تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با حقوق کم هم زندگی کنیم و هم پس انداز

image چطور با حقوق کم هم زندگی کنیم و هم پس انداز

افراد پولدار زمانی که حقوق خود را دریافت می‌کنند ابتدا پس‌انداز خود را کنار می‌گذارند و مابقی پول خود را برای کارهای مختلف اختصاص می‌دهند، اما افرادی که وضعیت متوسط یا پایینی در اقتصاد دارند ابتدا هزینه‌های خود را انجام می‌دهند و اگر مبلغی باقی ماند آن را پس‌انداز می‌کنند.

به بیان بهتر می‌توان گفت که هزینه دست خانوارهاست و اگر قصد پس‌انداز داشته باشید حتما می‌توانید آن را انجام دهید. در این مثال ساده افراد پولدار پس‌انداز را کنار گذاشته و هزینه‌های خود را براساس مبلغ باقی‌مانده تعیین می‌کنند که این موضوع یکی از رموز موفقیت در زندگی است. سعی کنیم مقداری پس‌انداز کنیم که قدری فشار مالی به ما بیاید، البته نه آن‌قدر که زیر این فشار خم بشویم. این‌که بگوییم فقط مازاد درآمد را پس‌انداز کنیم درست نیست. باید قدری فشار را تحمل کنیم و بتدریج این فشار را بیشتر کنیم.

در کشور ما بسیاری از جوانان در زمان‌هایی با این‌که درآمد خوبی دارند پس‌انداز مناسبی ندارند، اما زمانی که مسئولیت تشکیل خانواده را می‌پذیرند پس‌انداز و اندوخته آنها چند برابر می‌شود. برای این‌که بتوانید زندگی راحتی داشته باشید حتما در ابتدای هر ماه هزینه‌های خود را بررسی و روی کاغذ بنویسید. به نوعی باید برای خود یک حسابدار خبره باشید و ترازنامه مالی شما باید در پایان ماه تطابق کامل داشته باشد.

حتما نام جدول روزنامه حسابداری را شنیده‌اید. برای این‌که هزینه‌هایتان مشخص شود یک دفتر روزنامه تهیه کنید و هر هزینه‌ای را که انجام می‌دهید آن را به دفتر مربوطه منتقل کنید تا به‌راحتی میزان هزینه به دست بیاید، البته این کار با وجود تلفن‌های همراه هوشمند و برخی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها خیلی راحت‌تر هم شده است که ما در این صفحه و در هفته‌های آینده برخی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

تکفارس آی آر

خلاصه کلام این است: زمانی که بدانید چقدر هزینه می‌کنید قطعا برنامه‌ریزی شما برای انجام کارهای دیگر دقیق‌تر خواهد بود و دست باز‌تری در این زمینه دارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر