تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آداب صحبت کردن با خانم ها چگونه است

image آداب صحبت کردن با خانم ها چگونه است

نگاه و توجه او را جلب کنید

برای این کار لازم نیست حرکتی خاص یا عجیب و غریب انجام دهید. در حقیقت اصلا نباید چنین حرکتی انجام دهید. فقط کافیست تا از دور به او لبخند بزنید، اگر با او برخورد کردید از او معذرت خواهی کنید، و یا به او نگاه کرده، مسیر نگاه تان را عوض کنید، و بعد از چند لحظه دوباره به او نگاه کنید. لازم نیست به محض اینکه او را دیدید سلام کنید، بلکه باید ابتدا حس کنجکاوی اش را نسبت به خودتان تحریک کنید. البته اگر از قبل آن دختر را می شناسید، لازم نیست تا پیش از سلام کردن کار خیلی خاصی انجام دهید. اگر اعتماد به نفس لازم را داشته باشید، حتی می توانید جلو رفته و خودتان را معرفی کنید.

خودتان رابه درستی معرفی کنید

فقط کافی است بگویید: سلام. من فرزاد هستم. اسم شما چیه؟ یا سلام. من فرزاد هستم. از دیدنت خوشحالم. می توانید صحبت خود را با یک موضوع مشترک میان خودتان، مثل کلاسی که هر دو در آن حضور دارید، شروع کنید. وقتی اسمش را به شما گفت، می توانید (در صورت امکان و با توجه به موقعیت و تمایل او) دست خود را جلو برده و به آرامی با او دست بدهید. سعی کنید این کار را مانند افراد بی دست و پا انجام ندهید. ممکن است این کار کمی عجیب به نظر برسد، اما از قدیم الایام افراد این گونه خود را معرفی می کرده اند و همچنان نیز این گونه است. البته لازم به گفتن نیست که در محیط هایی مانند دانشگاه یا محل کار نمی توانید این کار را انجام دهید. اگر از قبل آن دختر را می شناسید، می توانید فقط سلام کرده و او را با نامش خطاب قرار دهید.

تکفارس آی آر

وقتی اسم او را متوجه شدید، چند باری از آن استفاده کنید تا متوجه شود که به او توجه کرده و صحبت هایش برای تان مهم است. یک یا دو بار گفتن نام او در حین صحبت ها کافی است.

تلاش کنید خودتان باشید

خودتان باشید و بگذارید دختر مقابل تان بفهمد شما چگونه شخصیتی دارید. اگر هم آدم جدی هستید، لازم نیست خود را شوخ طبع نشان دهید، بجای آن می توانید در مورد موضوعات جالب و معنی دار با او صحبت کنید.سوالهایی بپرسید که فکر می کنید با موقعیت جور است. قبل از اینکه حرفی را به زبان بیاورید، کمی به آن فکر کنید.

گرچه باید حتما خودتان باشید، اما در عین حال می بایست جنبه های غیر عادی شخصیت خود را کمی مخفی نگه دارید؛ یعنی همان چیزهایی که مردم پس از فهمیدن آن ها پیش خود می گویند: باید اول بیشتر بشناسمش … قرار نیست طرف مقابل خود را مردد کنید. بنابراین در مورد چیزهایی صحبت کنید که او نیز به آن ها علاقه مند است.

لبخند به صورت داشته باشید

www.takfars.ir

در این مسیر، لبخند کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. لبخند نشان می دهد که شما از صحبت کردن با او لذت برده و در کنار او احساس راحت بودن می کنید، و همین موضوع باعث می شود تا او به صحبت کردن ادامه بدهد. سعی کنید حالت صورت تان عادی بوده و فقط گوشه لب هایتان به شکل لبخند کمی بالاتر باشد، و سپس در شرایط مناسب، لبخند خود را کامل کرده و یا بخندید. لازم نیست یکسره لبخند بزنید، اما لبخند زدن در لحظات کلیدی اول صحبت باعث می شود دختر مقابل شما حس خوبی پیدا کند. اگر چیز بامزه ای گفت هم باید بخندید.

لبخند زدن باعث می شود تا دختر مقابل شما احساس راحتی کرده و این برداشت را داشته باشد که شما از صحبت های او خوشتان می آید.

در تمام مدت لبخند نزنید، زیرا ممکن است عصبی یا تحت فشار به نظر برسید.

از مسائل شخصی بپرهیزید

اگر از آن دختر خوشتان می آید، قطعا دوست دارید او را بیشتر و بهتر بشناسید، اما این بدان معنی نیست که در همان صحبت اول بحث ناراحتی خود از مرگ مادر بزرگ تان یا شکل جای زخم روی کمر تان را پیش بکشید. در عوض موضوعات سبک تر که صحبت کردن در مورد آن ها راحت است، مانند ساعت کلاس، موسیقی مورد علاقه، یا تفریحات خود را مطرح کنید. با این روش، دختر مقابل تان که هنوز شما را به خوبی نمی شناسد معذب نخواهد شد.

مطرح کردن موضوعات سبک در شروع کار به این معنی نیست که باید موضوعات کسل کننده و حوصله سر بر را پیش بکشید. یعنی برای اجتناب از بحث های شخصی، لازم نیست موضوع آب و هوا را پیش بکشید؛ مگر آن که دختر مقابل شما واقعا به موضوع آب و هوا علاقه مند باشد.

بگذارید بحث خودش پیش برود. بعضی وقت ها بحث بین دو نفر گل انداخته و خیلی سریع تر از معمول مسائل را بین خودشان باز می کنند. اگر دختر مقابل تان به شما اعتماد کرد و مسائل شخصی اش را مطرح نمود، شما هم می توانید کمی باز تر بحث را ادامه دهید.

یک موضوع مشترک برای صحبت کردن پیدا کنید

سعی کنید موضوع را در جهت چیزی که هر دو شما به آن اهمیت می دهید، هدایت کنید. شما لازم نیست از او راجب علاقه مندیهاش برای مثال انواع غذا، سرگرمی ها و ورزش بپرسید و فقط کافی است به صحبت هایش دقت کنید و خواهید فهمید به چه چیزی علاقمند می باشد.همچنین سعی کنید سوالاتی از او بپرسید که جوابش فقط بله یا خیر نباشد.نگران نباشید اگر احساس می کنید چیزی مشترک ندارید. کافی است یک مکالمه سرگرم کننده برای مدت زمان طولانی داشته باشید، می توانید چیزی در نهایت پیدا کنید.

سعی کنید صحبت را به سمتی پیش ببرید که برای هر دوی شما جذاب باشد؛ از عدم تمایل تان به جمع گرفته تا علاقه تان به دوچرخه سواری. برای این کار لازم نیست که به طور مستقیم در رابطه با موسیقی، غذا، ورزش یا تفریح مورد علاقه اش سوال کنید، بلکه می بایست جریان طبیعی بحث را دنبال کرده و موضوعات مورد علاقه مشترک تان را کشف کنید. برای مثال ممکن است شما بگویید که هفته پیش به کنسرت همایون شجریان رفته بودید، و او نیز بگوید که عاشق آهنگ های همایون است.

تک فارس

در هنگام صحبت، به جای پرسیدن سوال هایی که می توان با بله و نه به آن ها پاسخ داد، سوال های باز بپرسید. این کار باعث می شود تا بحث بهتر پیش برود.نگذارید سکوت معذب کننده ای بین شما ایجاد شود. یادتان باشد، اتفاقات فقط زمانی معذب کننده به نظر می آیند که شما معذب باشید. پس اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و صحبت را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

اگر نقطه اشتراکی پیدا نکردید نا امید نشوید. اگر صحبت را به شکلی جذاب و به مدتی طولانی پیش ببرید، بالاخره وجه اشتراکی پیدا خواهید کرد.ممکن است در نهایت وجه اشتراکی پیدا نکنید، اما به دلیل شباهت دیدگاه ها و یا شخصیت تان با هم جور شوید، که البته این هم اتفاق خوبی است.وقتی می گویید فلان گروه موسیقی را دوست دارید، نظر او را نیز نسبت به آن گروه بپرسید. بگذارید متوجه شود که علایقش برای شما مهم بوده و فقط در مورد علایق خود صحبت نمی کنید

ارتباط چشمی را حفظ کنید

بدین معناست که هنگامی که او حرف می زند به چشمان او نگاه کنید و حواستان به موبایل یا محیط اطراف نباشد.این نیز یک روش دیگر برای القای احساس خاص بودن به طرف مقابل است. لازم نیست تمام مدت در چشمانش زل بزنید و او را معذب کنید، اما باید به دختر مقابل خود این احساس را القا کنید که تمام حواستان به او بوده و مرتب به موبایل خود یا اطراف نگاه نمی کنید. می توانید هر از چند گاهی ارتباط چشمی خود را قطع کنید، اما هدف از این کار نیز جذاب کردن فضای بین تان است، نه اینکه به او بفهمانید که حوصله تان سر رفته.

ارتباط چشمی نشان دهنده اعتماد به نفس است. اگر نگاه تان را به چشمان یک دختر بدوزید، او نیز متوجه می شود که شما اعتماد به نفس شناخت بیشتر او را دارا هستید.

از طرفتان تعریف و تمجید کنید

برای نشان دادن اهمیت او، باید از جنبه هایی از ظاهر یا شخصیتش تعریف کنید؛ اما تعریف کردن تان نباید به نحوی باشد که او را معذب کند. اگر از موسیقی که گوش می دهد، یا کتاب هایی که می خواند خوشتان می آید، به او بگویید که سلیقه خوبی دارد. تعریف کردن از لباس ها، مدل مو یا جواهراتش نیز اشکالی ندارد، اما نباید به نحوی باشد که او احساس کند شما بیشتر به ظاهر او اهمیت می دهید تا شخصیت و افکارش. اگر خیلی با اعتماد به نفس هستید، جوری از او تعریف کنید که متوجه شود می خواهید او را درگیر خود کنید.

اما دقت کنید که دروغ نگویید مثلاً اگر می بینید که موهای طرفتان به طرز مسخره ای زشت است، از موهایش تعریف نکنید اما اگر مثلاً از کفش هایش یا هر چیز دیگری خوشتان آمده با لبخند عنوان کنید. یک تمجید بی ریا و خالصانه راه بسیار خوبی برای نزدیک شدن به طرف مقابل است.

اگر می خواهید از ظاهر او تعریف کنید، از لباس، مو یا حداکثر، در مواقع خاص، چشم هایش فراتر نروید. اگر به دختری که هنوز فامیلی اش را هم نمی دانید، بگویید اندام زیبایی دارد، احتمالا خیلی سریع از شما دور خواهد شد.اگر زیبا می خندد، این موضوع را به او بگویید.

سعی کنید تا سوال بپرسید

T A K F A R S

اکثر افراد عاشق این هستند که درمورد خودشان حرف بزنند پس این اجازه را به آنها بدهید. اما توجه کنید که زیاد درمورد خودتان حرف نزنید که فرد اجازه صحبت پیدا نکند. مثلاً بپرسید، امسال چه درس هایی برداشتی؟ یا آیا فلان فیلم را دیدی؟ نظرت درموردش چه بود؟ سوالهایی بپرسید که بتوانند راحت درموردش حرف بزنند و فقط به یک بله یا خیر معمولی ختم نشود.

لازم نیست مباحث کتاب ریاضی ۲ را باز کنید، اما با پرسیدن درس، استاد یا آینده شغلی مورد علاقه اش می توانید به او نشان دهید که آن دختر برای شما مهم است. وقتی جواب داد، سرتان را تکان ندهید و بگویید چه خوب … بلکه از او بپرسید که چرا به فلان درس علاقه دارد؟ و یا چرا می خواهد در آینده طراح شود؟

برخی از دخترها دوست ندارند در مورد مسائل درسی یا کاری صحبت کنند. اگر احساس کردید دختر مقابل شما نیز از آن دسته افراد است، سریع از آن موضوع رد شویدو طوری سوال نکنید که انگار دارید او را بازجویی می کنید. خودتان هم در مورد موضوعات مورد علاقه تان به او بگویید.

به نظر و رفتار او علاقه و احترام نشان دهید

وقتی دختر مقابل شما صحبت می کند، با دقت به صحبت های او گوش دهید. دخترها از پسرانی که به حرف هایشان توجه می کنند خوششان می آید. مرتبا حرف های او را برای بیان نظرات خود قطع نکنید. بگذارید صحبت کرده و افکارش را با شما در میان بگذارد. با تکان دادن سر به نشانه تایید، گفتن کلمات بله و نه، و همچنین پاسخ دادن به سوالات او نشان دهید که به صحبت هایش گوش می دهید.

نظر او در مورد مسائل مورد علاقه خودتان، مثلا موسیقی، سبک لباس پوشیدن، یا هنر مورد علاقه تان، را هم جویا شوید.گرچه دانستن نظر او مهم است، اما در همان ابتدا به سراغ مسائل مذهبی یا سیاسی نروید، زیرا ممکن است صحبت تان به بحث های بیهوده کشیده شود.هر از چند گاهی در پاسخ به صحبت هایش، جملات او را دقیقا تکرار کنید تا به او نشان دهید که به گفته هایش گوش می دهید. مثلا بگویید کاملا باهات موافقم که حفظ ارتباط با دوستایی که از ایران رفتن خیلی سخته … تا متوجه شود به تک تک کلمات او توجه می کنید.

تا هنگامی که شوخی های شما را به درستی درک نکرده، با او شوخی نکنید

بهتر است با دخترها در مورد مسائلی که ممکن است به خود بگیرند شوخی نکنید؛ مثلا وزن، قیافه یا سطح هوش. سعی کنید در زمانی که هنوز او را به خوبی نشناخته اید، چیزی نگویید که احتمال می رود از آن برداشت بدی داشته باشد. اگر در اول ارتباط جوری رفتار کنید که به او بر بخورد، دیگر خیلی به سختی می توانید موضوع را حل و فصل کنید.

جنبه احتیاط را رعایت کنید. هرگز با او شوخی نکنید، مگر آن که مطمئن باشید شوخی شما را خواهد فهمید.بگذارید او پیش قدم شود. اگر مدتی است که با شما شوخی می کند، شما هم می توانید سر شوخی را با او باز کنید. فقط حتما سطح شوخی های خود را با شوخی های او تنظیم کنید.

تلاش کنید او را بخندانید

تک فارس www.takfars.ir

دخترها از پسرهایی که آن ها را می خنداند خوششان می آید. از نشان دادن حس شوخ طبعی خودتان نترسید و او را بخندانید، اما مواظب باشید در همان ابتدا بی ملاحظه یا بی ادب به نظر نرسید. نباید از همان ابتدا شروع به جوک گفتن کنید، بلکه می توانید با گفتن تیکه های هوشمندانه، پاسخ دادن به جوک های او با جوک های دیگر و بیان مطالب از دیدگاهی متفاوت و جالب، نظر دختر مقابل خود را جلب کنید. البته لازم نیست برای پیدا کردن حرف های خنده دار کلی فکر کنید، اما اگر حس شوخ طبعی خوبی دارید، آن را به نمایش بگذارید.

اگر جوکی گفتید و او نخندید، به او نشان دهید که خیلی هم جدی نگرفته اید. مثلا به شوخی بگویید چرا این جوک رو به هر کی می گم افسرده می شه ؟ … و احتمالا این حرف شما باعث خنده او خواهد شد.وقتی او یک حرف بامزه می زند فقط نگویید چه بامزه. با او بخندید و یا در جواب او یک حرف خنده دار تر بزنید.

خیلی تلاش نکنید

دخترها در همان لحظه اول حس می کنند که کسی دارد خودش را به هر دری می زند تا با آن ها ارتباط برقرار کند. ممکن است بخواهید نظر او را جلب کنید، اما اگر نمی خواهد دنبالش راه بیافتید، این کار را نکنید. اگر به وضوح معذب می شود، ده هزار بار از او تعریف نکنید. اگر علاقه ای ندارد، مرتب بحث رکورد خود در پرس سینه یا تعداد سفیده تخم مرغ هایی که هر شب می خورید را پیش نکشید. راحت باشید و تلاش زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن او به خرج ندهید. این روش باعث می شود تا در نهایت راحت تر تحت تاثیر شما قرار گیرد.

اگر دختری احساس کند که شما با خودتان راحت بوده و برای به دست آوردن او خود را به در و دیوار نمی کوبید، احتمالا تمایل بیشتری به صحبت کردن با شما پیدا خواهد کرد.اگر زیر پوستی پشت بازوهایتان را سفت کنید، یا در مورد هیکل خود صحبت کنید، و یا بگویید همه باشگاه عاشق سیکس پک تان هستند، بیشتر او را منزجر خواهید کرد.

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و بالا ببرید

اعتماد به نفس داشته باشید و از اینکه یک جمله مسخره از دهان تان بیرون بپرد نترسید. اگر این ترس در شما وجود نداشته باشد، احتمالا این اتفاق هم نخواهد افتاد. او را درگیر خود کنید، و از اینکه بحث به جاهای بی معنی بکشد، میان شما سکوت طولانی اتفاق بیافتد، و یا یک موضوع را اشتباه تعریف کنید هراسی نداشته باشید. مثبت، راحت و شاد باشید تا دختر مقابل تان هم از صحبت کردن با شما لذت بیشتری ببرد. نقطه ضعف های خودتان را خیلی بازگو نکنید، حتی اگر باعث خنده طرف مقابل شود. این خنده موقتی است، اما در طولانی مدت باعث می شود تا او شما را کم اعتماد به نفس بداند.

برای داشتن اعتماد به نفس، لازم نیست از خودتان تعریف کنید. می توانید بدون اشاره به جام هایی که در فوتبال برده اید هم در مورد علاقه خود به این ورزش صحبت کنید.یکی از نشانه های اعتماد به نفس، توانایی خندیدن به خود است. این موضوع به او نشان می دهد که خیلی هم خودتان را دست بالا نمی گیرید.

سعی داشته باشید راحت باشید

اگر استرس داشته باشید، از شدت اضطراب عرق کنید یا بترسید، دختر مقابل شما هم این موضوع را متوجه خواهد شد. اگر احساس اضطراب کردید، شمرده تر صحبت کنید، ذهن خود را از تک تک کلمات به موضوع کلی بحث معطوف کنید، و از تکان دادن زیاد دست ها و نگاه کردن مداوم به این طرف و آن طرف پرهیز نمایید. اگر شما راحت نباشید، دختر مقابل تان هم این تنش را دریافت کرده و راحت نخواهد بود. یک نفس عمیق بکشید، صحبت ها و حرکات خود را آرام کنید، و به جای فکر کردن به اتفاقات بدی که ممکن است رخ دهد، به اتفاقات خوب فکر نمایید.

تکفارس

اگر اضطراب تان خیلی شدید و به وضوح مشخص بود، می توانید با گفتن یک چیز بامزه در مورد همین موضوع، فضا را کمی سبک کنید.اگر در کل آدم مضطربی هستید، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با نوشیدن از آن آرام شده و کمی به خودتان فرصت جمع و جور کردن افکارتان را بدهید.

برای تحت تاثیر قرار دادن او دروغ نگویید

با او صادقانه صحبت کرده و غلو نکنید. همه افراد تمایل دارند تا کمی پیاز داغ موضوعات را زیاد کنند، اما اغلب دردسر به وجود آمده بیشتر از منافع آن است. اگر در نهایت با آن دختر ارتباط برقرار کرده و از او خوشتان بیاید و او متوجه شود که دروغ گفته اید، احتمالا بسیار شرمنده شده و اعتماد (یا حتی رابطه با) او را از دست خواهید داد. پس نباید هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی برای او فیلم بازی کنید.

حتی اگر خود او هم متوجه نشود، افراد دیگر (یا دختران دیگر) متوجه می شوند که برای او فیلم بازی می کنید تا تحت تاثیرش قرار دهید.اگر قرار است در آینده نیز با آن دختر در ارتباط باشید، دروغ هایتان روزی گریبان شما را خواهند گرفت. اگر قرار است از شما خوشش بیاید، باید از همان ابتدا، خود واقعی تان را دوست داشته باشد.

انرژی مثبت داشته باشید

افراد دوست دارند با اشخاصی در ارتباط باشند که باعث خنده آن ها شده، خوشحال بوده و نگاهی مثبت نسبت به دنیای اطراف خود داشته باشند. اگر در یک روز خاص، بد اخلاق بوده و احساس می کنید تمام دنیا بر ضد شما است، شاید بهتر باشد که در آن روز به سمت دختر مورد نظرتان نروید. با دختر مورد نظرتان در مورد افرادی که شما را خوشحال می کنند صحبت کنید و بر تجارب مثبت مشترک تان تمرکز داشته باشید. بعدا که بیشتر با هم آشنا شدید، صحبت کردن در مورد موارد منفی ایراد نخواهد داشت، اما الان که می خواهید او را درگیر خود کنید، بهتر است که فضا را مثبت نگه دارید.

اگر فضا به هر دلیلی منفی شد، می توانید آن را به سرعت جبران کنید. مثلا اگر از شما پرسید ترافیک زیاد بود؟ و شما گفتید افتضاح بود.، بلافاصله با گفتن عباراتی مانند اما موزیکی که تو راه گوش دادم عالی بود یا اما هوا آنقدر تمیز بود که همه کوه ها رو می دیدی، فضای منفی به وجود آمده را جبران کنید.

مثلا اگر در مورد یک گروه موسیقی با شما صحبت کرد که واقعا از آن متنفر هستید، می توانید بگویید تا حالا زیاد ازشون چیزی نشنیدم یا کارشون بد نیست، اما من زیاد خوشم نمی آد. در اولین مرتبه ای که با یک دختر صحبت می کنید، در مورد تنفر خود از چیزهای مختلف حرفی به میان نکشید.

اطلاعات تماس او را بگیرید

اگر موفق شدید تا با دختر مورد نظرتان ارتباط اولیه خوبی برقرار کنید، شماره تلفن یا حداقل آی دی اینستاگرام او را بگیرید تا بعدا بتوانید با او ارتباط برقرار کنید. اگر می خواهید با او قرار بگذارید، خیلی رک تر می توانید این اطلاعات را دریافت کنید، اما اگر فقط می خواهید رابطه خود را حفظ کرده و بعدا دوباره با او ارتباط برقرار کنید، می توانید بگویید الان باید برم، اما خیلی دوست دارم بعدا بقیه این صحبت رو ادامه بدیم. می شه باهات تماس بگیرم؟ و احتمالا او نیز خواهد پذیرفت.

takfars.ir

اگر کمی خجالتی هستید، آی دی اینستاگرام او را بگیرید و بعدا یک چیز جالب برایش ارسال کنید. مثلا یک ویدیوی وایرال بامزه یا یک عکس خنده دار. این کار از تلفن زدن راحت تر بوده و باعث می شود تا نظر او نسبت به شما جلب شده و احتمال دیدار مجددتان افزایش یابد.زمانی اطلاعات تماس او را بخواهید که صحبت تان خوب پیش رفته و در اوج گفتن چیزهای جالب هستید. آن قدر معطل نکنید تا صحبت هایتان ته بکشد، زیرا در آن لحظه دختر مقابل شما تمایل کمتری برای دیدن مجددتان خواهد داشت.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر