تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی کسب و کارهای پرسود با سرمایه کم

image معرفی کسب و کارهای پرسود با سرمایه کم

مهد کودک

اگر رابطه تان با بچه ها خوب است، پس چرا به فکر راه اندازی یک مهد کودک نباشید؟ این کسب و کار سرمایه اولیه خیلی زیادی نمی خواهد و از طرفی پر سود و بازده هم هست. حتی اگر خانه خودتان محل مناسبی برای این کار است می توانید با دریافت مجوزهای لازم شروع به کار کنید.

عکاسی هوایی

طی دهه های گذشته، تقاضا برای عکاسی هوایی (Aerial Photography) با افزایش بی سابقه ای مواجه شده است. اگر در پرواز با پهپاد مهارت دارید یا می توانید خیلی زود آن را یاد بگیرید، ایده عکاسی هوایی می تواند فکر خوبی باشد. برای این کار باید یک پهپاد خوب خریداری کنید. اگر این سوال برایتان پیش آمده که مشتریانتان چه کسانی هستند باید بگوییم توسعه دهندگان املاک و مستغلات، زوج هایی که قصد عروسی دارند، تهیه کنندگان فیلم و موسیقی و غیره از کار شما استقبال می کنند. علاوه بر این، عکاسی سرگرمی مفرحی هم هست و با یک تیر می توانید دو نشان بزنید.

تکفارس آی آر

وبلاگ نویسی

ممکن است بپرسید مگر هنوز هم می شود با وبلاگ نویسی کسب درآمد کرد؟ باید بگوییم بله. برای موفقیت در حرفه وبلاگ نویسی باید عادت به نوشتن داشته باشید و در حوزه ای شروع به کار کنید که رقبای کمتری دارد. مثل هر کسب و کار دیگری، برای موفق شدن در وبلاگ نویسی هم به صبر و تلاش نیاز است. اگر قصد دارید وبلاگ نویس شوید باید هاست (host) مناسبی که مطمئن باشد انتخاب کنید. این کار باعث می شود محتوای شما ایمن و قابل اطمینان به دست مخاطبین برسد. وبلاگ نویسی ایده کسب و کار خوبی برای دانشجویان، خانمهای خانه دار و غیره است.

تعمیرات

اگر جزو آنهایی هستید که همه برای تعمیر وسایلشان سراغ شما می آیند و مهارت خوبی در تعمیر کردن چیزهای مختلف دارید، چرا به فکر راه اندازی کسب و کار خودتان نمی افتید؟ تنها کاری که باید بکنید این است که یک سایت بسازید، اوضاع بازار را تجزیه و تحلیل کنید و بعد هم به دوست و آشنا بسپارید که کسب و کارتان را تبلیغ کنند.

بهترین کار این است که اول در حوزه تخصص خودتان شروع به کار کنید؛ مثلا اگر در تعمیر سینک و سیستمهای آبی تخصص دارید، بهتر است در همین زمینه سفارش تعمیر بگیرید. کم کم می توانید مهارت تعمیر چیزهای دیگر را هم یاد بگیرید و به آنها هم بپردازید. برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار لازم نیست مدرک خاصی بگیرید یا سر کلاس درس بنشینید. فقط یادتان باشد که اگر نیاز به مجوز بود باید برای اخذ آن اقدام کنید.

www.takfars.ir

نجاری

اگر علاقه زیادی به ساخت مبلمان های زیبا یا سایر کالاهای چوبی دارید، وقتش رسیده که نجاری خودتان را راه بیندازید. پیشنهاد می کنیم در شبکه های اجتماعی به تبلیغ کارتان بپردازید. مطمئن باشید وقتی خوب شناخته شدید و دیگران کارهای نفیس و زیبایتان را دیدند، سفارشهای مختلف از سر و کولتان بالا می روند.

برای راه اندازی کسب و کار نجاری به مدرک تحصیلی خاصی نیازی نیست ولی داشتن حداقل یک سال سابقه کار به عنوان کارآموز نجاری توصیه می شود.

رزومه نویسی

برای خیلیها نوشتن رزومه یا کاورلتر (cover letter) واقعا کار سخت و وقت گیری است، برای همین دنبال کسی می گردند که از او کمک بگیرند. تمام سعیتان را بکنید که رزومه ها و کاورلترهای بی عیب و نقصی برای مشتریان بنویسید و همه نکات لازم را در آنها رعایت کنید.

رزومه نویسی کار مقرون به صرفه ای است و ضمن اینکه هزینه های سربار کمی دارد، به تخصص و آموزش خیلی خاصی هم نیاز ندارد. البته داشتن مدرک کاردانی یا لیسانس و سابقه چندین بار رزومه نویسی توصیه می شود. اگر احساس می کنید هنوز باید چیزهای بیشتری درباره رزومه نویسی یاد بگیرید و مهارتتان را در این زمینه افزایش بدهید می توانید در دوره های آموزشی مخصوص این حرفه شرکت کنید. بعد از اینکه در زمینه رزومه نویسی مهارت و تجربه کافی کسب کردید می توانید سفارش کاورلتر نویسی هم قبول کنید یا حتی شروع به آموزش این مهارت به افراد علاقمند کنید.

عکاسی

اگر عاشق عکاسی هستید کارتان را با عکاسی کردن از خانواده و دوستانتان شروع کنید و همینطور که جلو می روید خودتان را به افراد مختلف معرفی و از آنها سفارش کار قبول کنید. معمولا اسم و رسم عکاسهای خوب دهان به دهان می چرخد و اگر شما هم جزوشان باشید خیلی زود می توانید جایگاهتان را پیدا کنید. این روزها که خیلیها اکثر وقتشان را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند فرصت خوبی برای شماست تا هنر عکاسیتان را به رخ بکشید.

در اینستاگرام یا شبکه های مجازی دیگر فعال باشید، مشتریها را در عکسهایی که از آنها گرفته اید تگ کنید و از آنها بخواهید نظراتشان درباره عکاسی شما را در صفحات مجازی خودشان به اشتراک بگذارند تا شما بیشتر دیده شوید.

یادتان باشد که عکاسی هم اصول و قوانین خودش را دارد. شما باید مشخص کنید که عکاس محصول هستید یا پرتره؟ آیا قرار است عکسهای عروسی و مدلینگ هم بگیرید؟ وقتی به اندازه کافی تخصص و تجربه پیدا کردید می توانید در چند زمینه فعالیت کنید.

تک فارس

برای راه اندازی کسب و کار عکاسی به مدرک خاصی نیاز نیست، ولی توصیه می کنیم حتما چند دوره آموزش عکاسی بگذرانید؛ مخصوصا اگر مدتهاست سمت دوربین عکاسی نرفته اید.

مترجمی روی یک زبان خارجی تسلط دارید؟ پس دست به کار شوید و خدمات ترجمه خودتان را راه اندازی کنید. توصیه می کنیم یک حوزه تخصصی برای خودتان در نظر بگیرید، مثلا پزشکی یا اقتصاد. به این ترتیب می توانید نیاز خاص یک گروه جامعه را برآورده کنید.

طراحی باغ و فضای سبز خیلی از مردم حیاطهای شلوغی دارند و نمی دانند چطور این فضا را به بهترین نحو ممکن آراسته کنند. اگر در زمینه طراحی و برنامه ریزی حیاط یا فضای سبز تخصص دارید می توانید طراحیهایتان را در اختیار مشتریان قرار بدهید تا از روی این طرحها چیدمان و معماری فضای داخل حیاطشان را تغییر بدهند.

فروشگاه اینترنتی اگر هنرمند هستید یا در خانه چیزی می سازید می توانید آنها را به صورت اینترنتی بفروشید. به این ترتیب می توانید سرگرمی خودتان را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید. مثلا اگر به کار سفالگری مشغولید، چه بهتر که فروشگاه اینترنتی خودتان را تاسیس کنید و آثارتان را به علاقمندان بفروشید. حتی اگر مدتهاست کلکسیونی از چیزهای مختلف یا قدیمی جمع کرده اید هم می توانید آنها را برای فروش عرضه کنید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم مقرون به صرفه است و هم سودآور.

برنامه ریز سفر ممکن است با خودتان بگویید با وجود آژانسهای مسافری دیگر چه نیازی به برنامه ریز سفر وجود دارد؟ خب، باید بگوییم خیلیها ترجیح می دهند از کسانی که به طور حرفه ای چنین خدماتی ارائه می کنند کمک بگیرند. اگر از هتلهای زیبا، مکانهای تفریحی مختلف و مجموعه رستورانهای گوناگون اطلاعات خوبی دارید می توانید آنها را در اختیار کسانی که قصد مسافرت دارند بگذارید و سفرشان را برایشان برنامه ریزی کنید.

نظافت منزل تمیز کردن خانه ها یکی از مشاغلیست که به سرمایه کمی نیاز دارد. می توانید کارتان را با خانه دوستان یا همسایه ها شروع کنید تا کم کم شناخته شوید. این کسب و کار معمولا درآمد خوبی هم دارد.

آشپزی همه ما عاشق غذاهای خوشمزه هستیم، اما خب، هر کسی وقت و مهارت طبخ غذاهای متنوع و لذیذ را ندارد. اگر در کار تهیه غذا یا درست کردن کیک، شیرینی و دسر مهارت دارید پس کسب و کارتان منتظر شماست. می توانید با ساختن صفحه در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری تصاویر غذاهایتان، مشتریهای عاشق غذا را به سمت خودتان بکشید. اگر بخواهید هم می توانید فقط برای یک گروه خاص مثلا گیاهخواران غذا درست کنید. درست کردن غذاهای کشورهای مختلف هم ایده بسیار خوبیست. علاوه بر این می توانید از شرکتها یا مجالس مختلف هم سفارش بگیرید و برای آنها غذا طبخ کنید. یادگیری آشپزی در اینجا

خدمات حمل و نقل جابجایی و حمل و نقل وسایل همیشه فرایند سخت و دردسرسازی است و خیلیها ترجیح می دهند موقع اثاث کشی صفر تا صد کار را به شرکتهای خدمات حمل و نقل بسپارند. اگر در این حوزه تخصص دارید می توانید کسب و کار خودتان را راه بیندازید.

ماساژور یکی از کسب و کارهایی که اخیرا خیلی باب شده خدمات ماساژ است. شما به عنوان یک ماساژور می توانید درد عضلات مراجعه کنندگان را تسکین داده و آرامش را به آنها هدیه کنید. برای شروع این کسب و کار به مجوز و گذراندن آموزشهای حرفه ای نیاز دارید. اگر به این حوزه علاقمندید پس بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید.

ساخت صنایع دستی درست کردن چیزهای خلاقانه و سرگرم کننده یکی دیگر از آن ایده های خوب برای شروع یک کسب و کار شخصی است. فرقی نمی کند جواهرات بسازید یا لباسهای بافتنی ببافید؛ مطمئن باشید در هر صورت برای محصولات شما بازاری وجود دارد. با بازاریابی خلاقانه در رسانه های اجتماعی می توانید مشتریان خودتان را پیدا کنید و وب سایتتان را هم با استفاده از کلمات کلیدی محصول تولیدی خودتان در موتورهای جستجوگر بهینه کنید.

T A K F A R S

طراحی داخلی خیلیها توانایی خرید مبلمان و اثاثیه مختلف برای خانه هایشان دارند، ولی فقط عده کمی هستند که می دانند چطور باید این وسایل را به بهترین نحو ممکن در خانه یا محل کار چید. اگر در حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون مهارت دارید می توانید به خودتان جرات شروع یک کسب و کار کوچک بدهید. ممکن است اوایل کارتان به کندی جلو برود ولی مطمئن باشید وقتی افراد مختلف از مهارت و سلیقه شما باخبر شوند کم کم پروژه های بیشتری به شما سفارش می دهند.

راهنمای تور عاشق تاریخ و قدمت شهر و کشورتان هستید؟ پس می توانید راهنمای گردشگری شوید. مطمئنا برای اینکه به خوبی از پس این کار بربیایید باید تحقیقات و مطالعات زیادی انجام بدهید، ولی خب، این کار خودش هم یک جور سرگرمی است. اگر در این زمینه تبحر و مهارت خوبی پیدا کنید می توانید جایگاه خودتان را به عنوان یک راهنمای تور خبره پیدا کنید و به کسانی که به شهر یا کشورتان سفر می کنند یک تجربه لذتبخش و به یاد ماندنی هدیه بدهید.

معلم خصوصی فرقی نمی کند ریاضی درس بدهید یا موسیقی؛ به هر حال همیشه کسانی هستند که به تخصص شما نیاز دارند. می توانید خدماتتان را از طریق مدارس، مراکز اجتماعی و یا رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

سالن بدنسازی سالن های ورزشی کیک بوکسینگ، بدنسازی و یوگا این روزها خیلی پرطرفدار شده اند و بحث تناسب اندام خیلی داغ است. اگر به این زمینه علاقه دارید می توانید سالن بدنسازی خودتان را تاسیس کنید و شروع به کار کنید.

کافی شاپ هیچ چیز برای دوستداران قهوه و کافئین لذت بخش تر از یک محیط زیبا و دلپذیر که بتوانند در آن نوشیدنیها و دسرهای مورد علاقه شان را بخورند نیست. با اینکه راه اندازی کافی شپ معمولا به سرمایه بیشتری نیاز دارد ولی درآمد آن هم خوب است. فقط یادتان باشد که شروع این کسب و کار از همان ابتدا نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر