تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکات مفید هنگام رنگ کردن موی زنانه در خانه

image نکات مفید هنگام رنگ کردن موی زنانه در خانه

۱)درست انتخاب کنید:

ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که مسلما یک آرایشگر، بسیار بهتر از شما کار رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد اما اصول پایه رنگ‌آمیزی یکی است و شما نیز به تنهایی می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید.

۲) لازم است بدانید که بعضی رنگ‌ها دائمی و بعضی‌ها موقتی‌اند.

رنگ‌های دائمی، رنگ طبیعی پیگمنت‌های مو را کاملا تغییر می‌دهند. مدت دوام این رنگ‌ها دو ماه است. ریشه‌های مو را هم باید هر پنج هفته یک بار، رنگ کرد. برای رنگ‌های دائمی باید از اکسیدان و پودر دکلره استفاده کرد. رنگ‌های موقتی به شکل شامپو یا ژل و کف هستند و نیازی به اکسیدان ندارند. این رنگ‌ها پس از شش تا هشت بار شامپو کردن از بین می‌روند.

تکفارس آی آر

۳) رنگ مناسب را برگزینید:

رنگ مو را باید براساس رنگ چهره و رنگ اصلی مو تعیین کرد. مثلا اگر موهای شما قهوه‌ای تیره است، هرگز نباید رنگ بلوند خیلی روشن را انتخاب کنید یا اگر صورت رنگ پریده‌ای دارید و موهای‌تان خرمایی روشن است، بهتر است از رنگ‌های مسی و گرم استفاده کنید تا صورت‌تان را زیب جلوه دهد.

۴) دستورالعمل داخل جعبه رنگ را بخوانید:

۴۸ ساعت قبل از آغاز رنگ‌آمیزی، مقداری از رنگ را پشت گوش خود بمالید تا مطمئن شوید نسبت به رنگ آلرژی ندارید. سپس دستورالعمل داخل قوطی رنگ را کاملا بخوانید و اجرا کنید. به مدت زمان مکث رنگ روی مو و مقدار اکسیدان مورد نیاز در دستورالعمل قید شده، احترام گذاشته و حتما در هنگام رنگ آمیزی از دستکش استفاده کنید.

رنگ مو

www.takfars.ir

۵)مراقب موهای سفیدتان باشید:

در صورتی که ۵۰ درصد از موهای شما سفید شده است، نمی‌توانید از رنگ‌های موقتی و فانتزی استفاده کنید. تنها رنگ‌های دائمی و اصلی، سفیدی موهای شما را پوشش می‌دهند.

۶)در صورت نیاز از یک آرایشگر کمک بگیرید:

برای داشتن رنگ مناسب یا به دست آوردن بعضی رنگ‌ها مثل اکواژ یا مسی روی موهای تیره، باید از مواد دکلره استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را به تنهایی انجام ندهید و حتما از یک آرایشگر کمک بگیرید.

۷) فاصله‌های زمانی را رعایت کنید:

فرقی نمی‌کند، چه یک رنگ دائمی می‌گذارید و چه یک رنگ موقتی، به هر حال بین دفعات رنگ‌آمیزی فاصله زمانی شش هفته تا دو ماه را رعایت کنید. در صورتی که پشت سر هم موهای‌تان را رنگ کنید به این خیال که رنگ آنها شفاف‌تر و زیباتر شود، متاسفانه تنها موهای‌تان را از بین می‌برید. در صورتی که موهای شما آسیب دید، تنها دو راه حل دارید: یا صبر کنید تا مو رشد کرده و موهای رنگ شده و آسیب دیده را کوتاه کنید، یا نزد یک آرایشگر حرفه‌ای بروید تا به شما کمک کند.

۸) مواظب حنا باشید:

پیگمنت‌ها و رنگ دانه‌های طبیعی مو، به مو درخشش می‌دهند و جلوی صدمات خارجی را می‌گیرند. حنا قدرت پوشش دهی فوق‌العاده‌ای دارد ولی در صورتی که مو آسیب ببیند یا رنگ مورد دلخواه به دست نیاید، کاری نمی‌توان کرد حتی نمی‌توان روی آن یک رنگ دائمی گذاشت. در این صورت باید به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید تا با مواد دکوپاژ که یک دکلره قوی است، رنگ را از روی موهای‌تان پاک کند.

۹) محتاط باشید:

برای آنکه نتیجه، مورد دلخواه شما باشد، باید به بعضی قوانین احترام بگذارید. در صورتی که سابقا موهای‌تان را دکلره کرده‌اید، روی آن یک رنگ تیره نگذارید چون در این صورت دیگر نمی‌توانید رنگ آن را روشن کنید. دکلره مجدد نیز موهای‌تان را می‌سوزاند. هرگز از مخلوط رنگی که سابقا درست کرده‌اید برای رنگ‌آمیزی دفعه بعد استفاده نکنید. رنگ‌ها را با هم مخلوط نکنید مگر آنکه از یک خانواده باشند.

تک فارس

۱۰)در صورتی که موهای‌تان را رنگ می‌کنید، حتما برای مراقبت از آنها از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسک‌های تغذیه کننده استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر