تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای نحوه خرید فرش ماشینی مناسب

image راهنمای نحوه خرید فرش ماشینی مناسب

رنگ فرش یکی از نکاتی است که اکثر قریب به اتفاق خریداران هنگام خرید فرش به آن توجه می کنند.

بایستی توجه داشت که انتخاب رنگ فرش ها بر اساس علایق و روحیات افراد و همچنین دکوراسیون منزل انجام می شود.

توجه به این نکته ضروری است که برخی از فرش ها الیاف رنگی ندارند و طرح فرش روی آن چاپ شده است. به این گونه فرش ها اصطلاحا فرش چاپی یا فرش رنگ شده می گویند.

فرش های چاپی که عموما از الیاف پلی استر بافته می شوند گزینه مناسبی برای فرش های پرکاربرد یا فرش اتاق کودک (به سبب ایجاد حساسیت در کودکان) نیستند، بنابراین پیشنهاد می شود برای فضاهای کم کاربردتر از این فرش ها استفاده شود.

تکفارس آی آر

این گونه فرش ها ابتدا سفید و یکدست بافته می شوند و سپس طی فرایندی طرح فرش روی سطح آن چاپ می شود. در نتیجه ریشه های فرش پوشش داده نمی شود.

فرش های چاپی طرح های متنوع و بسیار زیبایی دارند، اما هنگام خریدشان باید به این نکات را در نظر داشته باشیم

کیفیت پایین الیاف این فرش ها

حساسیتشان به شست وشو

از دست دادن درخشندگی

www.takfars.ir

طول عمر کوتاه.

فرش الیاف خوبی داشته باشد

فرش های ماشینی بر اساس الیافی که در بافت آنها به کار می رود به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

فرش های دستبافت گونه

این فرش ها که در ظاهر و کیفیت شباهت بسیار زیادی به فرش های اصیل و دستبافت ایرانی دارند از الیافی طبیعی به نام تنسل بافته شده اند که از گیاه بامبو استخراج می شود. این نوع از فرش ها در بین انواع فرش ماشینی بیشترین کیفیت را داشته و از لحاظ رنگ و طرح نیز رتبه ای ممتاز دارند.

فرش های دستبافت گونه معمولا ریشه و شیرازه دستبافت دارند که بر اثر شست وشو به هیچ وجه کیفیت خود را از دست نمی دهند.

فرش های آکرلیک

فرش های آکرلیک یکی از بهترین انواع فرش های ماشینی هستند که پس از فرش های دستبافت گونه بین خریداران بیشترین محبوبیت را دارند. این فرش ها ماندگاری زیادی دارند و می توان سال های سال روی کیفیت و کارآیی آن ها حساب کرد. امروزه به مدد فناوری های جدید، کیفیت فرش های آکرلیک خیلی بهتر از گذشته شده و رضایت طیف وسیعی از خریداران را جلب کرده است.

فرش های پلی استر

پلی استر استفاده شده برای بافت فرش درجات کیفی مختلفی دارد، اما در کل می توان گفت این فرش پایین ترین سطح کیفیت را در فرش های ماشینی دارد. جالب است بدانید بسیاری از فرش های پلی استری با این نام ها عرضه می شوند

تک فارس

فرش چاپی (فرش رنگ شده)

ابریشم مصنوعی

ابریشم گونه

فرش های بلژیکی

گلیم فرش

متال

شنل

شگی.

ضد حساسیت باشد

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان فرش های ماشینی سعی در تولید فرش هایی دارند که با پوست بدن انسان هماهنگ باشد و ایجاد حساسیت نکند. این فرش ها به نام فرش های ضد حساسیت شناخته می شوند و گزینه ای مناسب برای سالمندان، افراد آلرژیک و کودکان هستند.

T A K F A R S

در مقابل برخی از فرش ها به سبب مواد اولیه نامرغوب، الیاف بی کیفیت و رنگ های چاپ شده روی فرش، احتمال ایجاد حساسیت در بدن انسان را بالا می برند.

طرح همیشگی و دلخواهتان را داشته باشد

فرش های ماشینی از نظر طرح به سه دسته فرش های کلاسیک، فرش های فانتزی و فرش کودک تقسیم می شوند.

فرش کلاسیک در بین انواع فرش طرف داران بیشتری دارد و با هر نوع دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می شود.

فرش فانتزی در بین نسل جوان طرف داران بیشتری دارد و برای دکوراسیون های مدرن، اتاق خواب، آشپزخانه و دفتر کار انتخاب مناسبی است.

فرش کودک امروزه جایگاه ویژه ای در بازار فرش پیدا کرده است و با طرح های متنوع و جذاب بیشتر نظر کودکان و نوجوانان را جلب می کند.

قابلیت شست وشوی مکرر را داشته باشد

هنگام انتخاب فرش توجه داشته باشید محصولی را بخرید که قابلیت شست وشو داشته باشد. فرش های دستبافت گونه و فرش های آکرلیک از نظر شست وشو محدودیت خاصی ندارند و می توانید آنها را آسوده خاطر به قالیشویی بسپارید.

در خصوص فرش های پلی استر نظیر فرش های ابریشم گونه و فرش های چاپی بایستی احتیاط بیشتری به خرج داد و برای افزایش عمر محصول تا حد امکان از شست وشوی آن خودداری کرد.

قیمتش مناسب باشد

تک فارس www.takfars.ir

عوامل تعیین کننده قیمت فرش ماشینی عبارت اند از

شانه و تراکم

جنس الیاف

رنگ و طرح فرش.

در بین انواع فرش ماشینی، فرش های دستبافت گونه به جهت کیفیت بالا و تشابه با فرش دستبافت قیمت بالاتری دارند،اما با توجه به حفظ کیفیت اولیه پس سال ها، بسیاری از افراد همچنان خواهان این فرش های ماشینی هستند.

شانه و تراکم فرش نیز دیگر عامل تعیین کننده قیمت فرش است. با توجه به بالابودن شانه و تراکم فرش های دستبافت گونه، این عامل بر قیمتشان تأثیر می گذارد.

فرش های آکرلیک در رده بندی قیمت فرش های ماشینی رتبه دوم را به خود اختصاص داد ه اند و به خاطر الیاف مرغوب و طول عمر بالا و حفظ کیفیت پس از مدتی استفاده، همواره با استقبال خوبی از سوی خریداران فرش مواجه بوده است.

بین انواع فرش های ماشینی فرش های پلی استر، به خصوص فرش های چاپی یا رنگ شده، کم ترین قیمت را دارند که با توجه به کیفیت پایین و طول عمر بسیار کوتاه این فرش ها، پایین بودن قیمت آنها کاملا طبیعی است.

بنابراین توجه به اینکه چه نوع فرشی را با چه الیافی تهیه می کنید و اینکه آیا طرح فرش در نتیجه استفاده از الیاف رنگی بوده یا چاپ دیجیتالی است، اهمیت زیادی دارد.

نگامی که برای خرید فرش ماشینی به فروشگاه های مختلف مراجعه می کنید، فروشنده به شما اطلاعاتی درباره هر فرش ارائه می کند که به میزان تراکم و شانه آن بستگی دارد، به عنوان مثال عباراتی مانند فرش ۱۲۰۰ شانه و یا فرش ۷۰۰ شانه را حتما از فروشنده شنیده اید و برایتان این پرسش پیش آمده که تراکم و شانه فرش نشانگر چه خصوصیاتی در فرش می باشد؟

تکفارس

در پاسخ به این پرسش باید گفت چه فرش ماشینی و چه فرش های دستی از دو مشخصه عرضی( شانه ) و طولی ( تراکم ) برخوردار است. شانه فرش به تعداد ریشه یا تعداد گره هایی گفته می شود که در هر متر مربع از عرض فرش بافته می شود یعنی فرش ۱۲۰۰ شانه به این معناست که در هر متر مربع از فرش ۱۲۰۰ گره بافته شده است.

بنابراین این فرش نسبت به فرش ۷۰۰ شانه از تراکم و انسجام بالاتری برخوردار است. پس با همین اطلاعاتی که در این قسمت اشاره کردیم می توانید هنگام خرید فرش ماشینی، فرش های با تراکم بالاتر را برای محل های پر رفت و آمدتر و فرش های ۷۰۰ شانه یا کمتر را برای جاهایی از خانه که رفت و آمد کمتری دارید، انتخاب نمایید. به این ترتیب در قبال هزینه ای که کرده اید محصول مناسب تر و با دوام تری را خریداری نموده اید.

کیفیت نخی که در بافت فرش به کار رفته است

نکته دیگری که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد کیفیت فرش است. هر چه نخی که برای بافت فرش مورد استفاده می گیرد از استحکام بالایی در برابر حرارت و پاخوردگی و .. برخوردار باشد دوام آن افزایش پیدا کرده و در اثر استفاده مداوم دچار آسیب نخواهد شد. پس بهتر است پیش از آن که به طرح و گل فرش مدرن و … توجه نمایید بیشتر به کیفیت نخ به کار رفته در فرش که استحکام آن را تضمین می نماید، توجه نمایید.

نقش و طرح های اصیل و مدرن

در حال حاضر تولیدکنندگان فرش های ماشینی بنابر سلیقه مشتریان خود انواع فرش را با طرح های خاص و مدرن و نقش های اصیل ایرانی مانند نقش کاشان تولید می کنند و سعی دارند از رنگ و طرح های مختلف در تولیدات خود استفاده نمایند. به این ترتیب شما می توانید به راحتی آن ها را با مبلمان و سایر اثاثیه خانه خود هماهنگ نمایید.

شرکت فرش ماشینی یلدای کویر کاشان یکی از تولیدکنندگان فرش ماشینی است که ده ها طرح مختلف را برای فرش ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و همچنین فرش ۷۰۰ شانه و یا فرش مدرن پیاده کرده که هر کدام زیبایی بی نظیری یافته و توانسته سلیقه مشتریان را برآورده نماید. فرش مدرن نیز از طراحی های خاصی برخوردار است که می تواند تلفیقی از طرح های اصیل و مدرن باشد و یا با استفاده از طرح های خاصی که با دکوراسیون مدرن هماهنگی و تطابق دارد بافته شده باشد.

ابعاد فرش ماشینی

نکته دیگری که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه نمود، ابعاد آن است. عموما تولیدکنندگان فرش های ماشینی استاندارد مشخصی در تولید فرش با اندازه های مختلف ۴ متری، ۶ متری، ۹ متری و ۱۲متری دارند، که خریداران می توانند با توجه به ابعاد اتاق خواب، اتاق کودک و یا سالن پذیرایی و آشپزخانه و .. نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر