تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا هر کار میکنم باز هم مضطرب و نگرانم

image چرا هر کار میکنم باز هم مضطرب و نگرانم

شلوغی شهرهای بزرگ به شدت آزاردهنده است. اما حتی مردمی که به صدای بوق های ممتد ماشین ها و پیاده روهای شلوغ و …هیچ اهمیتی نمی دهند، نیز در معرض خطر بروز اضطراب قرار دارند، زیرا تمام آلاینده ها و ذرات معلق آلوده در هوای شهرهای بزرگ خود باعث تاثیر بر سلامت روان و ایجاد اضطراب می شوند.

افرادی که محل زندگی شان نزدیک خیابان های شلوغ و جاده هاست، بیش از دیگران مضطرب خواهند شد.

علاقه زیاد به صندلی و نشستن

اگر شما از آن گروه از افرادی هستید که برای مدت های طولانی می نشینید، آن هم به دلایلی مانند فعالیت در محل کار، تماشای تلویزیون و … به بدنتان کمک میکنید تا راحت تر راهی برای ورود سرطان و دیابت در خود باز کند!

تکفارس آی آر

شاید جالب باشد بدانید تمام این یک جا نشستن ها ی طولانی شما را به یک فرد مضطرب تبدیل خواهد کرد، زیرا کاهش تحرک بدنی و کم توجهی به مشکلاتی که در پی آن به وجود می آید، اضطراب آور است.

زندگی در مناطق فقیرنشین

زندگی کردن در مناطق فقیر نشین و مکان هایی که رونق اقتصادی ندارند، می تواند سبب ایجاد اضطراب در زنان شود. این مشکل فقط در مورد خانم ها وجود دارد و برای مردان محل زندگی اهمیت چندانی ندارد.

قرار گرفتن در محیط های پر سروصدا و پرتنش مانند ایستگاه های شلوغ اتوبوس و مترو، دیدن دعواها و نزاع های خیابانی ، سرو صداها و مشاجرات در محل کار و …شما را به یک انسان مضطرب تبدیل میکند

حتی اگر محل زندگی یک زن ثروتمند در این مکان ها باشد، می تواند او را مضطرب سازد.

www.takfars.ir

این موضوع می تواند به خاطر گرایشات و احساسات خاص زنانه باشد، اما ایمنی برای زنان این مناطق هم دلیل دیگر بروز این مشکل است. زنانی که در مناطق ناسالم اجتماعی زندگی میکنند، کمتر از دیگران از خانه هایشان بیرون می روند که این خود تهدید کننده ی سلامت روانی و جسمی آنهاست.

مصرف بیش از حد فست فودها

حتما تا به حال شنیده اید که غذای مصرفی تا چه حد بر فعالیت های مغزی و ذهنی تأثیرگذار است و در واقع نوع برنامه غذایی است که سلامت روان شما را مشخص میکند.

مصرف غذایی با چربی بالا (که به تبع آن وزن و قند خون افزایش می یابد)، منجر به افسردگی و اضطراب می شود.

هر چه قدر هم که داروی ضد اضطراب و ضد افسردگی مصرف کنید، اما برنامه غذایی نامناسب تان را کنار نگذارید، هیچ اثری بر سلامت روان و جسمتان نخواهد داشت.

محققان طبق یک آزمایش بر روی موش ها متوجه شدند موش هایی که برای مدتی از غذاهای ناسالم و چرب استفاده میکنند، بسیار عصبی و بی میل به فعالیت هستند، اما به محض قطع کردن مواد غذایی ناسالم و پیروی از یک برنامه غذایی سالم، موش ها دوباره به حالت عادی خود باز می گردند.

دردهای شکمی شدید

دردهای شکمی و کاهش اشتها و بیماری روده ی تحریک پذیر از عوامل ایجادکننده ی اضطراب هستند. افراد مبتلا به روده ی تحریک پذیر دو برابر دیگران مضطرب می شوند و زنان بیش از بقیه تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت.

قرار گرفتن در محیط های پرتنش

قرار گرفتن در محیط های پر سروصدا و پرتنش مانند ایستگاه های شلوغ اتوبوس و مترو، دیدن دعواها و نزاع های خیابانی ، سرو صداها و مشاجرات در محل کار و …شما را به یک انسان مضطرب تبدیل میکند و بی قراری های شبانه و وسواس های فکری را به جانتان می اندازد.

تک فارس

لذا تا جایی که می توانید از محیط های پر ازدحام و پر تنش دوری کنید و یا سعی کنید خود را آرام و خونسرد نگه دارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر