تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی میوه ها و سبزیجات مفید برای لاغر شدن

image معرفی میوه ها و سبزیجات مفید برای لاغر شدن

سبزیجات برگ سبز

این سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم سرشار از فیبر و پروتئین بوده و به طرز باورنکردنی سیر کننده هستند. اگر می خواهید وزن خود را کم کنید، می توانید این سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی فیبر و مواد مغذی هستند که به احساس سیر شدن شما و کاهش اشتها کمک می کنند.

تکفارس آی آر

ماهی

ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی های سالم و سایر مواد مغذی مهم است. این ترکیب به شما احساس سیری می دهد و می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. علاوه بر این، ماهی – و به طور کلی غذاهای دریایی – ممکن است مقدار قابل توجهی ید داشته باشند که برای حفظ عملکرد تیروئید و متابولیسم بدن شما لازم است.

تخم مرغ

تخم مرغ دارای مواد مغذی فوق العاده بوده و سرشار از پروتئین و چربی است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید. خوردن تخم مرغ و نان تست با مقدار کمی کره برای صبحانه – به جای غلات، شیر و آب پرتقال – احساس سیری را تا ۴ ساعت بعد از صرف صبحانه افزایش می دهد.

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه دار

www.takfars.ir

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه دار غذاهای فوق العاده ای برای کاهش وزن و سلامتی هستند. سیب زمینی های سفید پخته شده بالاترین امتیاز را از نظر سیر کنندگی میان غذاهای دیگر دارند. اگر اجازه دهید سیب زمینی ها پس از جوشاندن خنک شوند، مقادیر زیادی نشاسته مقاوم تشکیل می دهند، ماده ای فیبر مانند که کاهش وزن مرتبط است.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات مانند عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی به دلیل وجود فیبر و پروتئین بالا می توانند بسیار برای کاهش وزن مفید باشند.

سوپ

تا هنگام سرد شدن سوپ، مزه کردن و خوردن آن زمان بیشتری نسبت به صرف سایر غذاها سپری می شود که همین ممکن است باعث شود شما با سرعت کمتری غذای خود را بخورید و زودتر احساس سیری کنید.

ماست یونانی پرچرب

ماست یونانی برای مدیریت وزن عالی است، زیرا مقدار خوبی پروتئین در هر وعده دارد و باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، انواع خاصی از ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک هستند که می توانند عملکرد روده شما را بهبود دهند. به طور کلی لبنیات پرچرب باعث می شوند شما زودتر و بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

رژیم غذایی غنی از غلات کامل مانند جو دوسر، برنج قهوه ای و کینوا که سرشار از فیبر و پروتئین هستند، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر