ای برای سلامتی دارد

image دوش گرفتن با آب سرد چه فایده ای برای سلامتی دارد

کاهش بیماری

شاید این را نمی دانستید اما سیستم لنفاوی بدن، ضایعات و سموم را از سلول های بدن شما خارج می کند. استفاده تناوبی از دوش های آب سرد و گرم باعث می شود که این سیستم پاکسازی شود. همچنین این کار باعث می شود که غدد لنفاوی گلبول های سفید بیشتری تولید کنند که در نهایت به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و مقابله بهتر با عوامل بیماری زا منجر خواهد شد.

کمک فراوان به پوست

دوش های آب گرم هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و در واقع با خشک کردن پوست بیشتر از اینکه مزیتی برای بدن شما داشته باشند به بدن شما آسیب خواهند رساند. یک دوش آب سرد ساده پوست شما را سم زدایی کرده و باعث می شود که پوست به راحتی چربی های طبیعی خود را از دست ندهد. این موضوع در مورد تمامی انواع پوست ها اعم از خشک و چرب صحت دارد.

تکفارس آی آر

تقویت موها

یک دوش آب سرد پس از حمام باعث می شود که موهای شما درخشان تر و نرم تر باشند زیرا آب سرد فولیکول های مو که در داخل آن ها رطوبت گرفتار شده را باز کرده و بدین ترتیب استحکام موهای شما را افزایش داده و از ریختن موها جلوگیری می کند.

افزایش قوای ج.ن.س.ی در مردان

دوش آب سرد تولید هورمون تستوسترون را در مردان افزایش می دهد. علاوه بر این که دوش آب سرد باعث افزایش کلی توان جسمی و انرژی یک مرد می شود، تمایل ج.ن.س.ی او را نیز به شدت بهبود می بخشد. جالب این که بر اساس مطالعات انجام گرفته، وان های آب داغ باعث کاهش باروری در مردان شده و در مقابل دوش آب سرد قدرت باروری مردان را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد.

کاهش چربی مضر بدن

www.takfars.ir

باور داشته باشید یا نداشته باشید دو نوع چربی در بدن انسان وجود دارد یکی از آن ها قهوه ای بوده و برای بدن بسیار مفید است زیرا گرما تولید کرده و بدن شما را گرم نگه می دارد. وقتی که دوش آب سرد می گیرید این چربی ها فعالیت بیشتری پیدا خواهند کرد که کاهش چربی های مضر را در پی دارد. بر اساس مطالعات انجام گرفته در صورت استفاده مداوم از آب سرد برای دوش گرفتن سالی ۴ کیلوگرم از چربی های مضر بدن شما را کاهش خواهد داد.

کاهش آسیب دیدگی

ورزشکاران معمولاً به طور دائم بعد از یک مسابقه ی ورزشی سنگین و طاقت فرسا از حمام یخ استفاده می کنند. قابل درک است که همه ی افراد وقت کافی برای غوطه ور شدن به مدت طولانی در یک وان پر از یخ را ندارند اما دوش آب سرد راه حل جایگزین مناسب تری به نظر می رسد. این کار باعث بهبود و افزایش جریان خون در بدن شده که به بازسازی بافت های آسیب دیده به خصوص ماهیچه ها کمک خواهد کرد.

جلوگیری از افسردگی

بر اساس تحقیقات انجام گرفته، دوش آب سرد می تواند سطح هورمون های آندروفین بتا و نورآدرنالین را در خون و مغز بالا برده و بدین ترتیب از به وجود امدن حالت افسردگی در افراد جلوگیری کند. به همین خاطر روانشناسان مرتباً به بیماران دچار افسردگی توصیه می کنند که دوش آب سرد بگیرند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر